Forum > Geluid

Nieuw: Numark HDX

(126 reacties. Pagina 13 van 13)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
18-2-2006 12:17
Klopt, maar of je daar nou vrolijk van wordt. ;-)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-2-2006 03:55

Skit schreef:

DJ Tim schreef:

Dus is final scratch daarvoor een perfecte optie als je toch met tt's wil blijven draaien. De vraag is echter.. hoe lang nog. Er komen steeds meer spelers uit die het beste van beide werelden combineren.
Laten we vooral ook niet vergeten dat Final Scratch ook met CD-spelers overweg kan wink ;)
Final scratch is een tussenstap.

Gisteren had ik het er toevallig over met een paar collega dj's en FS is leuk maar niet meer dan dat. Het heeft namelijk ten opzichte van CD's weinig voordelen aangezien je nog steeds aan het draaitafel gebeuren vast zit. Gezien de huidige prijzen van de CD-R, de ontwikkelingen op dj gebied en het feit dat er hardware matige controllers aan zitten te komen in een cd speler interface, die rechtstreeks aan een laptop gehangen kunnen worden (en daar zijn de grote fabrikanten echt wel druk mee bezig ;-) ).

Nou dan is het voor mij heel simpel, dikke mik met je FS en Serato maar dan stap ik liever over op de CD interface en laat ik FS voor wat het is. FS is een oplossing voor conservatieve dj's die toch enigssinds met de tijd mee willen maar koste wat het kost aan het vinyl gebeuren vast willen houden..... heb je aan dat vinyl gebeuren geen behoefte dan zie ik geen reden om FS te kopen.

Daarom ben ik tot de conclusie gekomen om persoonlijk FS helemaal maar te laten voor wat het is en op zoek te gaan naar een set cd spelers. Op cd spelers gaat het draaien me toch beter af aangezien ik dan nog eens een keer ergens tegen aan kan stoten e.d (gisteren weer eens fijn een aantal keren eenn draaitafel over horen slaan dankzij beuk tegen het meubel)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
BoellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 174
21-2-2006 11:44
FS werkt overgens wel perfect met cd spelers.. tot en met de loop gaat gewoon erg lekker. (beatloop natuurlijk niet)

maar neemt niet weg dat het idd een tussen stap is.
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
21-2-2006 19:44

boellie schreef:

FS werkt overgens wel perfect met cd spelers.. tot en met de loop gaat gewoon erg lekker. (beatloop natuurlijk niet)

maar neemt niet weg dat het idd een tussen stap is.
Maar waarom zou je loopen in een software programma terwijl dat ook prima kan op een cd speler en dat vaak nog fijner werkt ook. Ik heb hier een DN-S3500 staan en even een sample trekken, loopje maken, kopieren naar bank A of B, filter er overheen en de loop op de platter corrigeren etc etc..... dat werkt toch veel fijner als een laptop die vaak een eindje bij je weg staat.

Van het weekend FS + cd's mee genomen en FS heeft het hele weekend in de tas gezeten... als je namelijk 2 CDJ1000's op locatie hebt staan zie ik geen reden om FS te pakken. Helmaal niet toen ik de S3500 er ook nog even bij heb gezet (past namelijk prima in een UDG tas)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
22-2-2006 03:01
Grote nadeel van draaien met cd's vind ik het archiveren en branden ervan. Daarom toen ook mijn keus ze te verkopen en voorlopig even met de pc en midi controller te draaien. Voor de live situatie hoef ik dan enkele cd's te branden en voor thuis hoef ik niet ieder wissewasje weg te zetten op cd maar kan het gewoon op de pc laten staan en mixen. (uiteraard wel zorgen voor een backupje voor het geval de hd geen zin meer heeft wink ;) ).

Wat me helemaal hot lijkt zijn die dingen van Cortex die eraan zitten te komen. Het heeft natuurlijk wel wat dat je vrij bent in wat voor usb unit dan ook die je aan het apparaat wil hangen zonder nog eens je laptop mee te hoeven nemen. Vroeg of laat zullen dit soort zaken meer naar een draaitafel achtig iets neigen denk ik. Dan heb je dus het beste van alle werelden in 1 gecombineerd.

Zowel final scratch als cd's zijn in deze gevallen beiden tussenoplossingen. Heb zelf besloten voorlopig even voor thuis de kant van midi icm software op te gaan. Met Traktor en Ableton heb je zoveel meer mogelijkheden dan met 2-3 draaitafels of zelfs 3 geavanceerde cd-spelers.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
QuintozStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2004
Laatste: 31-8-2007
Berichten: 8
24-2-2006 10:56
Is het al bekend wanneer de HDX in de winkel zal liggen?
Powder to the people
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
24-2-2006 12:36

DJ Tim schreef:

Grote nadeel van draaien met cd's vind ik het archiveren en branden ervan.
Men neme 1 slappa case, men neme een stapel cd's en per cd brand je niet meer als 1 nummer..... dat ene nummer fik je dan wel 8 keer op cd mocht er een keer een kras op komen.

Zo doe ik het al tijden en het bevalt me prima. Eigenlijk doe je zo hetzelfde als wat je normaal gesproken bij vinyl hebt alleen bladert het wat sneller in een slappa case dan in een platentas.

Ik vind het persoonlijk prima werken zo en ik weet zeker dat ik er 1 grote puinzooi van zou maken als ik alleen nog maar met MP3 zou werken.

Je hebt het trouwens over de cortex maar wist je ook al dat EKS met een nieuwe interface gaat komen?
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)