Forum > Geluid

Eindelijk 'gereserveerd' de Xone:62 ;)

(181 reacties. Pagina 13 van 19)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
29-4-2004 00:18
Of je nu student bent of niet -> Er zijn weinig mensen die zomaar ff geld voor een stukje gear op tafel kunnen leggen.

Ik tenminste niet (sinds ik op mezelf woon en ineens de helft van mijn loon in kan leveren aan vaste lasten) dus ik verdien het met bijklussen en draaien en als je dan wat koopt geeft het ook lekker veel voldoening.
Iets wat je van een avondje stappen niet krijgt volgens mij ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
29-4-2004 10:08
Hoever offtopic kun je gaan! laugh :D happy :) Van Xone naar de Pio-discussie naar het wel of niet stappen v.w. zinloze uitgaven dat je beter kan besteden aan gear!

Nou, ik stap wel, maar ook steeds minder... Zeker als ik nou een XTC en een Syrincssetje op mijn kamer heb staan en bedenk dat dat grotendeels is gekomen door minder te stappen! laugh :D Dan wil je wel minder stappen! wink ;)
Beauty hides in the deep
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
29-4-2004 10:28
Ik vind de Pio-discussie eigenlijk nog niet zo heel erg offtopic. Het is interessant om te zien wat er gebeurt als mensen blijven vasthouden aan een bekend product als de DJM, in de ogen van technici en ervaringsdeskundigen tegen beter weten in.

Ik vind dat de X:ONE leuk overeind blijft in de hele discussie. Maarja, da's ook makkelijk aangezien het om een relatief nieuw product gaat waar nog niet hele bergen mensen ervaring mee hebben.

Maar ik weet nu wel dat als er bij mij ooit een andere mixer komt, dat het eerder de A&H dan de Pio gaat worden. Dat zal voor sommigen anders liggen.

Oh, en ik stap idd ook niet meer zoveel. Plus nooit meer jointjes roken plus een leuke baan levert veel geld op happy :) .
UnsubduedStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-4-2004
Laatste: 31-7-2007
Berichten: 13
29-4-2004 22:55
Mja 't blijft toch een beetje een raar geval af en toe met die DJM. Ik heb er zelf ook 1, DJM600. 2 jaar en een paar maandjes denk ik. Iets vervangen? Nee, alles intact. Zal best waar zijn van die faders, maar ik rag er dus niet mee. Je kunt ze bij wijze van spreken met je pinkie omhoog duwen dus waarom raggen?

Het headroom argument valt niet over te discussieren. Ik vind het wel uitermate merkwaardig dat mensen die er dan wel mee willen draaien er geen moeite voor willen doen om hem uit 't rood te houden. Het is nu toch ook lang en breed bekend? Geluid interesseert ze niet? Nou dat is dan toch wel een hele rare instelling! Slecht geluid verpest gewoon alles. Liep pas ook nog ergens rond en dan hoor je een drum 'n bass track die 's middags bij mij thuis vetter klonk. Dat moet toch niet kunnen? Gebeurt mij nog veel te vaak slecht zaalgeluid.

Ik vind de discussie prima. Een apparaat van deze categorie moet zeker op een feessie gebruikt kunnen worden. Kom nou zeg....
Knite Force! Making today look worse, so tomorrow looks better!
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
30-4-2004 06:50
Niet slecht voor je tweede post. wink ;)

Maar ik volg je wel. Ik heb ook de 600 gehad zonder ook maar één probleem. Ik zal eens vragen aan de mede New-Line die deze mixer gekocht heeft hoe het nu met de mixer is.

Ik heb hem wel maar een paar maanden gehad, dat moet ik ook toegeven.
D@VE!Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-2-2003
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 103
30-4-2004 08:44
www.allen-heath.com/FullInfo.asp?view=159

Stukje over de 92 op In Qontrol ;)
Music Is My Religion !
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
30-4-2004 12:09

sylvia schreef:

Dat begrijp ik niet. Wat is er mis met thuis mixen met een mixer met een fatsoenlijke prijs-kwaliteitverhouding, want dat is waar het topic wat mij betreft om draait.
En zo is dat. De Pioneer is gewoon TE duur voor wat je er nu voor terugkrijgt. Misschien een voorzichtige conclusie:

De Pioneer: is niet slecht, maar niet goed genoeg voor wat je betaalt, is wel bekender dus makkelijker door te verkopen, mocht je na verloop van tijd uitgekeken zijn en een bijvoorbeeld de Xone 92 willen kopen. happy :)
De Xone 62: ga je lang plezier van hebben, en ga je op kunnen rekenen. Kan moeilijk uitgebreid worden (externe effecten ofzo).

