Ergenissen on stage/ tijdens het draaien
(2492 reacties. Pagina 123 van 250)Moderator(s): Dré
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 13474 | 23-6-2008 22:12 |
big bang schreef: Als 3 groepen op een aparte fase moeten heb je wel degelijk 3 verschillende fases nodig (verhip.. krachtstroom )Krachtstroom zonder krachtstroomaansluiting is als een bierfust zonder tap. Je mag gerust stoer zeggen dat je een fustje klaar hebt staan maar meer dan een watertje kun je je gasten echt niet geven! Ook in mijn keuken zijn de aansluitingen verdeeld over de 3 fases (o.a. vanwege een vrij stevige oven-magnetron) maar nergens heb ik een 3-fase aansluiting in de keuken (wel een loze leiding geschikt voor 3-fase voor het geval dat). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 25-11-2024 Berichten: 9490 | 23-6-2008 23:08 |
en wat de keuken betreft voor het woordje fase mag je ook lezen groep.... Het is verplicht om grote verbruikers een eigen groep te geven in de keuken tegenwoordig. Ik ben toevallig vandaag bij een eerste oplevering geweest van een huis als "derde paar ogen", waar slechts 1 fase binnen komt van toch wel 40 ampere..... Is weer iets nieuws blijkbaar. Zolang je geen krachtstroom nodig hebt, krijg je blijkbaar nu bij nieuwbouwoningen maar 1 fase binnen met de benodigde hoeveelheid stroom, pff over moeilijk doen gesproken. Spaart ze weer een 3 fase kwh meter uit blijkbaar en het bijbehorende abonnement. Straks hebben ze het misschien toch nodig, en mogen ze de hoofdprijs betalen voor het omzetten Over verkeerde zuinigheid gesproken. Enfin, misschien dat je van ons nu weer iets hebt geleerd over het zoeken van beschikbare stopkontakten in een gewone woning.....ipv dat je uitvluchten gaat zoeken dat je er niets aan kon doen dat de stroom uitviel | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
SubsystemStandaard Lid Uit: België Sinds: 18-6-2004 Laatste: 24-9-2023 Berichten: 317 | 24-6-2008 07:10 |
Tom schreef: Ik ben toevallig vandaag bij een eerste oplevering geweest van een huis als "derde paar ogen", waar slechts 1 fase binnen komt van toch wel 40 ampere.....Is weer iets nieuws blijkbaar. Zolang je geen krachtstroom nodig hebt, krijg je blijkbaar nu bij nieuwbouwoningen maar 1 fase binnen met de benodigde hoeveelheid stroom, pff over moeilijk doen gesproken. Spaart ze weer een 3 fase kwh meter uit blijkbaar en het bijbehorende abonnement. Straks hebben ze het misschien toch nodig, en mogen ze de hoofdprijs betalen voor het omzetten Over verkeerde zuinigheid gesproken. Voordeel van de 1x63A is dat je geen rekening moet houden met verdelen over de fases, terwijl je 3x20A er kan uitvliegen als je toevallig 2 zware verbruikers tegelijkertijd op een fase hebt. | |
René EppinkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-1-2004 Laatste: 5-8-2021 Berichten: 1114 | 24-6-2008 10:55 |
Ik dacht dat het gebruikelijk was om wel 3-fasen in te voeren maar dat er vervolgens vaak maar eentje wordt aangesloten en afgezekerd (door de netbeheerder). Enkele fase wordt dan meestal afgezekerd met een 35A patroon (of tegenwoordig ook wel een 40A automaat, zie ik op internet). | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 25-11-2024 Berichten: 9490 | 24-6-2008 11:32 |
Er komen altijd 3 fases binne, maar de netbeheerder bepaald wat er doorgegeven word in het onderste kastje...... En er word bij 3 fase (als je dat hebt) meestal in eerste instantie met 3x25 afgezekerd, niet 20. Wil je meer dan is de volgende stap 3x35 bij mijn weten. Laatst in een particulierhuis nog bezig geweest, daar was met 3x63 afgezekerd..... Ze hadden een flinke sauna, elektrische kookplaat, en airco...... | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 25-6-2008 11:05 |
Emile Schuur schreef: YourLiVe schreef: ...Als je eenmaal 150 klussen per jaar doet moet je op een gegeven moment wel een aantal voorwaarden gaan stellen... | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
CalipsoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 28-3-2004 Laatste: 6-10-2024 Berichten: 506 | 26-6-2008 11:38 |
Tom schreef: Er komen altijd 3 fases binnen, maar de netbeheerder bepaald wat er doorgegeven word in het onderste kastje......Alleen heb je dan dus GEEN 3 fases in je keuken! Wel 3 groepen. Dus lampen kunnen nog steeds storen op je geluidsapparatuur. Tenzij je echt een krachtaansluiting hebt (en betaald) | |
wat een onzin in dit vak | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 25-11-2024 Berichten: 9490 | 26-6-2008 13:25 |
calipso schreef: Dus lampen kunnen nog steeds storen op je geluidsapparatuur. Tenzij je echt een krachtaansluiting hebt (en betaald)Gebruik de zoekmachine maar eens over dit onderwerp. | |
CalipsoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 28-3-2004 Laatste: 6-10-2024 Berichten: 506 | 27-6-2008 12:24 |
Tom schreef: calipso schreef: Dus lampen kunnen nog steeds storen op je geluidsapparatuur. Tenzij je echt een krachtaansluiting hebt (en betaald)Gebruik de zoekmachine maar eens over dit onderwerp. | |
wat een onzin in dit vak | |
Malle PietjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-10-2003 Laatste: 9-10-2024 Berichten: 1078 | 13-7-2008 15:03 |
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 13-7-2008 15:27 Beste vrienden, collega’s en andere etters, iedereen weet het wel, vaak doe je het ook, maar soms ook niet…… stroom ALTIJD VAN TE VOREN METEN!!! Gisteren in het westen van Nederland gestaan met een band, kregen een kracht-verlengsnoer door locatie aangeleverd en na aansluiten stond alles in de rook!!!! De tech van de band had niet gemeten. (!!) Mengtafel, processors, (dure) zenders, in-ears, versterkers…..alles behalve de speakers verbrand!!! Oorzaak: 5 polige 32 amp. stekker met een 4 aderige kabel erin! GEEN NUL aanwezig: alleen aarde, L1, L2, & L3 aangesloten. Wees dus nogmaals gewaarschuwd!! Gelukkig ben ik zelf de dans ontsprongen….. had mijn stekkers er nog niet in. | |
Alles komt goed.... |