Wat kosten jullie nou?
(2883 reacties. Pagina 133 van 289)Moderator(s): Dré
BaszzaStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 31-5-2006 Laatste: 6-1-2009 Berichten: 53 | 26-8-2006 18:24 |
Gisteren avond een Drive In show gedaan. Wij hadden met de eigennaar van de Beachclub afgesproken dat wij gratis zouden draaien als hij de reclame deed (kabelkrant, gewone krant en overal affiches zodat mensen wisten dat wij er aan kwamen). Ik (van het licht) nog ergens 8 parren inclusief controller kunnen regelen en een rookdoos (gratis). Het enige wat mij echt iets koste was het huren van een statief voor mijn scans. Het was een zeer geslaagde avond (nog een half uur langer doorgedraaid dan afgesproken (we zijn niet te stoppen)). De eigenaar was zo super tevreden dat die toch maar even 50 euro gaf. En al vrij snel begon het publiek ook nog fooi te geven. Toch nog even 110 euro verdient terwijl wij het eigenlijk gratis zouden doen, omdat wij het voor de eerste keer deden en van alles en nog wat wouden proberen. En vooral naamsbekendheid opbouwen. We hebben al aan verschillende mensen uit het publiek ons nummer moeten geven omdat ze zeker weten een klus voor ons hebben. Al met al een fair deal naar mijn idee . Wij waren zeker niet van plan om gelijk 150 a 200 euro te gaan vragen (vooral niet als het de eerste keer is). Bij de volgende klussen word wel gewoon betaald (de prijs moet ik nog bespreken met mijn geluidsfluit ). Greetzz en cheerss | |
Op elke flight past een deksel,.... | |
Ruud_schepersStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-11-2003 Laatste: 15-8-2013 Berichten: 297 | 26-8-2006 20:08 |
Maar al die mensen die je telefoonnummer hebben, gaan die er ook vanuit dat je daar ook gratis komt? Als ze een beetje rond hebben gevraagd kan dat namelijk goed het geval zijn, dan word het toch in een keer wel een stuk anders als je 100 euro gaat vragen. | |
Nu ook via de .eu te bereiken. | |
Tim versteegStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 29-12-2005 Laatste: 19-4-2021 Berichten: 161 | 26-8-2006 21:04 |
Ik ben ook wel eens benieuwd wat nu een goede prijs is voor mij. Ik heb mijn setje laatst gepost hier op het forum, mijn meubel vonden jullie niet wat nou daar word ondertussen aan gewerkt Ik heb voor geluid 2 x ax 15B 2 x rw 12 1 American audio vlp 600 1 American audio vlp 1500 (bij elkaar goed voor 1400 watt rms) Numark cdn 22 mk4 Behringer djx 400 Draadloze mic Hoofdtelefoon Licht: 2 DMX goboflowers 1 DMX Colourchanger 1 spiegelbol 50 cm Fatsoenlijke Stroboscopen Nodige blacklite Rookmachine. Parren worden voorlopig nog gehuurd (1 of 2 sets) De hele lichtbende op statieven. Komt ook nog een keer een lichtbrug voor. En straks dus ook nog een fatsoenlijk meubel. Alles wat ik neerzet werk ik naar mijn mening netjes af, kabels netjes weg, lelijke plekken op behuizingen bijgewerkt enz.. Het enige wat mij nu nog erg dwars zit is dat het gros van mijn cd's niet op een 'eerlijke' manier verkregen is. Wel word het langzaamaan vervangen door 'echten'. Ik heb wel redelijk wat ervaring, en vooral geen microfoon vrees, een avond draaien is vaak 1 groot feest (voor mij en de gasten). Mijn doelgroep is vooral mensen van mijn leeftijd (op dit moment 17 jaar ) dit omdat ik mij hier het meest geschikt voor voel . Zelf zat ik te denken aan een prijs van 125 euro. En als ik straks de cd's goed voor elkaar heb iets richting de 175. Voor de losse verhuur van de PA vraag ik ongeveer 50 euro, is dat ook een beetje redelijk? Alvast bedankt! | |
Turbo zijn naam, grolsch zijn bier. | |
BaszzaStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 31-5-2006 Laatste: 6-1-2009 Berichten: 53 | 27-8-2006 11:45 |
Ruud_schepers schreef: Maar al die mensen die je telefoonnummer hebben, gaan die er ook vanuit dat je daar ook gratis komt?Als ze een beetje rond hebben gevraagd kan dat namelijk goed het geval zijn, dan word het toch in een keer wel een stuk anders als je 100 euro gaat vragen. Ik probeer hun NIET in diskrediet te brengen. Het is een gewoon pure vergelijking! En ik zeg ook niet dat wij zozo al beter zijn! Ik zal over een aantal weken ook onze Drive In in dit topic zetten, ik ben namelijk benieuwd wat jullie ervoor zouden betalen . Greetzz en cheerss | |
