Forum > Newbie Forum

Nieuwe OEM-cd-speler? Iets waard?

(232 reacties. Pagina 12 van 24)
Moderator(s): Dré
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
25-7-2004 17:09
Beste Dave,

Er staat rechtsboven in de hoek een edit-knopje.
Zo ziet ie er uit. Probeer er wat meer gebruik van te maken.
Verder raad ik je aan om vragen aan Dré gewoon te mailen, aangezien hij dan niet in elk topic moet kijken of er hem een vraag gesteld wordt.

Over de BST Cleving 280, ik weet niet of je Frans of Duits goed is maar in deze 2 talen vind je genoeg uitleg als je even googled.
www.google.be/search?q=BST+Cleving+280&ie=UTF-8&hl=nl&meta=

Verder check je de manual maar eens van de American Audio.
www.adjaudio.com/pdffiles/CDI-500.pdf
[edit] na de manual eens doorgelezen te hebben, kon ik niks verschillends opmerken tussen de Reloop RCD-900s en de American Audio CD500, dus ik denk dat we voorzichtig mogen aannemen dat ze hetzelfde zijn.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
DvEEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2004
Laatste: 7-6-2005
Berichten: 127
25-7-2004 20:13

Skit schreef:

Beste Dave,

Er staat rechtsboven in de hoek een edit-knopje.
Zo ziet ie er uit. Probeer er wat meer gebruik van te maken.
Verder raad ik je aan om vragen aan Dré gewoon te mailen, aangezien hij dan niet in elk topic moet kijken of er hem een vraag gesteld wordt.

Over de BST Cleving 280, ik weet niet of je Frans of Duits goed is maar in deze 2 talen vind je genoeg uitleg als je even googled.
www.google.be/search?q=BST+Cleving+280&ie=UTF-8&hl=nl&meta=

Verder check je de manual maar eens van de American Audio.
www.adjaudio.com/pdffiles/CDI-500.pdf
[edit] na de manual eens doorgelezen te hebben, kon ik niks verschillends opmerken tussen de Reloop RCD-900s en de American Audio CD500, dus ik denk dat we voorzichtig mogen aannemen dat ze hetzelfde zijn.
Waar moet ik in dit geval het edit knopje voor gebruiken ???? Had ik wat verkeerd geschreven

Mijn frans en duits is niet zo goed (ga naar de tweede dus heb nog geen duits)

Mvg,
Dave
(sorry als ik iets verkeerds deed)
Akiyama CDX-300 --> Reloop RMX-30BPM --> Akiyama CDX-300 en een Akiyama HDJ-9700 Heerlijke set :D
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
25-7-2004 21:19

DvE schreef:

Waar moet ik in dit geval het edit knopje voor gebruiken ???? Had ik wat verkeerd geschreven

Mijn frans en duits is niet zo goed (ga naar de tweede dus heb nog geen duits)

Mvg,
Dave
(sorry als ik iets verkeerds deed)
Nee, niet zo erg hoor, maar gewoon iets wat je best in je achterhoofd houdt. Ik zie dat de laatste 2 berichten door jou zijn gepost, als je die allemaal in één post verwerkt is het wat overzichtelijker (als je in alinea's werkt alleszins). Heb je de manual al eens gelezen trouwens? Ik zie niks staan van beat juggle e.d.
Hetgeen wat in de productomschrijving staat op de website van AA is gewoon een marketing tekst. Vergelijk de features die in de manual staan maar eens met die in de productomschrijving, gewoon een paar fancy termen en het lijkt meteen andere speler.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
DvEEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2004
Laatste: 7-6-2005
Berichten: 127
26-7-2004 11:06

Skit schreef:

DvE schreef:

Waar moet ik in dit geval het edit knopje voor gebruiken ???? Had ik wat verkeerd geschreven

Mijn frans en duits is niet zo goed (ga naar de tweede dus heb nog geen duits)

Mvg,
Dave
(sorry als ik iets verkeerds deed)
Nee, niet zo erg hoor, maar gewoon iets wat je best in je achterhoofd houdt. Ik zie dat de laatste 2 berichten door jou zijn gepost, als je die allemaal in één post verwerkt is het wat overzichtelijker (als je in alinea's werkt alleszins). Heb je de manual al eens gelezen trouwens? Ik zie niks staan van beat juggle e.d.
Hetgeen wat in de productomschrijving staat op de website van AA is gewoon een marketing tekst. Vergelijk de features die in de manual staan maar eens met die in de productomschrijving, gewoon een paar fancy termen en het lijkt meteen andere speler.
Jah ik had de manual al eens doorgelezen was wel overzichtelijk
Maar ik kon geen manual vinden van reloop maar dat zal wel aan mij liggen

