Forum > Geluid

Het Denon DN-S3500 topic

(168 reacties. Pagina 13 van 17)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
15-3-2006 01:23

Oryx schreef:

ivm het bijpitchen met de platter, goh het is idd nog altijd geen TT, maar eens je weet hoeveel kracht je mag zetten en welke versnelling je ongeveer moet geven lukt dit wel, persoonlijk pitch ik zowel op de TT als op de cd spelers bijna altijd bij met de pitch-slider.

Qua knoppen had ik alleen graag de pitch-slider knop graag in aluminium gezien ipv plastiek, maar dat isdan ook het enige.
Linkje naar de folder van Denon waarbij je heel goed mag kijken naar wat er beweerd word bij de high toque direct drive motor.

Mijn mening over jouw argument dat het geen draaitafel is -> De Numark CDX is ook geen TT maar daarbij werkt het prima...... ;-)

Daarnaast heeft het niets met kracht te maken bij het corrigeren, zodra je handmatig corrigeert lijkt het als of de motor uit valt en pas weer aan schiet zodra ie op een orginele snelheid is.

Op zich is er niets mis mee, MAARRRRRR als je als Denon zijnde claimt een "draaitafel feeling" cd speler in huis te hebben moet je zoiets gewoon goed voor elkaar hebben. Het probleem is naar alle waarschijnlijkheid heel simpel op te lossen door de platter zwaarder te maken, de platter weegt namelijk nog geen halve kilo terwijl er wel een bult torque aan vast geknoopt zit en men het principe aan heeft gehouden van een SL wat natuurlijk niet gaat werken als je daar de platter gewichts CQ motor verhoudingen niet goed voor elkaar hebt.

Daarnaast zit er een ongelofelijke bak speling op de platter, dat voelt "goedkoop" en niet zoals het hoort. Zelfs op de goedkopere OEM spelertjes waar de lagering te simpel voor woorden is zit die speleing er niet op.....

Naar mijn mening slaan ze op het vlak van de direct drive motor die een draaitafel moet simuleren de plank aardig mis. Neemt niet weg dat het verder een erg leuke speler is en dat er ook gewoon pitch bend buttons op zitten die bij voorbaat al fijner werken als een handmatige correctie op de platter ;-)

Djblackdevil schreef:

De draaiende platter is leuke functie om mee te cuen, dit werkt prima tenzij je nummer dat je inwil mixen op 00.00.00 begint, dan kan je beter de que/play knop gebruiken. Om te benden gebruik je idd of de platter of de knoppen, met beide is prima (onhoorbaar) te mixen. Ik vind het prima zo, je hebt zo nog steeds zoals bij pioneer de cdj/vinyl mode (Je kan kiezen tussen main(scratch) & bend/search & sampler scratchen door op de plattersource button te drukken (rechts onder de platter)
Die bug van het scratchen op 00:00:00 word als het goed is met de eerst volgende update opgelost. Ik vrees alleen dat de "feeling" van de motor zo makkelijk nog niet aan te passen is dmv de software.
Bijsturen op een draaiende platter is tot nu toe gewoon ronduit ruk en daar schiet de Denon dus behoorlijk te kort. Gelukkig dat Denon zo slim is geweest je meerdere mogelijkheden te geven op bij te sturen, als je de jog mode zo zet dat de platter stil staat tijdens het afspelen is deze prima te gebruiken als pitch bend...... alleen zit scratchen er dan niet meer in. Makkelijker is dus gewoon het hele corrigeren op de platter achterwege te laten en er voor te kiezen de pitch bend buttons te gebruiken.

MP3 is overigens leuk...... niets meer en niets minder. Ik vind het pertsoonlijk geen extra toegevoegde waarde hebben en al helemaal geen verkoop argument, ik brand zelf liever maar 1 nummer (+ de remixes van dat nummer) op een CD. Voordeel is dat ik niet hoef te zoeken en dat ik altijd het juiste nummer bij de hand heb. Ja dan moet je mischien eens een keer 100 cd's extra mee nemen..... maar ach ik was/ben een vinyl dj en ik pak liever 100 cd's meer mee in mijn slappa case dan dat ik 30 extra stuks vinyl mee moet nemen ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 5308
15-3-2006 10:08
Wat correcties betreft aan de draaiende platter: die gaan prima voor grote correcties. Kleine correcties werken veel beter met óf de stilstaande platter óf de pitch bend buttons.

Mijn gok is dat Denon kleine variaties in de plattersnelheid wegfiltert om te voorkomen dat afwijkingen in de aandrijving wow&flutter tot gevolg hebben. Want laten we eerlijk zijn: de 0,02% pitchresolutie van de DN-S3500 heeft weinig zin als door aandrijvingsverschillen snelheidsfluctuaties ontstaan die groter zijn dan die 0,02% (wat bijvoorbeeld bij een Technics SL-1200 wél het geval is!).

Het simpelste en het beste werken dus naar mijn mening de pitch bend buttons.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
15-3-2006 14:05

Victor schreef:

Mijn gok is dat Denon kleine variaties in de plattersnelheid wegfiltert om te voorkomen dat afwijkingen in de aandrijving wow&flutter tot gevolg hebben. Want laten we eerlijk zijn: de 0,02% pitchresolutie van de DN-S3500 heeft weinig zin als door aandrijvingsverschillen snelheidsfluctuaties ontstaan die groter zijn dan die 0,02% (wat bijvoorbeeld bij een Technics SL-1200 wél het geval is!).
Als men aan het filteren was geslagen had men ook wat kunnen doen aan het nogal vreemde motor gedrag, daarnaast zit het probleem niet in de software maar is de motor zelf icm de platter naar alle waarschiinlijkheid het probleem. In dat geval zit je dus met een hardware matig probleem wat je software matig op zou kunnen lossen, in plaats van dat je het geluid net als de platter door laat schieten zou je het bij een correctie software matig op kunnen lossen..... probleem wat je alleen dan hebt is dat de platter heel anders reageert dan het geluid.

