Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 125 van 250)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
18-7-2008 14:23

hugovanmeijeren schreef:

De Duspol heeft een interne weerstand die je kan schakelen om zo een belasting uit te voeren op de aansluiting die je wilt meten.
Ik lees een laststroom van 200mA. Lijkt me inderdaad voldoende voor de meeste semi losse problemen.

Maar, nog even voor de multimeter (DVM) fans... Zo'n ding heeft dus GEEN (ik herhaal NUL KOMMA NUL) nut om een slecht contact in een nul op te sporen. Het ding dat door Hugo is aangehaald heeft wel nut (vanwege het feit dat het apparaat daadwerkelijk een last kan vormen voor het te meten object).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
12-8-2008 16:20
Mijn ergernissen:

- Mensen die spontaan willen helpen. En dan heb ik het niet over de nuttige hulp zoals bus uitladen of even de toppen op de bassen tillen, wat dat kan ik wel appreciëren. Maar wel over mensen wel eventjes mee alles na het feest mee abreken. En dan doen ze dingen als bv kabels op de ellenboog oprollen sad :(.
De hoofdvogel was toch wel na een studentfeest waarbij een student bij een lift een ringetje loshaalde in de hoop dat het pennetje uit het statief zou vallen en hij de poot er zo wel uitkreeg. Uiteraard schoot het veer-pinnetje volledig in het statief. Resultaat: na veel paswerk het statief met nog 1 poot er aan in de bus geduwd, en de dag erna pinnetje uitboren. Gelukkig voor mij was het niet mijn statief.

- Irritante mensen die niet van materiaal kunnen blijven. Ja, ik kan het begrijpen dat als ik in een kroeg tussen studenten sta met 2 CDJ800's af en toe iemand niet aan de verleiding kan weerstaan om een keer aan de platter te komen. Maar als het minder onschuldig wordt, is het een ergernis. Bv iemand die telkens ik mijn rug draai wel ergens aan een pot draait op het kanaal dat open staat. Of mensen die het zo erg fijn vinden om met je plaat te beginnen scratchen (hiervoor durf ik al eens terecht een klap uitdelen).

- Te weinig stroom. Een eeuwig probleem. Er is bijna altijd wel een mouw aan te passen, maar leuk is anders natuurlijk.

- Onverdraagzame buurtbewoners die telkens te politie bellen. Is natuurlijk niet leuk om elk weekend tot 6u wakker te liggen van gedreun. Maar ik ben al genoeg locaties tegen gekomen waar er welgeteld 1 tentfeest per jaar door gaat tot klokslag 3u. Kan je zelfs daar niet tegen, ga er dan gewoon niet wonen angry

- Collega DJ's die vinden dat de master op elk feest volledig open moet staan (en doorgaans spelen die ook vlotjes in het rood). Erg leuk als je dan wil overpakken op een normaal niveau, want gans het publiek heeft natuurlijk geen enkel besef meer van wat normaal is.
Vorig jaar nog een tentfeest gehad (zie ook voige puntje) waar de politie wel 5 keer is langsgeweest tussen 23u en 3u. En telkens wanneer ze vertrokken waren, ging bij hem de master weer op 10. Feest stilleggen konden ze niet, want daarvoor moet in België de burgemeester eerst wakker gebeld worden laugh :D Nuja, de DJ in kwestie heeft de 5e keer zijn id-kaart mogen tonen. Wel leuk voor hem aangezien hij wekelijks in die politie-zonde draait laugh :D

Maar uiteindelijk wegen die ongemakken niet op tegen de enorme plezier van het draaien natuurlijk. Moest het wel zo zijn, dan stop je er gewoon mee.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
14-8-2008 09:29
gisteravond weer de pech van de maand zucht

13 augustes, band; Big Apple

tijdens de voorbereiding alles prima geen problemen.
alles netjes aangesloten was een vrij simpele set

de eerste set begon, na een minuut of 20 klapt de complete krachtstroom groep eruit.
alles uit. snel 2 man de PA uit. ik de krachtstroom er weer op. PA weer aan. maar waar lag het nou aan?