Op elke flight past een deksel,.... | |
Tim versteegStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 29-12-2005 Laatste: 19-4-2021 Berichten: 161 | 27-8-2006 14:58 |
Tim versteeg schreef: Ik ben ook wel eens benieuwd wat nu een goede prijs is voor mij.Ik heb mijn setje laatst gepost hier op het forum, mijn meubel vonden jullie niet wat nou daar word ondertussen aan gewerkt Ik heb voor geluid 2 x ax 15B 2 x rw 12 1 American audio vlp 600 1 American audio vlp 1500 (bij elkaar goed voor 1400 watt rms) Numark cdn 22 mk4 Behringer djx 400 Draadloze mic Hoofdtelefoon Licht: 2 DMX goboflowers 1 DMX Colourchanger 1 spiegelbol 50 cm Fatsoenlijke Stroboscopen Nodige blacklite Rookmachine. Parren worden voorlopig nog gehuurd (1 of 2 sets) De hele lichtbende op statieven. Komt ook nog een keer een lichtbrug voor. En straks dus ook nog een fatsoenlijk meubel. Alles wat ik neerzet werk ik naar mijn mening netjes af, kabels netjes weg, lelijke plekken op behuizingen bijgewerkt enz.. Het enige wat mij nu nog erg dwars zit is dat het gros van mijn cd's niet op een 'eerlijke' manier verkregen is. Wel word het langzaamaan vervangen door 'echten'. Ik heb wel redelijk wat ervaring, en vooral geen microfoon vrees, een avond draaien is vaak 1 groot feest (voor mij en de gasten). Mijn doelgroep is vooral mensen van mijn leeftijd (op dit moment 17 jaar ) dit omdat ik mij hier het meest geschikt voor voel . Zelf zat ik te denken aan een prijs van 125 euro. En als ik straks de cd's goed voor elkaar heb iets richting de 175. Voor de losse verhuur van de PA vraag ik ongeveer 50 euro, is dat ook een beetje redelijk? Alvast bedankt! | |
Turbo zijn naam, grolsch zijn bier. | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 27-8-2006 18:50 |
gister nog weer eens iets gratis gedaan!! heb er helemaal niets voor gevraagd, heb mij zelfs aangeboden het te doen. openlucht bioscoop (toch in de schuur ivm weerverwachtingen). Stel pas212 kastjes links en rechts naast het grote scherm, dmv de proc toch een ruimtelijk geluid weten te creeren. wordt georganiseerd door een stiching die zich inzet voor verschillende activiteiten in en rond het dorp. Tijd om bij de stichting te gaan heb ik niet maar om zo mijn bijdrage te kunnen leveren vind ik machtig mooi. En nu zal het echt niet de volgende keer weer gaan van "kun je geluid gratis regelen?" is er budget dan wordt er betaald, oa openpodium, vertel middag. Maar is het er niet, dan doe je wel eens iets zo, krijg je en naamsbekendheid, je laat je goede kant zien en men weet wie je bent en wat je hebt/kunt. Dus er zit ook wel degelijk een commerciele gedachte achter. Dus gister was het voor mij gratis | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
Big bangVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 4-11-2003 Laatste: 22-9-2024 Berichten: 2389 | 27-8-2006 20:15 |
Tim versteeg schreef: Eigenlijk ben ik misschien wel zelf het grootste feestbeest | |
It's time to play the music, It's time to light the lights.. | |
DJ BartjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-6-2006 Laatste: 5-11-2024 Berichten: 569 | 31-8-2006 09:21 |
wij hebben morgen een bbq van de hele straat ongeveer 80-90 man,, maar ik ken die mensen die dit organiseren,, moet ik dit gratis doen??!! | |
Big bangVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 4-11-2003 Laatste: 22-9-2024 Berichten: 2389 | 31-8-2006 09:26 |
Persoonlijk zou ik het niet gratis doen, aangezien jij toch kosten maakt. Ik zou toch altijd wel iets vragen, al is het maar 20 euro (wel erbij vermelden dat je korting geeft!!), omdat ze er anders vanuit gaan dat het volgend jaar weer gratis is. | |
It's time to play the music, It's time to light the lights.. | |
DJ BartjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-6-2006 Laatste: 5-11-2024 Berichten: 569 | 31-8-2006 09:56 |
ik heb het vorig jaar ook gedaan toen vroeg ik niets (had ik nog een gewone stereo) ik had toen €5 gekregen voor ongeveer 4 uur muziek | |