Waar vervoeren jullie de drive in mee?
(2184 reacties. Pagina 13 van 219)Moderator(s): Dré
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 4-8-2004 13:14 |
Een tandemasser wordt in het kenteken van de aanhanger in kwestie (heb hem hier in de hand) betiteld als enkel assig voertuig! | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
KlunzVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2003 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 390 | 4-8-2004 18:29 |
Als de assen minder dan 1 meter uit elkaar zitten is het volgens het kenteken idd enkelassig. Een beetje tandemasser mag incl. lading al snel 2 ton wegen. als je "amerikaan" dus meer weegt dan de aanhanger, en je in totaal onder de 3500 kg wilt blijven, klopt er rekenkundig iets niet. Het aantal assen maakt dus eigenlijk niks uit. Het is in de praktijk dus bijna altijd zo, dat als er meer dan 1 as onder een aanhanger zit, al staat hij omschreven als een enkelasser, je wel een e-rijbewijs nodig bent. klunz | |
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread! | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 5-8-2004 12:12 |
Ik heb het ooit eens doorgenomen met meerdere politie-agenten (en ook bij de Politie hebben ze eigenlijk geen idee hoe het precies zit). Ons bussie weegt 1800kg. Onze aanhanger weegt leeg 600kg en er gaat zo'n 900 kg in aan belading. Het bussie mag 1500kg trekken, de aanhanger mag totaal 2 ton wegen (2 assen van 1500kg elk). Tel de boel bij elkaar op en ik kom op 3300kg (en 2 personen wegen zo'n 160kg dus totaal kom je dan nog net niet op 3500 kg). Mag dus prima MAAR er schijnt een regel te zijn waarbij men niet uitgaat van het ledig gewicht van de bus MAAR het ledig gewicht vermeerderd met het laadvermogen (ook als dat NIET volledig benut wordt). In dat geval (700kg laadvermogen) zou je dus komen op 1800 + 1500 + 700 = 4000kg. Volgens DIE rekensom mag je dus met een B rijbewijs niet rijden met de combinatie die wij hadden. Dat gezegd hebbende: Ik heb (met m'n B rijbewijs) menig kilometer onder m'n wielen door gehad bij deze combinatie. Ik vraag me alleen af wat de verzekering zou zeggen in het geval van een ongeluk. Een ding werd me wel duidelijk bij het uitzoeken toendertijd: Ook bij de politie weet men het niet precies. Sommige agenten lulden maar wat met de "mag maar 750kg trekken" regel, anderen wisten het helemaal niet, een oude corpscommandant kwam met de eerder genoemde regel (dus 3300kg totaal), weer een andere kwam met die 2e regel (4000kg totaal). Nadeel van het halen van een E rijbewijs is (naast de kosten) dat je (hier in ieder geval) les krijgt met een schamelwagen. En de daarmee opgedane ervaring is natuurlijk totaal NIET van toepassing op het gebruik van een tandemasser (die totaal anders reageert dan een schamelwagen). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
NiekStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-8-2002 Laatste: 10-7-2014 Berichten: 882 | 5-8-2004 13:19 |
Voor 2.5 jr. geleden mijn E rijbewijs gehaald met een tandemasser, 5 mtr. met huif. Dit bedrijf (en zo nog wel meer hier) doen dit nog steeds... | |
PietjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 26-4-2004 Laatste: 30-11-2014 Berichten: 1105 | 7-8-2004 12:20 |
Tom: Zoals ik al zei word het een soort caravan, het heeft er iets van weg. Ik kan hier iemand en die repareert caravans enzo, en hij is nu bezig met iets te maken, wat iets van een soort caravan weg hebt. lengte iets van 5 meter. Zal is wat tekeninge-tjes maken op de comp en die van de week even hier posten. | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 7-8-2004 13:18 |
Dré schreef: Dat gezegd hebbende: Ik heb (met m'n B rijbewijs) menig kilometer onder m'n wielen door gehad bij deze combinatie. Ik vraag me alleen af wat de verzekering zou zeggen in het geval van een ongeluk.Martin. | |
kvm entertainment | |
The WaveStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 25-3-2004 Laatste: 27-12-2005 Berichten: 34 | 13-8-2004 00:49 |
rond die tijd waren de meesten nog niet eens in de ontwerp fase | |
Alvast de beste wensen voor 2006 | |
BoellieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-4-2003 Laatste: 14-7-2006 Berichten: 174 | 20-1-2005 18:59 |
Meeste klussen worden gedaan met Mercedes-Benz - Sprinter 413 CDI (laadklep) grote klussen worden met vrachtwagen gedaan. (luxe probleem, vriend van me hebben thuis een transport bedrijf...) steeds vaker laten we de spullen ook bezorgen, omdat we steeds minder apparatuur zelf in het bezit hebben en steeds vaker samen werken met andere verhuurbedrijven. heeft voor ons veel voordelen, nauwlijks afschrijving e.d. geen vervoers problemen en altijd de juiste spullen voor de klus | |
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3 | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 21-1-2005 22:09 |
Edit Mod: Dré: Topic opgeschoond. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
Dieter(Pulse)Standaard Lid Uit: België Sinds: 12-6-2003 Laatste: 31-3-2014 Berichten: 125 | 23-1-2005 12:14 |
Hier wordt alles met de volgende aanhangwagen vervoerd: https://users.telenet.be/DDAsound_light/remork2.jpg https://users.telenet.be/DDAsound_light/remork3.jpg https://users.telenet.be/DDAsound_light/remork4.jpg Een gesloten dubbelassertje, ongeremd. Weegt leeg zo'n 350kg, mag maximum met lading 750kg wegen dus blijft er nog een 400 tal over. De "bloembakhaken" aan de zijkanten is voor truss. Zo kan er maximum 10m truss mee zonder vanbinnen plaats in te nemen. Ik krijg er meestal alles in, op de wat grotere klussen na. Maarja het moet ook wat economisch blijven. Meer zit ter voorlopig niet in. Over 1-2 jaar komt er wel een bestelwagentje bij maar voorlopig is het telkens pa zijn auto vragen, vermits het toch een beetje deftige auto moet zijn om zo'n ding vooruit te krijgen. (en belangrijker gestopt te krijgen ) Ik ga ook geregeld wat over het maximaal toegelaten aantal kilotjes vrees ik | |
MVG. Dieter Antheunis D.D.A. Sound & Light |