Forum > Geluid

Denon DN-HC4500 en DN-HS5500

(132 reacties. Pagina 13 van 14)
Moderator(s): Dré
DJ-scratchStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2010
Laatste: 23-4-2018
Berichten: 66
22-8-2012 18:25
@Roel,

Als ik het goed heb, gebruikt je ook ITCH op 'n macbook? Heb je alle muziek op de PC staan, of op een externe harddisk? Ik kan de muziek namelijk niet vinden op de externe harddisk, wat ik op windows juist wel kon. Weet jij toevallig hoe dat komt?

Ik heb zelf de HC5000 voor 'n goedkoop bedrag kunnen kopen, ook een van de laatste modellen. Anders was ik zelf voor de HC4500 gegaan.. In sommige opzichten baal ik er wel van, maar aan de andere kant is het ook wel fijn dat het lekker basic is voor de verhuur.
GrandMA2 | Robe Picklepatt's | Adamson
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
22-8-2012 19:24
Op een mac mini... Maar idee is hetzelfde...
Heb eigenlijk nooit gekeken of het wil werken met een externe schijf, wilden daar zelf waarschijnlijk ook nog een keer heen.

Kan je de schijf wel gewoon benaderen op je mac? Kan zijn dat hij een bestandssysteem heeft waar je mac niet mee overweg kan standaard
vaj-ta-lie-tie
DJ-scratchStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2010
Laatste: 23-4-2018
Berichten: 66
22-8-2012 20:12
Ook als ik op elements open, kan ik niets zoeken.. Maar ik kan wel alles openen ed. Alleen ik weet vaak de artiest dan net weer niet, dus vind ik niets. Dat is het vreemde. Anders ga ik hier komende week even langs de computer zaak, kijken wat hun te zeggen hebben. Want element moet volgens mij gewoon goed werken met Mac. Anders is het wel een probleempje.
GrandMA2 | Robe Picklepatt's | Adamson
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
16-9-2012 09:32

Timothy schreef:

Blij om dit te horen (ik had alleen maar de verhalen van de falende software kunnen vinden op het net, vandaar mijn vraag hier).

Ik ben er wel nog niet uit welke software ik zou gebruiken.
Ik ben niet echt een hightech-dj. Voor mij is de platenkeuze vele malen belangrijker dan de technische mix ervan.
Ik speel nu nog met PC DJ RED.

Ik twijfel nu tussen Virtual DJ, Serato, PC DJ...
Ondersteunt de 4500 al deze software goed?
Voorlopig sta ik op het volgende:
Het wordt de Denon DN-HC4500!
Daarnaast ga ik ook voor een compleet nieuwe laptop (met voldoende HD aan boord zodat ik geen externe meer moet hebben, en ik dus compatcre en sneller kan werken). dat is dus ook al ok.
Alleen met de keuze van de software zit ik nog strop...
ik speel nu al denk ik een 8 à 9 tal jaar met PC DJ RED (op een XP-laptop nog, je kunt dus denken).
Ik heb ondertussen al enkel trials geprobeerd van Virtual DJ, Traktor,...
Maar ik ga toch gevoelsmatig terug naar de PC DJ RED MOBILE 2 (voor gebruik en gewoonte waarschijnlijk).
Ik hoop dus dat er hier enkele mensen op het forum zitten die deze tool ook kennen, want heb enkele vraagjes:
- In de oude PC DJ RED had je de mogelijkheid van een waitlist (liedjes klaarzetten uit je andere lijsten die je dan nog ging spelen). Dit zie ik niet onmiddellijk terug in de MOBILE 2-versie (althans toch niet in de demo-versie). Weet iemand hier iets meer van? Is dit voorzien? Waar kan ik het vinden?
- In de oude PC DJ RED kon je in de configuratie bv. Het hele scherm in een zwarte achtergrond zetten en dan het programma erboven zodat er niets anders op het scherm zichtbaar was. Ook opnieuw in de demo-versie zie ik er weinig van terug. Weet iemand of de officiële versie dat wel heeft?
Kortom ik zit dus met vragen van wat er in de demo-versie blijkbaar niet is voorzien (en die ik toch momenteel een beetje mis en blijkbaar aan gehecht ben...)
Ik hoop dus hier wat info te krijgen, want dat zou mijn keuze vergemakkelijken (zoniet wordt het weer een hersenbreker en een zorgenkindje om te gaan kiezen...)
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
16-9-2012 19:11
Als ik de screenshots en jouw wensen zo zie denk ik dat je zo gewend bent aan Virtual DJ. Heeft een waitlist, kan fullscreen werken en werkt ook prima samen met de HC 4500. Traktor heeft geen waitlist voor zover ik weet.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
17-9-2012 07:27
Traktor heeft inderdaad geen wachtlijst en dat mis ik wel aan traktor.
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
17-9-2012 08:17
2 x bewerkt. Laatst door Timothy op 17-9-2012 11:05
Ok. Zal Virtual Dj nog eens aan een test onderwerpen (hoewel hij in eerste instantie - puur gevoelsmatig - al was afgevallen)

