Forum > Geluid

Pioneer DJM 400 en DJM 800

(189 reacties. Pagina 13 van 19)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
6-10-2006 09:52

Reind schreef:

Je vergeet de 707/909 x fader volgens mij nog. Of zit die toch wel in de DJM800?
Ik heb niet echt (echt niet?) gelet op de crossfader (gebruik dat ding zelf ook nooit eigenlijk ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
6-10-2006 14:53
De crossfader in de 707 en 909 is exclusief voor deze mixers. De 800 (of 400) beschikken niet over deze crossfader. Omwisselen behoort ook niet tot de mogelijkheden.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
ClimaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2005
Laatste: 12-5-2012
Berichten: 75
24-2-2007 21:37
even een topic kicken wink ;)

Ik ben van plan de djm 800 aan te schaffen maar wil toch nog even iets weten voor ik hem echt ga bestellen.
namelijk: ik heb al het 1 en ander over dat harmonic mixing gelezen maar..
het gaat dan over wat harmonic mixing is en inhoud en niet zozeer wat je daarmee kan op een djm 800.
Ik heb wel al ergens gelezen dat de mixer automatisch de grondtoon aanpast en je dus elke willekeurige plaat aan elkaar kunt mixen.
dat lijkt me een enorm sterk verhaal maar niets is onmogelijk nietwaar?
Is er wel iets dat de djm 800 doet om je te helpen mixen (harmonic)?
Of is het zoiezo een overbodige functie voor je als je geen noten kunt lezen of herkennen?

Ik merk zelf wel heel goed dat sommige platen dus echt niet lekker gemixt kunnen worden maar of dat dat met het harmonische te maken heeft geen id.

dus mijn vraag is eigelijk wat doet de djm 800 nu eigelijk precies om je te helpen met harmonic mixing.
en is dit voor iemand die geen noten kan lezen of herkennen te bedienen en te gebruiken?
so much to learn so little time. Pioneer and electro voice
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
25-2-2007 00:51
Je kan de toon van een nummer aanpassen zonder de snelheid te veranderen. Daarmee kun je dus nummers die qua toonsoort niet zouden kunnen worden gemixt gelijktrekken qua hoogte van de grondtoon. Dit moet je wel handmatig doen.

Als je geen noten kunt onderscheiden zou het theoretisch moeiijker moeten zijn om te gebruiken, maar kijk eens of je de niet mixbare nummers nu wel kunt mixen.

Ik zou de mixer wegens het (nog) niet optimaal kunnen gebruiken van deze feature in ieder geval niet laten liggen.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
25-2-2007 21:43

climax] schreef:

Of is het zoiezo een overbodige functie voor je als je geen noten kunt lezen of herkennen?
Zolang je gehoor de gewenste tooncorrectie herkent is de feature bruikbaar...

Heb je je 909 nog Danny? Ik ben benieuwd hoe deze mixer na een flinke tijd gebruik bevalt.
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
25-2-2007 21:57

voltcontrol schreef:

Zolang je gehoor de gewenste tooncorrectie herkent is de feature bruikbaar...
Elke a-muzikale kip hoort toch of 2 platen matchen qua toonhoogte of dat het verschrikkelijk dissonant (VALS) klinkt? Kwestie van blijven draaien aan je pitch-potje totdat het aangenaam klinkt.

Lukt dat niet, dan is er in ieder geval nog een redding te vinden in hardstyle. Vals tooncombinatietje meer of minder maakt dan ook niet meer uit laugh :D
Light Image
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
26-2-2007 00:55

voltcontrol schreef:

Heb je je 909 nog Danny? Ik ben benieuwd hoe deze mixer na een flinke tijd gebruik bevalt.
909 bevalt super, heb het nu ruim 2 jaar en geen klachten. De crossfader kon ik vroeger in de soepelste stand heen en weer blazen, nu niet meer, maar in die stand zette ik hem toch al nooit. Het aantal effecten dat je tot je beschikking hebt is echt enorm, en na verloop van tijd merk je dat ze eigenlijk allemaal wel bruikbaar zijn, alleen sommigen alleen in bijzondere omstandigheden die niet vaak voorkomen. De pitchshifter doet het bijvoorbeeld prima bij een monotone hoge toon die je in een loop hebt gegooid en in de mix. Maar verder heb ik er nog geen toepassing voor gevonden. En zo is het met andere effecten ook weer.

De gebruiksvriendelijkheid van het touchscreen is enorm, het zorgt voor traploos heen en weer springen tussen 1/2 en 1/8 beat zonder verplicht door 1/4 heen te moeten. Kun je enorm leuke Delay en Echo effecten mee maken. De fadercontrolled flanger is weer eens wat anders dan de beatsynchornized flanger die we kennen van de 600 (en ongetwijfeld ook de 800). Mixen met de fader LPF/HPF ipv de EQ zorgt voor mixen die vaak mooier zijn dan ik van te voren dacht. Daarbij gebruik ik de Crossfader icm gain voor volumeregeling. Faderstarts zorgen zeer zeker voor creatieve mogelijkheden, maar die zullen niet anders zijn dan op andere mixers met deze optie.