In de pauze DMX adressen moeten veranderen omdat de licht tafel niet deed wat hij behoorde te doen.

de 2e set begon, allemaal prima prima prima. tot na ong 10 minuten de krachtstroom er weer uit was
alles uit. snel 2 man de pa uit. ik de krachtstroom er weer op. PA weer aan. het lag dus een de blinders!
die set de blinders niet meer gebruikt, en enkel met 4 t4tjes een showtje gegeven. echter de tafel deed nog steeds raar

in de pauze 1 blinder verwijderd en de andere in het midden gehangen. wat bleek? er was mij verteld door de technici dat de blinder 650W was. dus dan moet het makkelijk op 1 groepje kunnen 2X 650W op 1 groepje. eitje.
het was echter 4X650W per lamp! dus 8X650W=5200. en dat vond de zekering niet luek.

de 3e set begon en eigenlijk al na 5 minuten wou de tafel totaal niet meer mee werken fader omhoog geen lamp aan.
doe je niks gaat de boel lopen flashen.
tafel een rest gegeven en op een gegeven moment deed hiij het wel weer goed..

op de helft van de set kon ik echter niks meer regelen. de boel had zijn eigenlijk leven. van alles geprobeerd, en kabels getest. allemaal zinloos. en de band heeft vanaf toen met alle lichten, behalve de blinder. Full On gespeeld. e zat niks anders op.

behoorlijk balen dus, en nu moeten dezelfde lampen en eigenlijk ook dezelfde tafel vanavond weer mee. er gaat in iedergeval een andere tafel mee. en we nemen reserve t4 balken en kabels mee.

hopelijk dat het vanavond wel goed gaat!
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
14-8-2008 09:32
Wat voor tafel?
Light Image
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
14-8-2008 09:33
scanmaster 1.
en iddd daar wil je geen 16 parren op aansturen. en 2 blinders (met 4 kanalen)

vanavond gaat mooi de sgm studio 12/24 SC mee.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
14-8-2008 09:36
Polariteit-switch op de achterkant gecheckt?
Light Image
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
14-8-2008 09:37
ja. done toch bedankt voor de tip
en ja er was ook een terminator aangesloten
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
14-8-2008 11:50
Wat die blinders betreft lijkt het mij dat je dit had kunnen weten als 4 lampjes per blinder ziet zitten. 650W is nogal de gebruikelijke standaard voor een blinder-lampje. Wat ze volgens mij bedoeld hebben is dat er 2x650W per stekker in zat (en 2 stekkers per blinder). Ofwel was men gewoon dom en denkt men dat 2x 650W/120V in totaal 650W geeft.
Lesson learnt moet je maar denken. Is op zo een moment niet leuk natuurlijk, maar beter vallen op een kleine klus nu dan op een grote later.

Wat het raar doen van de tafel betreft, daar kan je niet omheen bij een scanmaster. In feite gans die reeks budget-tafeltjes kan je niet van opaan dat ze niet plots stoppen met DMX uit te sturen, of gewoon hun eigen leventje beginnen te leiden.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
14-8-2008 12:29
tja.. ik moest roeien met de riemen die ik had.

ben echter zelf redelijk tevreden (voor het geld) over de showmaster 24 tafel.

maar goed ben benieuwd waar het nou aan lag.

wat betreft de blinders, het spijt me maar als mijn opdrachtgever zegt 2 blinders op 1 groep want dat kan makkelijk zijn maar 650W ps. tja dan geloof ik dat (zijn dmx blinders, niet met 2 stekkers dus) ik bedoel het zijn zijn spullen. hij zal het wel weten..

niet dus..
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
14-8-2008 13:09
Die showmaster is idd een mooie tafel voor zen geld, ik heb zo een 48 kanaals versie. Maar heb ook al een keertje gehad dat ie niets meer deed even. Nuja, voor wat T4-barretjes en wat blinders ben je wel beter af met een show- dan met een scanmaster. Maar je hebt natuurlijk niet altijd te kiezen.

Of ze nu DMX of niet zijn, in dat soort blinders zal (bijna) altijd wel par3's van 650W/120V zitten (zijn er eigenlijk andere?). Beetje dom van de eigenaar om dit niet te weten van zijn eigen materiaal.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)