Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 13 van 250)
Moderator(s): Dré
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
28-3-2004 14:21

QuincMan schreef:

Een ergernis waar ik me aan erger als ik op een feest ben:

- dj's die het nodig vinden om als maar met hoge piepstem "wakkie wakkie" door de mixen heen te roepen :S
ja dat hebben ze ook een keer geflikt bij ons op een schoolfeest, vreselijk!
Wakkie wakkie! shocked 8O
ZEG DAN NIX! razz :p
.
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
28-3-2004 15:32

partyfish schreef:

Wakkie, Wakkie?? laugh :D

Wat moet ik me daar bij voorstellen? Dat ge 'Oe, oe' ken ik wel maar wakkie, wakkie is mij een beetje onbekend.
Misschien hebben ze hier in het zuiden andere gewoontes...
LOL LOL LOL
Als je dát niet kent :S... naja Zeg gewoon op een hoge stem wakkie-wakkie en je hebt het :P
Eraser127Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-6-2003
Laatste: 29-10-2005
Berichten: 83
28-3-2004 17:11
"wakkie wakkie" als wannabe scratcher? OMG!!! laugh :D
Heerenveen hardcore!!! Dance till ya dance till you hear the speaker blow blow
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
28-3-2004 17:27
Nee niet als scratcher dan is het waieje ofzoiets :P duidelijk wakkie wakkie :P
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
28-3-2004 18:03
nou, ik heb er nog nóóit van gehoord, en ben van plan dat zo te houden.
en iedere wannabe-dj/mc die het in mijn buurt durft te doen krijgt een flinke lap tape om z'n smoel..
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
28-3-2004 18:25
Nog een duidelijk gvalletje van gisternacht (tja vanmorgen eigenlijk)
Nergens eten te vinden, drinken was slecht geregeld. Ga je zelf op zoek naar iets eetbaars komen ze zeuren, want als we honger hadden hadden we maar naar het kamertje boven moeten komen die vol stond met broodjes en ga zo maar door angry , die was speciaal voor de nachtwerkers opgezet. en zo fijn ook dat ze het ons vertelde toen we bijna aanreden dus geen tijd meer hadden angry angry angry
Tom314Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 127
29-3-2004 01:44

sylvia schreef:

Ik krijg de indruk dat Tom314 noch op bruiloften noch op underground parties is geweest. Ik doe beide (bruiloften in PAK laugh :D ?), en als ik al ergens risico loop, is het op bruiloften. Mensen die daar komen gaan niet allemaal even veel uit, zijn niet allemaal ieder weekend dronken, hebben soms nog nooit een dj van dichtbij gezien en zijn dus soms wat lastiger te handelen.

En ook voor Underground-gangers geldt dat overwicht van de dj telt, of ze nu bezopener of meer on dope zijn dan bruiloftgangers of niet, ze zijn in ieder geval meer feesten gewend, en weten dus dat ze met hun tengels van gear af moeten blijven. Je moet ze er alleen soms even aan herinneren.
ik ben 28, ik draai al 10 jaar, voornamelijk op fuiven en in danscafé's/disco en het occasionele trouwfeest, ik weet toch wel waarover ik spreek hoor. En de laatste twee jaar dus meer op die underground-feesjes (underground voor mij= zware genres, afgelegen plek, geen reclame, enkel invité's, goedkope drank en meestal no limits whatsoever).

en de situaties die ik beschrijf zijn ergens in een afgelegen jeugdlokaal, waar eigenlijk geen plaats is, geen security, geen drank/drugs beperking, geen "afscheiding" (nuja, een paar omgedraaide stoelen noem ik dat toch niet), geen 'braaf' publiek, geen vaste line-up en TOCH moet je je plan daar zien te trekken.

Ok, op trouwfeesten kan je al eens een zatte nonkel hebben, maar daar is het over het algemeen heel wat sjieker (ofwel ben ik verwend), zit je vaak nog op een podium, is het veel lichter en zetten irritante mensen zich dadelijk te kijk tegenover iedereen.

Dat is in het eerste geval niet, ik heb nu tweemaal op die plek gedraaid (waar ik de problemen meemaakte, is ook niet op ELKE underground party). In ieder geval, daar krijg je het gevoel dat je met je discobar en je platen middenin het harde-kern-supportersvak van Engeland (als ze tegen Duitsland spelen), wordt gedropt.
En ééntje die zijn tengels niet thuishoudt, en die je berispt ok, maar als ze dan met een groepje van 5 je de hele avond spiedend bekijken, ja dan is de lol eraf hoor. Ondertussen is het overigens wat bijgepraat met die kerel en hij snapt het nu ook. Bleek dat het gvd zelf een dj was (en nog niet eens een slechte).Eikel.
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
29-3-2004 09:40
Balen, zulke figuren. Ik probeer op soortgelijke feesten (vage lokaties, uitnodigingen viavia, aardig wat dopehoofden etc.) als er al iets vervelend dreigt te onstaan meestal gebruik te maken van de hechtheid van de scene. Ken mensen genoeg om het 'probleem' uit te besteden aan iemand anders of een groepje dat ervoor kan zorgen dat dergelijke types zich met iets anders bezig gaan houden.

Het moet wel leuk blijven. Ik erger mij niet zo snel als ik sta te draaien. Wat ik al eerder aangaf, het hoort erbij. Je kan ook moeilijk als kroegbaas lopen zeuren dat je zo'n last hebt van bezopen mensen. Als zich al dingen voordoen die mij niet aanstaan, laat ik dit zoveel mogelijk oplossen door de mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn. (Ja, ik weet, Underground en verantwoordelijke mensen...tsja.) Als zich iets meer dan eens op hetzelfde feest voordoet en er verandert niets, dan kap ik daar met draaien. Punt.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
29-3-2004 18:10
Voor het probleem wat sylvia aan geeft heb ik de ideale oplossing -> Muziek uit en licht aan en dan heel hard schreeuwen -> Hey mensen d'r staat hier iemand te galbakken en die wil dat ik wat anders ga draaien. Zijn jullie het daar mee eens? Zo ja dan ga ik weer.

Zoiets moet je alleen doen als je een volle dansvloer hebt en meestal druipen die galbakken dan redelijk snel af. Zoiets moet je niet doen op een discotheek maar kan wel weer prima op een underground feestje.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
31-3-2004 21:44
Hoe frustrerend...
vind het best grappig dat jullie zo'n dingen ook tegenkomen. Ik dacht dat ik de enige was die zoveel tegenslag had met zulke zaken.

=> ik herken soorgelijke situaties: zoals die met dat drumstel testen terwijl je zenuwachtig rondloopt om je micro's op tijd aan te sluiten of wanneer de organisators opeens alle stroombronnen voor de frigo's en lampjes nodig hebben.

Die ideeën van Imco Welter werken inderdaad meestal perfect (gewoon zeggen dat het pech voor hun is, want dat jij ervandoor bent)
Graag zou ik deze techniek ook toepassen.. Maar als 16-jarige geloven ze me vast niet. Ik heb trouwens geen eigen vervoer om meteen te vertrekken.. Dan maar doen alsof ik bel naar pappie of een andere chauffeur laugh :D

Overigens denk ik dat dit het perfecte topic is om mensen die op het punt staan een drive in te beginnen te bekeren laugh :D

Greetz
zyrax razz :p
Jumping is not a crime. It's just hilarious.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)