Forum > Algemeen Forum

disco/club party's-stageplek

(198 reacties. Pagina 13 van 20)
Moderator(s): Dré
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
19-7-2004 00:48
Mensen bedankt voor het commentaar.. het maken van een concept is leuk om te doen maar is nog zwaaaaaaar moeilijk.. helaas waren de omstandigheden prive ook niet erg lekker. Fred ik waardeer je vertrouwen en je feedback (ook van Tom natuurlijk en van de anderen) Ik heb nog een flinke weg te gaan in het leren maken van concepten en besef dat ook.. daarom ben ik blij met alle feedback die ik krijg.

update komt snel weer online.

Vriendelijke groet, Leon
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
19-7-2004 00:52
Kijk dat zeg ik,
KOM NIET AAN MIJN LEON happy :)
wijze woorden van Leon,dat geeft de burger weer moed.

@ Leon-komt wel goed .
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
19-7-2004 09:46
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 19-7-2004 09:50
Mooi verhaal Leon, het begint zéker ergens op te lijken. Op wat details na (zinsconstructie, spelling, woordkeus) zou ik vooral eerst even gaan sleutelen aan de indeling van je plan, zodat de juiste informatie op de juiste plaats komt.

Onderstaande lijkt een heel erg lang (en misschien overtrokken) idee, maar is is niet zoveel werk: gewoon een sleur-en-pleur-oefening voor de tekst die er nu al staat. Je plan structureren ordent ook je gedachten en op deze manier kom je er vanzelf achter welke informatie eventueel nog ontbreekt:

- Projecttitel.
Vezin een titel die de lading dekt, bijvoorbeeld "Themadisco voor en door de inwoners van Hartekamp: halloween" o.i.d.

- Inleiding / Algemene informatie
Hiermee begin je het verhaal. Waar gaat het plan eigenlijk over? Wat is de voorgeschiedenis? Je plan begint nu met een lijst van apparatuur, de doorsnee lezer heeft eigenlijk geen idee waarover dit gaat en zal dit zelf in de loop van het verhaal moeten ontdekken.

- Doelstelling
Wat willen jullie nu eigenlijk bereiken met dit project? Allereerst natuurlijk het neerzetten van een geslaagd feest. Maar een doelstelling is duidelijk ook om de bewoners van Hartekamp aan dit feest te laten meewerken. Ook spreek je ergens in het plan "ineens" over een eerste feest. Ok, er komen dus meer feesten? Misschien? Ook hierover kun je al iets melden in je doelstelling.

- Uitvoering
In dit deel komt het meeste van wat je nu al beschreven hebt: kaartverkoop, decoraties, flyers, apparatuurlijst én de opstelling daarvan, garderobe, security, etc. etc. etc.

- Planning
Wat moet eigenlijk wanneer klaar zijn en wie zorgt hiervoor? Kaarten, poster, website, persbericht, t-shirts voor crew, decoraties etc. Een tijdbalk/schema, zoals je ook al hebt gemaakt voor de dag zelf, wil wel eens helpen. (Dat schema begint eigenlijk met de oplevering van dit plan.)

- Financieel Plan
In dit deel komt alles terug uit het plan dat geld kost of geld oplevert. Noem ook de dingen die al (gratis?) door Fredje geregeld zijn, om te voorkomen dat mensen gaan denken dat ze straks voor onverwachte kosten komen te staan. Dit is dus eigenlijk een begroting.

- Communicatie
Heel belangrijk, zoals ook al uit het verloop van dit topic blijkt. Het komt eigenlijk neer op een wie-praat-met-wie-verhaal. Wie zijn Els, Fredje, Leon. Wat is hun functie en wat doen ze? Wie zijn er nog meer betrokken bij de uitvoering van het project? Maar vooral: wie is waarvoor verantwoordelijk. (Oké, de bewoners zorgen voor kaartjes, maar wie is eindverantwoordelijk voor de daadwerkelijke en tijdige oplevering hiervan? En wie spreekt deze persoon aan als dit niet goed gaat? Els? Fredje? Jij?) Je voorkomt hiermee dat je aan het einde van het verhaal merkt dat er iets niet gebeurd is, en iedereen dacht dat een ander dit wel op zou pakken.

- Opmerkingen / overige zaken
Alles wat je in het voorgaande nog niet kwijt kon.

Nogmaals: je verhaal in een duidelijkere format gieten lijkt misschien veel werk, maar uiteindelijk levert een goed plan je alleen maar tijd op. Daarnaast wint je plan aan overtuigingskracht wanneer het verhaal er goed gestructureerd en dichtgetimmerd uitziet. Een goed begin is het halve werk, schijnt wink ;) .
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
19-7-2004 09:48
happy :) wink ;)
Dank Syl.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
19-7-2004 09:49
Nou....laten we maar even afwachten of Leon blij wordt van deze stortvloed laugh :D .
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
19-7-2004 14:12

sylvia schreef:

Nou....laten we maar even afwachten of Leon blij wordt van deze stortvloed laugh :D .
Sylvia, bedankt voor deze 'stortvloed' wink ;) ik ben blij met deze feedback want hierdoor kan ik mezelf alleen maar verbeteren! happy :)

Verder had ik nog een vraagje:
moet ik het website plan nog verder uitwerken in het concept?
en ik ben nog steeds opzoek naar een naam happy :)

groetjes Leon
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
19-7-2004 19:28
Hoe kom je aan een naam?
Ik heb een leuke voor je:
Schrijf een wedstrijd uit voor de clienten.
Wie de beste naam bedenkt, word op die eerste feestavond Vip en krijgt een speciale behandeling.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
19-7-2004 19:30
En als je het dan nog niet weet, en je moet het zelf bedenken,
neem dan een naam die de clienten aanspreekt, en op zo'n wijze dat ze weten wat er mee bedoeld word. (feest, disco, house, vrolijk, enz)

En nu de radartjes aan het werk zetten..... wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
21-7-2004 00:10
Hoi,

alle knelpunten zijn vanavond opgelost.
nu ook inzage hier bij dit topic door de verantwoordelijken van Hartekamp.
eerste reactie op hele gebeuren-uitgebreider en groter dan we dachten en ongelooflijk dat er zo veel mensen mee bezig zijn.(new-line hulp,van dre tot forummers)
dus....
nogmaals dank tot nu toe.
uiteindelijke reacties op dit topic zal ik vd week vermelden.
nu het echt vorm aan begint te nemen en het zichtbaar word voor de Hartekamp raakt men nog meer gedreven van vrijwilligers tot kader.
naar het schijnt zijn de bewoners er helemaal vol van en merk ik om me heen dat er steeds meer reacties komen.
die reacties gaan van het naastliggende dorp tot bedrijven en zelfs op het strand word ik er mee geconfronteert.
ik zou graag verder willen inhaken op de bespreking van vanavond maar om dat goed te doen moet ik alles eerst zelf verwerken en op rijtje zetten,daarbij ben ik zo gaar als een konijn en is dat beter om tzt hier te plaatsen zodat t overzichtelijk blijft.
groetjes
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
21-7-2004 00:29
1 feest in elkaar draaien is ok te doen maar in dit geval gaat het om twee jaar en minimaal 20/24 feesten.
Basis-draaiboek moet van nul opgezet worden,vandaar het leeg zijn in hoofd.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)