Frisbee schreef:

Het is voor iedereen duidelijk wat je aan de mixers hebt die in dit topic zijn besproken. Ik ben helemaal geen DJM liefhebber oid maar heb ervoor gekozen omdat hij in mijn geval het beste uitkwam. Ik had er geen 500 euro extra voor over om een Xone te nemen met losse effecten.
Dus jij betaalde liever meer aan een mixer met ingebouwde effecten, omdat dat jou het beste uitkwam? Vind je dan niet dat bijvoorbeeld een Ecler MAC 40V met een Korg Kaospad jou meer waar voor je geld zou gegeven hebben tegen de prijs van 900 euro, tov 1100 euro voor een Pioneer die waarschijnlijk nog niet half zo goed is als deze combinatie. Lijkt mij dat je dan niet goed hebt liggen afwegen. Als je dan toch zoveel geld had waarom niet.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
30-4-2004 12:51

Skit schreef:

Dus jij betaalde liever meer aan een mixer met ingebouwde effecten, omdat dat jou het beste uitkwam? Vind je dan niet dat bijvoorbeeld een Ecler MAC 40V met een Korg Kaospad jou meer waar voor je geld zou gegeven hebben tegen de prijs van 900 euro, tov 1100 euro voor een Pioneer die waarschijnlijk nog niet half zo goed is als deze combinatie. Lijkt mij dat je dan niet goed hebt liggen afwegen. Als je dan toch zoveel geld had waarom niet.
De Ecler MAC 40v heb ik niet overwogen omdat er geen send-return op zit. Als ik externe effecten tussen mixer en versterker had willen hebben had ik waarschijnlijk een dateq xtc gekocht.
Mijn afweging was ongeveer zo:
PCV-275 - Losse FX = 900 euro
Xone32 - Losse FX = 1300 euro
DJM600 = 900 euro
Xone62 - Losse FX = 1500 euro

Uiteindelijk is de Vestax afgevallen vanwege de zware faders en de lastige send-return en omdat hij maar '1' uitgang heeft.
De Xone32 wilde ik in eerste instantie kopen maar vond hem toch te duur (is inmiddels goedkoper) en wederom lastig met send-return.
De Xone62 heb ik nooit overwogen omdat ik maar 2 draaitafels heb en geen geldboom.

Uiteindelijk heb ik de DJM gekocht voor 860 euro (nieuw) omdat die de beste effect mogelijkheden en send-return heeft. De faders zijn makkelijk te vervangen en het geluid vind ik goed genoeg. Ik heb heel lang nagedacht voor ik een andere mixer kocht. Alles geprobeerd en zelfs de djm een keer gehuurd en een dateq 7.2 een week geleend.
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
30-4-2004 13:32

Frisbee schreef:

De Ecler MAC 40v heb ik niet overwogen omdat er geen send-return op zit. Als ik externe effecten tussen mixer en versterker had willen hebben had ik waarschijnlijk een dateq xtc gekocht.
Mijn afweging was ongeveer zo:
PCV-275 - Losse FX = 900 euro
Xone32 - Losse FX = 1300 euro
DJM600 = 900 euro
Xone62 - Losse FX = 1500 euro
OOOPS, shocked 8O ik dacht dat er wel send-return op zat, nee dan is het natuurlijk wel begrijpelijker. Damn vind ik eigenlijk wel een minpuntje aan de MAC 40v. En als de effecten op de Pioneer je niet aanstaan kan je nog altijd er een externe aanhangen.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
UnsubduedStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-4-2004
Laatste: 31-7-2007
Berichten: 13
30-4-2004 15:12

Gupy schreef:

Niet slecht voor je tweede post. wink ;)
Ha, ha mja ben hier nieuw maar begin zelf toch ook al een beetje old school te worden happy :)

Frisbees motieven zijn voor zijn casus heel plausibel. Toen ik hem kocht was ie echter nog niet voor die prijs te verkrijgen en dat scheelt toch al gauw een paar weken zakgeld wink ;) . Pioneer zou zich best wat aan mogen trekken van de kritiek. Nou ja mogen, MOETEN. De opzet van de DJM blijft keurig en erg overzichtelijk. De verhalen over de Xone word je natuurlijk best vrolijk van happy :) maar 6 kanalen voor thuis; wel een beetje overkill. Dus ik ben erg voor de opzet van de DJM. Breng dat ding gewoon op orde! Ik zag dat mensen hem hadden laten modificeren. Ja dat zal duur kosten, maar toch niet in een productie run op lange termijn waarbij je, je strategische positie veilig kan stellen? De alternatieven steken de kop ook al op. Een marktpositie is zo verloren. Voor mij is het ook geen heilig ding, ik zit op zich best over een andere mixer na te denken , maar ik denk dat het eerst zo'n mooi nieuw Syrincs setje wordt. happy :)
Knite Force! Making today look worse, so tomorrow looks better!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)