De motor zet de platter als het ware in een "vrij" bij een handmatige correctie, en juist dat hoort niet het geval te zijn want de motor hoort direct te corrigeren en dat doet ie dus niet, daarnaast lijkt ie kracht in te boeten bij een correctie.

Als je overigens zo erg moet corrigeren dat je de jog nodig hebt zit je er wel behoorlijk flink naast. ;-)

Overigens gaat scratchen wel prima met de S-3500 en het draaiende plattertje.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 5308
15-3-2006 14:13
Ik vind persoonlijk de platteraandrijving van de DN-S3500 best prettig (waarbij ik moet zeggen dat ik de neiging die ik eerst had om correcties via de draaiende platter uit te voeren inmiddels heb onderdrukt en ik weer naar de pitch bend knoppen grijp).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
OryxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-1-2006
Laatste: 17-3-2006
Berichten: 15
15-3-2006 17:21
Dat geluid dat de denon motor maakt, dat hoor ik ook op mijn Reloop rp6000mk5s als ik de platter daarop versnel of vertraag. Ik denk dat dit te maken heeft omdat de spoelen dan tijdelijk tegengewerkt worden, dit moet gedetecteerd worden en dan moeter even meer/minder stroom gestuurd worden. Dus ik denk dat de denon motor zichzelf heel de tijd gaat controleren.

Dat "wegvallen" zoals je zegt Reind, dat is enkel ook bij het versnellen van de platter, bij het tegenhouden merk ik er niets van, dan is ie ook direct terugop snelheid.

't blijft een fijne speler vind ik :)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
15-3-2006 22:38

Oryx schreef:

Dat "wegvallen" zoals je zegt Reind, dat is enkel ook bij het versnellen van de platter, bij het tegenhouden merk ik er niets van, dan is ie ook direct terugop snelheid.
Moet je toch beter op gaan letten, zowel ik als enkele andere mensen voelden direct dat de motor kracht verliest zodra er een handmatige correctie uitgevoerd word. Daarnaast vraag ik me hard af of de 2,5kg/cm2 torque wel gehaald word (ik weet wel zeker van niet) maar dat ben ik helaas vergeten te meten.

Direct drive platter verhaal is dus simpelweg niet gelukt op de Denon, althans niet met de achterliggende bedoeling en dat is het gedrag van een draaitafel na bootsen want dat is gewoon mislukt.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
15-3-2006 23:12
Ok, dat is duidelijke taal happy :)

Het is dus geen draaitafel maar ik kan me toch voorstellen dat het beter aanvoelt dan een snaar aangedreven cdj (zoals de 3000/5000). Of vind je het principe van een draaiende schijf überhaupt weinig toevoegen en werkt een cdj-1000 jog net zo goed?

Mij boeit het eerlijk gezegd weinig of er iets rond draait, zolang het maar stabiel is en je nauwkeurig kunt bijsturen.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 5308
15-3-2006 23:50
Toch begrijp ik je verhaal niet helemaal, Reind. Of beter gezegd: ik ben het er niet helemaal mee eens.

De direct drive aandrijving van de S3500 is meer dan sterk genoeg voor scratchdoeleinden. Volgens mij zijn we dat ook met elkaar eens. Zelfs al wordt de geadverteerde 2,5 kg/cm niet gehaald, dan nog is de aandrijfkracht minstens gelijk aan of groter dan een SL-1200.

En áls je wil benden met de draaiende platter (wat niet de beste methode, maar wel samen met gebruik van de pitchfader de vinyl-methode is) waarom zou er dan een enorme torque moeten zijn? De platter geeft (in mijn ogen) meer dan genoeg weerstand en gevoel om dat te doen. Sterker nog, ik vind (als 20 jaar SL-1200 gebruiker) de torque van de CDX onprettig groot voor het maken van plattercorrecties.

Voor aanhangers van de Pioneer CDJ-1000 bending-methode geldt: ronde knopje indrukken zodat de platter stopt, en benden met de stilstaande platter. Dit werkt echt exact gelijk als de CDJ-1000 (zelfs de mate van benden en de progressie is voor zover ik kan vergelijken hetzelfde).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
16-3-2006 08:04
Ik denk dat jullie Reind niet helemaal begrijpen. Denon had de bedoeling om een draaitafel na te bootsen (of dit nou wel of niet lekkerder werkt dan pitchbend) en dit is Denon niet goed gelukt.

Ik riep ook altijd dat ik dat overigens niet boeiend vond, totdat ik een keertje ging spelen met de CDX-1 van Numark waar dit dus perfect gelukt is. Vond ik toch leuker mixen dan welke andere cd-speler ook die ik onder de vingers heb gehad. Had van mij overigens ook een aluminium pitch mogen hebben en rechtsonder (alhoewel het niet heel storend is).
Pitchbend is een perfecte form van strakke correcties maken (gebruik het zelf ook als het op een speler zit) maar ik vind corrigeren via een draaitafel platter toch leuker, zal wel komen omdat ik toch het grootste gedeelte van mijn dj tijd met vinyl gewerkt heb.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 5308
16-3-2006 09:44
Ik begrijp Reind best: als je een cd-speler als een vinyldraaitafel wilt pitchbenden aan het draaiende platter dan vind je het jammer als dat niet werkt zoals je verwacht.

Op de DN-S5000 werkt dat ook niet goed genoeg. Reden waarom ik (als oude vinyldraaier) de neiging om het draaiende plateau te pakken voor correcties moest onderdrukken en weer met de pitch buttons werk.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)