Forum > Newbie Forum

grote party organiseren hoe en wat??

(311 reacties. Pagina 13 van 32)
Moderator(s): Dré
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
7-3-2004 11:17
jullie hebben gelijk, maar zoals ik al zei: het zijn hockeypikkies en die lullen meestal str*nt wink ;) ik geloof er dus ook totaal niks van, het kan me ook niet schelen wat ze willen en of het nou wel of niet lukt.

Over mijn feest: 19 maart afspraak met eltoro, dan gooien we alles op tafel en dan gaan we kijken of 16 juli beschikbaar is happy :)
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
7-3-2004 11:19
EEEEEEH!
Niks over hockey he! wink ;) Sommige zijn inderdaar TE erg, maar ik zit persoonlijk ook op hockey en de feesten zijn echt legendarisch! laugh :D
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
7-3-2004 13:17
Hockeyfeestjes-organisators zijn nog te gierig om een deejay te betalen laugh :D

16 juli?! Ben je niet bang dat vele mensen dan op reis zijn?! Volgens mij is vlak na de examens beter (en als het enigzins mogelijk is nog voor de mensen hun rapport hebben gekregen wink ;) anders mogen ze niet meer van hun ouders) razz :p

(oplossing daarvoor = kaarten in VVK)
greetz
Zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
7-3-2004 13:37
nee, dat is bij ons laatste schooldag, dus de dag waarop mensen de rapporten krijgen. Mij lijkt het dan leuk om dat dus echt op de laatste schooldag te doen
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
7-3-2004 13:42
Sorry Roberto,

was even vergeten dat er wat dat betreft nog een verschil is tussen Vlaanderen en Nederland laugh :D
Arme drommels... jullie zitten nog examens te maken wanneer wij in de zon liggen wink ;)
Alleen jammer dat jullie dan nog vakantie hebben wanneer wij alweer op onze wiskunde zitten te vloeken razz :p

=> dus: toch een uitstekend idee op dat de 16de juli te geven, dat zal veeeeel volk lokken. Dat kan gewoon niet anders! wink ;)

Greetz
Zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
7-3-2004 13:55
hope so, maar het zal wel inderdaad wink ;)
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
17-3-2004 19:28
Ik ben het aan het overwegen om ook zoiets te organiseren.
(hopelijk vind je me nu geen achterdoender) maar het lijkt me een zeer goed idee.
Afgelopen vrijdag heb ik op een feestje gedraaid waar ze 50 man verwachtten (2 maand geleden), uiteindelijk was er 280 man.

Het volk-probleem is dus al van de baan.
Ik heb gisteren geïnformeerd in een discotheekje, hier een km. of drie vandaan, en blijkbaar lijkt dat wel te lukken.
Even m'n berekeningen tonen zodat jullie me nog wat raad kunnen geven (ik heb allesinds al rekening gehouden met de dingen die jullie roberto hebben aangeraden)

=> UITGAVEN
* discotheek (tot 700 man) : normale huurprijs : 500 euro, maar dan is de drankomzet voor de discotheek. Ik heb het zo aangepakt: 800 euro voor de zaal, maar dan wel de drankomzet voor ons. Sound & lightmateriaal staat tot onze beschikking, verzekeringen zijn voor hun, sabbam voor ons, portiers voor hun.

* flyers, posters en kaarten : sponsoring van drukkerij PUBLICAE, in ruil voor een mooie vlag aan de muur op de party.

* sabbam (nu ja, hoeveel kost ons dit?! stel : 7 uur muziek draaien)

* brouwer (drank) : kan je geen verlies aan doen, de rest mogen we gewoon teruggeven en krijgen we terug uitbetaald.

* barmensen (vrienden) en kassa (mensen die ik 100% vertrouw) : 300 euro (ongeveer), ik heb met hun afgesproken: als het een flop wordt, doen ze het gratis. (da's het handige aan vrienden)

* VVK : vier winkels gevonden, 1 winkel per gemeente/stad (2 cd-winkels, skateshop en dj-winkel)

OPBRENGST:

* sponsering (we hebben momenteel 4 sponsors en dat zouden er 10 kunnen worden, bedrag moet nog afgesproken worden: hoeveel wordt normaal gevraagd per sponsor?)

* inkom (4 euro VVK, 5 euro ADD) => stel dat we dus 500 man hebben (zeker te doen) en stel dat 250 man kaartje in VVK koopt en 250 man kaartje ADD (2250 euro)

* drank (stel dat we per persoon 4 euro WINST maken op de drank) (relatief weinig gerekend dus) => 500 x 4 = 2000 euro

* vestiaire (zouden we mss als extra service gratis doen)

OVERIGE ZAKEN:

* Alle soorten muziekstijlen komen aan bod. Te beginnen van Ultratop muziek, overgegaan in commerciële rock, daarna hiphop, R&B en eventueel rap, daarna commerciële techno en tot slot oncommerciële techno en drum'n bass.