Met de mogelijkheid om kanaal 1 door kanaal 2 te leiden (helaas niet POST-EQ-sectie) kun je bijvoorbeeld 2 beatsychornized flangers van 4 beats met 2 beats verschil laten beginnen (ze werken tegen elkaar in) en dan met de crossfader spelen.

De Hold-echo zorgt echt voor weirde tricks, maar dan meer voor op de slaapkamer. Dan kun je echt al la James Zabiele tricks uithalen die hij met de EFX-1000 doet. Het is een echo-loop die niet uitvaagt en waarbij elk geluidje dat je extra doet wordt toegevoegd aan de loop. Daarbij kun je telkens de lengte van de loop aanpassen en nou ja, je moet het eigenlijk zien. Je staat echt te drummen op je touchscreen terwijl je CDJ's al helemaal uit staan. James Zabiela heeft er filmpjes van. Googlese.

En niet te vergeten: het grootste gedeelte van de effecten kun je ook nog eens op het touchscreen los van de overige instellingen door een 3 bands isolator halen. Dit is iets dat andere mixers niet hebben en ik eigenlijk alleen bij de EFX-en heb gezien. Dit is iets wat ik enorm veel gebruik. Zo wordt je effect enkel op het laag/midden/hoog of een combinatie ervan toegepast. Met een delay op 1/1000 sec in de wet stand geeft dit eigenlijk killswitches voor de EQ die de 909 van zichzelf niet heeft (tip)sneaky :V.

Nadeleeltjes:
- PFL crossfader heeft irritante dip in het midden;
- Drywet regeling had ik liever met een fader gezien ipv potmeter;
- Kanaaltje of 2 te weinig.

Gezien de 2de hands prijzen die ik ervoor kan krijgen (te weinig) zou ik bij een volgende mixer deze houden. Voor een thuisopstelling is het een prachtig apparaat om als effect apparaat in de S&R van een andere mixer te hangen.

Ik vind het echt een juweeltje en hij trekt als vreemde vogel onder de mixers altijd veel bekijks van andere DJ's.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
26-2-2007 11:28

DannyK78]Met de mogelijkheid om kanaal 1 door kanaal 2 te leiden (helaas niet POST-EQ-sectie) kun je bijvoorbeeld 2 beatsychornized flangers van 4 beats met 2 beats verschil laten beginnen (ze werken tegen elkaar in) en dan met de crossfader spelen.

Bedankt voor je verhaal, het meeste (ik heb dr ook een, voor gebruik met vinyl ;) wist ik al,sommige dingen moet ik nog uitzoeken.
Het "doorrouten" nog niet, moet ik eens naar kijken hoe dat werkt....super handig.

Post eq doorsturen doe ik via de send>naar line in ander kanaal.

DannyK78 schreef:

Mixen met de fader LPF/HPF ipv de EQ zorgt voor mixen die vaak mooier zijn dan ik van te voren dacht.
Goede tip!
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
26-2-2007 12:52

voltcontrol schreef:

DannyK78]Met de mogelijkheid om kanaal 1 door kanaal 2 te leiden (helaas niet POST-EQ-sectie) kun je bijvoorbeeld 2 beatsychornized flangers van 4 beats met 2 beats verschil laten beginnen (ze werken tegen elkaar in) en dan met de crossfader spelen.

Bedankt voor je verhaal, het meeste (ik heb dr ook een, voor gebruik met vinyl ;) wist ik al,sommige dingen moet ik nog uitzoeken.
Het "doorrouten" nog niet, moet ik eens naar kijken hoe dat werkt....super handig.

Post eq doorsturen doe ik via de send>naar line in ander kanaal.

DannyK78 schreef:

Mixen met de fader LPF/HPF ipv de EQ zorgt voor mixen die vaak mooier zijn dan ik van te voren dacht.
Goede tip!
Doorrouten is te simpel, zie de ingangsschakelaar boven kanaal 2. De meest rechtse stand zegt: kanaal 1 (maar dan vast in het engels en afgekort, zit op mijn werk).

Post EQ routen via send had ik me bedacht vlak nadat ik mijn vorige post tikte (toen ik hem nalas) en moet ik nog even uitproberen. Jij doet dat al zie ik. Is het dan ook meteen Post-FX sectie? Ik neem van wel eigenlijk.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
26-2-2007 13:32

DannyK78]Doorrouten is te simpel, zie de ingangsschakelaar boven kanaal 2. De meest rechtse stand zegt: kanaal 1 (maar dan vast in het engels en afgekort, zit op mijn werk).

shut up :X My bad!

DannyK78 schreef:

Post EQ routen via send had ik me bedacht vlak nadat ik mijn vorige post tikte (toen ik hem nalas) en moet ik nog even uitproberen. Jij doet dat al zie ik. Is het dan ook meteen Post-FX sectie? Ik neem van wel eigenlijk.
Nog niet de tijd voor gehad om uit te proberen! De kabeltjes moeten er nog ingeprikt worden...Ik ging daar eigenlijk wel vanuit, post t wel even vanmiddag of morgen. :)
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)