Mvg,
dave
Akiyama CDX-300 --> Reloop RMX-30BPM --> Akiyama CDX-300 en een Akiyama HDJ-9700 Heerlijke set :D
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
26-7-2004 13:33
Ow en dat Met vriendelijke groet mag je ook wel weg laten hoor. We zien je hier vaker voorbij komen op een dag en om nou iedere keer te groeten wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DvEEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2004
Laatste: 7-6-2005
Berichten: 127
26-7-2004 14:57

Reind schreef:

Ow en dat Met vriendelijke groet mag je ook wel weg laten hoor. We zien je hier vaker voorbij komen op een dag en om nou iedere keer te groeten wink ;)

laugh :D Is goed
Akiyama CDX-300 --> Reloop RMX-30BPM --> Akiyama CDX-300 en een Akiyama HDJ-9700 Heerlijke set :D
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
27-7-2004 21:47
Ik heb gisteren een namiddag met de Stanton S-350 zitten spelen. Dus de OEM-speler zonder de effecten.
[url] www.stantondj.com/alpha44/load.asp?page=s350 [url/]

Korte review: Het jogwheel, dat werkt goed en er je kan er mee beatmatchen (correcties zijn dus niet erg grof), dus dat zit wel snor. Klein minpuntje ik vond de jog wat te los zitten, hij mocht ietsje stroever van mij,(als je CUE-punten wilt instellen is dit handiger), maar dat is iets persoonlijks denk ik.
De pitchfader zou wel strakker moeten, omdat hij juist zo soepel is, wordt het moeilijk om met stapjes van 0.1% pitch te werken. Op 8% pitch had ik er geen last van. Op 16% toch wel wat, en op 25% en 100% al helemaal. Maarja wie gebruikt er ooit de 25% pitchrange. De rubberen pitchbend-knoppen werken wel lekker. Ik vind ook dat ze niet zouden mogen ontbreken op een CD-speler, maarja wie ben ik. Ook de andere knopjes werken fijn. Meestal ben ik niet voor die harde plastieken knopjes, maar ze werken goed.
De display kon ik een heel klein schoonheidsfoutje in herkennen, namelijk deze was een 5-tal graden naar links gemonteerd, maar alles was wel nog te zien, overigens een mooi kleurtje voor een display, echt goed overzichtelijk.
Master tempo klinkt ook vrij goed, behalve vanaf -92% razz :p
Het CUE-gedeelte, CUE-in, OUT, Reloop werkt allemaal perfect. als je HOT-CUE-punten hebt ingesteld zijn deze direct aanspreekbaar, dus zonder enige vertraging. Ik had een CUE-punt ingesteld bij track 1, track 12 en track 20 en ik kon zo heen en weer jongleren dus, zeker niet slecht.
Het wijst zichzelf ook allemaal uit hoe je de CUE-punten moet in het geheugen zetten. Samplen gaat ook makkelijk. Ja maakt eerst een seamless loop (korter als 5 seconden) en dan op memory drukken en dan de sampler aanzetten, en klaar is Kees. Je kan de samples op 2 manieren laten afspelen, één keer de loop ofwel de loop naadloos herhalen (zoals je bij een gewone seamless loop). Als je een andere CD insteekt zijn je samples niet verloren, dus de muziek in de sample van de vorige CD staat er nog netjes in. Ik heb geprobeerd of de samples van pitch zijn te veranderen, maar ik heb het alleszins niet gevonden.

Al bij al een nette speler zeker voor thuis. No nonsens, just basic.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
29-7-2004 19:48
Ik denk dat er over het pitchen van de samples wat verwarring is ontstaan. Voor zover ik het heb kunnen testen en uitzoeken zit de pitch van de sample ALTIJD vast aan de pitch van het huidige nummer. Als je dus het huidige nummer op 3% pitcht dan pitcht de sample mee. Dit in tegenstelling tot de PSX waar je de snelheid van de sample kunt wijzigen via de speed parameter. Ook kun je de sample corrigeren met de pitch bend buttons terwijl je de jog op dat moment kunt gebruiken om het lopende nummer te corrigeren (kon volgens mij niet bij de OEM speler).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DvEEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2004
Laatste: 7-6-2005
Berichten: 127
5-8-2004 12:59
Weet iemand waar ik deze niewe cd-speler (liefst de Reloop RCD-900s maar kan ook al die anderen Adj, BST, omnitronic enz.) kan testen in de buurt van zeewolde ligt vlak bij harderwijk.

En liefst niet in de GROTE steden zoals Amsterdam, Rotterdam en.... ??

Ik hoor het wel

Dave van Engelen
(het is wel erg off-topic of niet ?? mail anders maar als het teveel off-topic is)
Akiyama CDX-300 --> Reloop RMX-30BPM --> Akiyama CDX-300 en een Akiyama HDJ-9700 Heerlijke set :D
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
5-8-2004 13:01
Ik denk dat je dan in Amersfoort bij Ten Hove uit gaat komen.

Als die ze tenminste heeft staan.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)