* De bedoeling is hoofdzakelijk om deejays die goed kunnen draaien, maar nog nooit echt grote kansen hebben gehad, eens op een groter evenement te laten draaien en kijken hoe het publiek daarop reageert. (even ter duidelijkheid: het gaat wel om deejays die sets voorbereiden, en de technieken al goed onder de knie hebben)

=> blijkbaar vinden winkels (vooral dan de cd winkels en de dj winkel) het zeer fijn dat we zoiets proberen te realiseren, omdat ze wel beseffen dat de jeugd de toekomst is.

Oke, dat is het zowat. De fuif zou in oktober gepland zijn (ja, nog heel lang dus), maar men moet er (net zoals roberto) vroeg bij zijn.

Hebben jullie nog suggesties of belangrijke dingen die ik over het hoofd heb gezien?!
Graag jullie reacties dan...
Ook zoeken we nog een "machtige naam" die de nadruk legt op het feit dat wel degelijk VERSCHILLENDE muzieksoorten aan bod komen. (dus niet: blow the speakers, want dan denken velen dat het een hele avond techno wordt en komen ze niet af)

Greetz
Zyrax and Jorre
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
17-3-2004 19:44
Je maakt me nieuwsgierig!

Op je site zie ik dat je wel héél dicht uit mijn streek bent... waar ben je van plan het te organiseren; stel dat ik de mensen ken (of iemand ken die ze kent), wil ik wel eens proberen of er iets te regelen valt (alle beetjes helpen, toch?).

SABBAM is voor jullie? Vreemde regeling hoor, maar er valt mee te leven! Als zij altijd correct geweest zijn, dan kun je aan hen vragen om alles te regelen voor je en hoef jij alleen de juiste som te betalen (adhv de grootte van de zaal dus niet van de openingsuren zoals jij blijkbaar denkt wink ;)). Daarom raad ik je ook aan om het via de discotheek geregeld te krijgen: zij weten immers alle gegevens die ingevuld moeten worden hé! Voor de prijzen: zie website www.sabam.be

Bedrag per sponsor kan ik je geen tips over geven, 't probleem hierbij is dat de meeste organisatoren kiezen voor 40 sponsors op hun affiche (met dan nog een klein beetje plaats voor plaats en datum). Mag ik je dit TEN STELLIGSTE afraden? Laat ze desnoods allemaal sponsoren voor 250EUR (met dat je Belg bent: zo'n 10kBEF), kies dan enkel een paar grote, maar met 4 sponsors ben je al volledig uit de kosten!! Geef die mensen dan de mogelijkheid om een mooie spandoek op te hangen en hun logo op de affiches en de flyers, en zij zullen allemaal wel tevreden zijn. Eventueel kunnen ze nog een promowagen voor de deur zetten (moesten ze teveel zagen wink ;)).

Oktober is niet zolang meer af hoor... mispak je niet! Als je in oktober een fuif wilt organiseren (en GOED wilt organiseren!) is het meer dan goed dat je er nu al aan bezig bent!

Je hebt mijn zegen voor jullie project laugh :D
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1344
17-3-2004 19:45
Het volk-probleem is dus al van de baan.
Ik heb zelf de ervaring tot nu toe dat het "volkprobleem" altijd moeilijk te overkomen valt.
Te weinig volk is een probleem, dat is duidelijk. Maar te veel volk is ook een erg groot probleem. Stuur je die mensen terug? Met kans op opstootjes en overlast voor de buurt en het verzieken van je goede naam (zover je die hebt wink ;)) bij feestgangers en de gemeente.
Mijn feesten zijn niet-commercieel en daar blijft er altijd wel een volkprobleempje. Terwijl te weinig mensen dus geen problemen veroorzaakt.

En een tip: Zorg voor een DJ-draailijst. Plan elke DJ "strak" in, met tijden en al. En plaats dj's van het laatste moment er voor of er na. Dat voorkomt gegarandeert een hoop geruzie.

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
17-3-2004 20:16
Deejays krijgen precieze tijd (op 5 minuten nauwkeurig) , ze zullen immers allemaal een set voorbereiden en die sets zullen perfect gekend zijn.

We rekenen zeker op 500 man. (echt niet minder), Misschien klink ik volgens sommigen wat te optimistisch maar ik ken m'n school en de buurt.. en dat moet gewoon lukken. Discotheek ligt vrij goed qua locatie (vervoer en zo), en aangezien er op een rockoptredentje van 3 totaal beginnende (maar dan echt totaal beginnende) groepen al 280 man afkomt op een week voor de examens, waarom zouden wij er dan geen 500 halen als we allerlei muziekgenres draaien, een goede locatie hebben waar professioneel materiaal staat, ...

Ik denk dat dit echt wel lukt...
Winst is ook niet meteen onze bedoeling, maar het zou wel leuk zijn om ons materiaal wat verder uit te breiden

Greetz
Zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)