Forum > Newbie Forum

Beatmixen

(571 reacties. Pagina 13 van 58)
Moderator(s): Dré
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 1-7-2024
Berichten: 1370
4-10-2004 21:59
Mengpaneel waarop je mixt maakt geen ruk uit, tenzij hij niet goed werkt (of geen toonregeling heeft, al is het maar voor het laag).

Mensen vergeten vaak dat mixen op de slaapkamer iets heel anders is dan in een club, of op een feest. Daar heb je alle herrie om je heen (en dat is soms storender dan je denkt), veel meer afleiding, en een menigte die soms sneller op een nummer is uitgekeken dan jij thuis bent.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-10-2004 22:08
Een beetje dj kan gewoon draaien & mixen op ieder fatsoenlijk stuk apparatuur. Afgelopen weekeinde heb ik gedraaid met vier dj's, er zou 2xCDJ-1000MKII en een DJM-600 staan, waren ze op lokatie even vergeten. Komen ze met een CMX-3000 aan en een Vestax PMC-55. Drie dj's over de rooie. shocked 8O
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 1-7-2024
Berichten: 1370
4-10-2004 22:42
Snap het echt niet hoor.... Dit weekend weer met CDJ-1000s gestaan. Vind het echt niets bijzonders. Ze mogen misschien extra betrouwbaar zijn, maar daar houdt het voordeel voor mij op. Heb toch meer gewerkt met mijn eigen CDJ500s-jes die ernaast stonden laugh :D

Elk stuk apparatuur werkt wel zolang de benodigde functies erop zitten.
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
5-10-2004 12:37
Ik heb ook weinig moeite om op verschillende apparatuur te werken, de basis is meestal gelijk.
Jammer is dat je veel verschillende effectenmixers tegenkomt wat waarschijnlijk alleen nog maar erger wordt (variatie) Ik ben benieuwd welke de standaardt mixer gaat worden, of ze blijven eigenwijs bij de pioneer djm600 hangen? razz :p
elke werkt weer op zijn eigen manier, dat is wel irritant ga ik dus niet proberen tijdens mn live mix als ik hiermee nog nooit gewerkt hebt.

Eigenlijk hetzelfde verhaal met het groeiend aanbod aan cd spelers
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
5-10-2004 19:23

Reemski schreef:

Snap het echt niet hoor.... Dit weekend weer met CDJ-1000s gestaan. Vind het echt niets bijzonders. Ze mogen misschien extra betrouwbaar zijn, maar daar houdt het voordeel voor mij op. Heb toch meer gewerkt met mijn eigen CDJ500s-jes die ernaast stonden laugh :D

Elk stuk apparatuur werkt wel zolang de benodigde functies erop zitten.
Vond dit een dusdanig terecht stukje tekst dat ik hier even op wilde inhaken wink ;) Ik vind de cdj-1000 een heerlijke speler, maar de meeste dj's doen er niet echt heel veel bijzonders mee, als je geen mem card bij je hebt is loopen niet echt een optie omdat je je mix alleen maar ellende kan geven en er zitten nou niet echt denderend veel dingen op die ik live zonder mem card op een 1000 zou doen die ik niet op een andere speler (beter) kan doen. Niettemin, de speler blijft door dat lekkere jogwheel en de robuustheid een lekkertje om op te draaien.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 1-7-2024
Berichten: 1370
5-10-2004 21:09
Ach live loopen gaat best wel. Je moet er even voor oefenen, maar daarna maak je zoiezo erg leuke loops. doe je het in-the-mix dan gebruik ik het nog wel eens om net aan het einde van een overgang de climax wat langer uit te stellen (oftewel, ik had wat meer nodig happy :) )..

Maar met die jog had ik elke keer het idee of het niets deed. Wellicht (of bijna zeker weten) is de jog van de 500 gevoeliger, maar het is best wennen met die 2.
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
6-10-2004 10:28

DJ Tim schreef:

Reemski schreef:

Snap het echt niet hoor.... Dit weekend weer met CDJ-1000s gestaan. Vind het echt niets bijzonders. Ze mogen misschien extra betrouwbaar zijn, maar daar houdt het voordeel voor mij op. Heb toch meer gewerkt met mijn eigen CDJ500s-jes die ernaast stonden laugh :D

Elk stuk apparatuur werkt wel zolang de benodigde functies erop zitten.
Vond dit een dusdanig terecht stukje tekst dat ik hier even op wilde inhaken wink ;) Ik vind de cdj-1000 een heerlijke speler, maar de meeste dj's doen er niet echt heel veel bijzonders mee, als je geen mem card bij je hebt is loopen niet echt een optie omdat je je mix alleen maar ellende kan geven en er zitten nou niet echt denderend veel dingen op die ik live zonder mem card op een 1000 zou doen die ik niet op een andere speler (beter) kan doen. Niettemin, de speler blijft door dat lekkere jogwheel en de robuustheid een lekkertje om op te draaien.
Dus als je het goed wilt doen moet je dus zelf een cdj1000 kopen en thuis op je gemak loopjes gaan maken zodat je die on the road van de memory card kan afplukken.....

klopt dat?
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
6-10-2004 23:15
min- of meer, je kan (voorzover ik weet!) je loops opslaan op je mem card (dit is al regelmatig bevestigt door mensen dus als het niet klopt heb ik hier onjuiste bronnen voor gebruikt). Dus je zou dan de perfecte loops kunnen maken en vervolgens opslaan en live kunnen gebruiken icm je mem card.
Niettemin, al ben je nog zo'n geoefende looper, de loop is en blijft een niet beat gerelateerde loop en als je eenmaal met de Axis 8/9 9cr hebt gewerkt van Numark is iedere 'normale' loop eigenlijk oninteressant om instant (dus zonder mem card) live in de mix te gebruiken. Al kun je nog zo geoefend zijn in loopen, het blijft link als je niet een smart loop optie hebt.

Dus Reemski, ik denk daarom ook dat je bedoelt dat je weleens loopt in een nummer zelf, maar niet tijdens het inmixen van de ene plaat in de ander, kun je nog zo'n geoefende looper zijn, maar je neemt een heel groot risico dat je net te laat of te vroeg drukt en zo een hele goede mix gigantisch kan laten wegtrekken.

Dus doe mij maar een smart loop optie of de perfecte loop gemaakt op een mem card, kan er voor 99,9% zelfs in je mix niks meer fout gaan.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
6-10-2004 23:35
als je loop loopt dan loopt hij,ongeacht of je gaat inmixen of niet.
Een medeforummer heeft bij mij kunnen zien en horen hoe eenvoudig het werkt,moest m er zelfs attent op maken dat de loop bezig was.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 1-7-2024
Berichten: 1370
6-10-2004 23:52
Ik doe het inderdaad wel eens, in een mix een nummer loopen (en dat zonder numarks). Maar inderdaad, vaak heb ik dan na enkele secondes de pitch bend wel nodig. En doe ik het alleen wanneer het echt gaat klinken.

Het Numark systeem is natuurlijk superhandig, maar niet heilig (als je dan toch al een CDJ1000 hebt wink ;) ).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)