Forum > Geluid

Eindelijk 'gereserveerd' de Xone:62 ;)

(181 reacties. Pagina 12 van 19)
Moderator(s): Dré
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
28-4-2004 13:55
verder gaat me VU meter niet sad :( dus dan is het niet eerlijk mee.
Het bovenste lampje van een Dateq XTC is bovendien ook +6 dB

De Eela SBM-90 broadcast mixer waar ik veel mee heb gewerkt ging overigens maar tot +3 dB happy :)
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
28-4-2004 14:38
Laatst een demo voor een forumlid gegeven (weliswaar op een setje skypech actieve speakertjes maar ook daar kun je vervorming op horen) waarbij een Xone:32 ruwweg 15dB boven 0dB werd uitgestuurd. Niks geen bagger geluid.

De opmerking dat het met de Pioneer niet overdreven moet worden ben ik het volledig mee eens. Het is echt niet zo dat de DJM-600 ineens je gehele geluid naar de knoppen helpt MAAR het is wel zo dat de toevoeging van de DJM aan de audiolus niet geheel transparant is...

En hopelijk kunnen we die subtiele woorden een beetje in het achterhoofd houden. En wie weet zijn er nu DJ's die ervoor kiezen om ook in het veld hun mixer (Pioneer of niet) een beetje rond of onder de 0dB te houden.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
28-4-2004 16:14

sylvia schreef:

Er staat in dit topic al een pracht van een praktijkvoorbeeld:
www.new-line.nl/forum/read/?m=138932#138932
De praktijk situatie bij de topic starter ligt toch iets anders:
www.new-line.nl/forum/read/?m=135517#135517

Als je op je slaapkamer speakers heb staan maar ze vaak niet aan/hard kan zetten vanwege ouders of buren is het een andere situatie dan wanneer er 1000 dansende mensen van de muziek staan te genieten.

Ik wil met alle posts die hieraan vooraf gingen alleen maar duidelijk maken dat je aan sommige aspecten ook te zwaar kan tillen.
Kan je er een goed klinkende set mee mixen -> JA
Is het een goede mixer voor in een club -> NEE

Er zijn nog genoeg andere redenen om wel of niet voor de djm te kiezen maar hem links laten liggen vanwege de geluidskwaliteit is niet per definitie nodig. Bedenk dat het verschil thuis niet snel te horen is, tenzij je niet kunt leven met het idee dat het theoretisch beter zou kunnen klinken. Als ik een foto zie als deze: home.quicknet.nl/qn/prive/jam.huijg/setje.JPG snap ik gewoon niet waar het om gaat, dit streeft zn doel aan alle kanten voorbij...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
28-4-2004 16:50
Waarom? Het is gewoon hartstikke lekker om met topspul te werken. Ook thuis, ook als het ook wel met iets mindere apparatuur zou lukken.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
28-4-2004 17:00

Frisbee schreef:

Als ik een foto zie als deze: home.quicknet.nl/qn/prive/jam.huijg/setje.JPG snap ik gewoon niet waar het om gaat, dit streeft zn doel aan alle kanten voorbij...
Dat begrijp ik niet. Wat is er mis met thuis mixen met een mixer met een fatsoenlijke prijs-kwaliteitverhouding, want dat is waar het topic wat mij betreft om draait. Een topic dat over de X:ONE zou moeten gaan (volgens het onderwerp), roept alleen maar defensieve reacties op van DJM-liefhebbers...

Een mixer in de prijsklasse rond de 1000 Euro is voor mij een professionele mixer. Een professionele mixer die alleen in de slaapkamer gebruikt kan worden omdat de geluidskwaliteit (volgens zowel technici als ervaringsdeskundigen die met hoogwaardige apparatuur in een professionele omgeving hebben gewerkt) niet voldoet voor toepassing in een club is géén professionele mixer, en daar zou dan ook géén professioneel prijskaartje aan moeten hangen.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
28-4-2004 17:34
Ach dat laatste is dan misschien niet zo sterk :$

Jij ziet een prima mixer met een goede prijs kwaliteit verhouding. Ik zie een hele dure 4+2 kanaals mixer voor 2 draaitafels op een simpel hifi setje.

Het is voor iedereen duidelijk wat je aan de mixers hebt die in dit topic zijn besproken. Ik ben helemaal geen DJM liefhebber oid maar heb ervoor gekozen omdat hij in mijn geval het beste uitkwam. Ik had er geen 500 euro extra voor over om een Xone te nemen met losse effecten. Het is gewoon een prima mixer voor thuis, that's all. Als ik dan keer op keer lees dat hij waardeloos klinkt schiet me dat gewoon in het verkeerde keelgat, en probeer ik het een beetje van de andere kant te belichten. Het is en blijft een eindeloze discussie.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
28-4-2004 18:26

Frisbee schreef:

Jij ziet een prima mixer met een goede prijs kwaliteit verhouding. Ik zie een hele dure 4+2 kanaals mixer voor 2 draaitafels op een simpel hifi setje.
Ik zeg dan -> Een hobby mag geld kosten wink ;)

En thuis is plezier van je gear hebben belangrijker dan on the road. Thuis sta je er waarschijnlijk vaker mee te werken dan dat je uit huis aan het draaien bent en als je al buiten de deur draaid duurt dat maar hooguit een paar uurtjes. Nah 2 uurtjes op een stukje gear wat me niet aan staat overleef ik wel maar thuis moet iets goed naar de zin zijn en voldoen aan mijn eisen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
28-4-2004 18:31
Ik ben het met Reind eens. Als je je geld hieraan wilt uitgeven, dan doe je dat toch gewoon.
Een paar dagen geleden zij Snake nog dat hij niet op stap ging en zijn geld liever uitgaf aan gear.
Het is ook leuk om in een Porche naar de winkel te gaan om een brood te halen.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
28-4-2004 18:42
En van je geld opzuipen in de kroeg word je al helemaal niet vrolijk. Mensen worden irritant met drank op en de volgende dag heb je koppijn en als je een beetje mazzel hebt kots je alles met dezelfde noodgang weer uit en ligt je geld in de wc (als je die al haalt wink ;) ).

Nee doe mij dan maar een stukje gear razz :p
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
28-4-2004 20:46

Reind schreef:

Nee doe mij dan maar een stukje gear razz :p
Daar ben ik het volkomen mee eens.

Sinds ik geen alcohol meer consumeer vind ik op café gaan simpel weg een geldverkwisting (daarvoor was het ook al geldverkwisting alleen besefte ik dat toen nog niet wink ;) ). Hetzelfde geld voor feesten hier in de streek want daar kom ik gek van de muziek (in de slechte zin van het woord) en/of het (jonge) volk(je) dat er rondloopt, zodat ik het liefste het hazenpad kies.

Om maar te zwijgen waar je naar ruikt als je thuiskomt...
En helemaal gezond is het ook al niet -> kijk de sterftecijfers ten gevolge van het passief roken maar eens na. Maar goed daar gaat het nu niet over.

Ik steek mijn spaarcentjes liever in mijn hobby, daar heb ik veel langer plezier van. Het duurt wel een tijd voor ik wat kan gaan halen (tja nog student dus veel kapitaal heb ik niet), het is dan ook een dure hobby. Maar dat wachten hindert niet -> heb je er naderhand zo veel meer plezier van.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)