Niemand ervaring met de PC DJ RED MOBILE 2 - software?

Waarom momenteel mijn voorkeur (en de reden waarom ik er naar doorvraag):
- Is toch wat goedkoper dan de andere...
- Is opvolger van het systeem dat ik al jaaaren gewend ben en ligt er momenteel nog het dichtst bij...

Maar is blijkbaar niet zo populair als Traktor en Virtual Dj... Reden?
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
DjbirdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
Berichten: 372
17-9-2012 10:54
In Traktor kun je een preparation list gebruiken, gebruik is bijna hetzelfde als waitlist volgens mij.
Youtube, 2e helft filmpje
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
17-9-2012 12:25
Bij Traktor moet je zo te zien een nieuwe playlist aanmaken en daar mbv een sneltoets (die je ook nog aan moet maken) track in plaatsen.

Bij Virtual Dj heb je echt een aparte lijst rechts op je scherm waar je nummers gewoon naartoe kunt slepen (maar je kunt er ook een complete playlist in laden). Ook het aanpassen van de volgorde is erg gemakkelijk (gewoon een nummer naar boven of onder slepen, of klikken op een kolom zoals titel of BPM om te sorteren) en je kunt deze lijst ook automatisch laten afspelen met diverse fade of automix instellingen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
29-9-2012 17:46
Ok. Het zal naar alle waarschijnlijkheid wel Virtual Dj worden (je hebt me overtuigd om nog eens te testen en inderdaad, nu iets gerichter nog getest en Virtual Dj is iets uitgebreider als PC DJ...)

Ik heb wel nog enkele vraagjes (ik ben eigenlijk een redelijke leek in pc's)

- Ik ga dus ook een nieuwe laptop kopen, die alleen voor de muziek zal worden gebruikt. Nu kwam mijn neef vandaag af dat ik bij de aanschaf van een pc moest kijken naar de processor. Dit moest een "I5" of "I7" zijn als ik er Virtual dj wil op draaien.
Ik heb niet echt het budget (of de ervaring) om een Mac te kopen, dus zal het moeten doen met een klassieke laptop.
Nu bekijk ik even het boekje van Makro (je moet ergens beginnen) en ik zie al onmiddellijk problemen. Ik zie een laptop met "Intel Core i3-2367M processor. ik ga ervan uit dat die processor niet goed genoeg is, aangezien de i3 beter dus i5 of I7 had moeten zijn. Klopt dit?
Maar anderzijds zie ik dan een volgende laptop met AMD quad-core processor A6-3420M. ik zie daar geen i instaan (je ziet ik ben een leek). Is dit dan een goede processor, of waar moet ik daar dan naar kijken?

- Over Virtual Dj: Alles lijkt er op te zitten (mogelijke renamen van tracks - vond ik nodig, waitlist rechts: super!!)
Alleen: weet iemand hoe ik links in de "explorer" alle mappen kan weghalen die ik in het programma niet nodig heb? (Ik heb dus 1 map met daarin alle submappen met songs, maar ik heb dus geen nood om ook bv. 'mijn documenten', 'bureaublad',... en noem maar op daar te zien. ik zou enkel die ene map met submaps daar willen zien... Iemand een idee of het mogelijk is en zo ja, hoe?
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst

Terug naar forum Reageer (zonder quote)