Forum > Newbie Forum

Beatmixen

(571 reacties. Pagina 12 van 58)
Moderator(s): Dré
V-maxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2003
Laatste: 28-7-2011
Berichten: 86
6-5-2004 16:49
Al heb je natuurlijk af en toe wel would-be dj's (die enkel de binnenkant van hun slaapkamer doen daveren) die je fijntjes komen zeggen waar je fout zat. Zelf zijn ze foutloos natuurlijk
Logisch, die dj's weten niet hoe het is om ergens anders te draaien, met andere apparatuur, vaak een slechter geluid enz. Maar als ze zelf een keer buiten hun slaapkamer moeten draaien zul je zien dat ze zelf ook de ene na de andere fout maken.
Dj bbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 27-5-2006
Berichten: 4
30-9-2004 20:22
Ik denk zelf als je beginner bent dat je het best met het muzieksoort progressive kunt mixen zit een lange beatloop in wink ;) ben ik ook mee begonnen en dan later als je ermee kunt omgaan trance hardstyle(want dat doe ik nu)
The Dj With The Double B
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
30-9-2004 21:00
Er is genoeg techno/house/club enz. met lange beatloops?
Ik vind dit zeker geen reden om te beginnen met progressive,

De meeste house stijlen zijn wel geschikt om het te leren, drum en bass is b.v. wat lastiger hoor, maar best wel te doen. Ik kan maar een ding zeggen: Oefenen!
DjenvoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2004
Laatste: 11-3-2012
Berichten: 37
30-9-2004 22:56
drum en bass vind ik juist makkelijker om te mixen, omdat je hier bewust niet op de beat mixt maar op de hi-hat, die vaak/altijd strakker is en het dus makkelijker is twee platen gelijk te laten lopen dan met de beats in de andere stijlen. Vaak is het ook niet verkeerd om bij de andere stijlen hier ook op te letten.
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
1-10-2004 03:11
Dat kan kloppen, maar drum & bass is onderling een stuk gevarieerder dan de gemiddelde house, en veel meer percussie dan de gemiddelde 'house' track,

de post van dj bb doelt op minimale beats, maar die kun je wel in elk genre vinden, persoonlijk vind ik gewoon dat je beter gewoon begint met de stijl die je aantrekt, immers waarom zou je progressive platen gaan kopen als je b.v. van club houdt. vind ik een beetje onzin happy :)
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
1-10-2004 12:52
Ik denk dat je gewoon heel veel naar muziek moet luisteren,,, voor dat je de plaat gaat mixen. Dan ken je het nummer en de breaks.

En dat tellen, ik heb het nooit gedaan, tis volgens mij alleen maar voor jezelf voor de duidelijk heid.

Zeg niet dat ik zelf super goed kan mixen, maar kan zeker plaaten aan elkaar mixen.
Gewoon lekker veel draaien dan leer je het ook. OP den duur luister je naar alles.

Ik word dan ook kas gek, als ik op de kermis loop of tussen 2 etalages, je bent constant bezig om die beats gelijk te leggen.(lukt natuurlijk niet zonder je spelertjes razz :p )

t'is al vaker gezegd..... oefenen, oefenen en nog een's oefenen
Where words fail, music speaks :D
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
3-10-2004 19:46

DJDarkness schreef:

Ik denk dat je gewoon heel veel naar muziek moet luisteren,,, voor dat je de plaat gaat mixen. Dan ken je het nummer en de breaks.

En dat tellen, ik heb het nooit gedaan, tis volgens mij alleen maar voor jezelf voor de duidelijk heid.

Zeg niet dat ik zelf super goed kan mixen, maar kan zeker plaaten aan elkaar mixen.
Gewoon lekker veel draaien dan leer je het ook. OP den duur luister je naar alles.

Ik word dan ook kas gek, als ik op de kermis loop of tussen 2 etalages, je bent constant bezig om die beats gelijk te leggen.(lukt natuurlijk niet zonder je spelertjes razz :p )
Hahaha laugh :D , daar heb ik ook altijd last van, laats nog bij het stoplicht stonden d'r 2 van die auto's waar "boenk boenk boenk" uit kwam razz :p , ik begon gelijk te denken van: die heeft ong. 3% nodig razz :p

Maargoed, welke style je mixt maakt niet uit, luister gewoon veel naar die nummers en syle waar je van houd, op den duur ken je je platen goed en gaat het beatmixen steeds beter.
Vervolgens kun je het dan ook al snel op andere stylen toe passen, als dat ook lukt kun je b.v. met effecten enz. beginnen.
Probeer niet te veel te kloten met effecten in het begin, je raakt dan alleen maar afgeleid...

Ik heb het inmiddels goed onder de knie, matchen binnen 20 sec, mixen met vinyl gaat nu ook al foutloos (en dat nog wel met een draaitafel uit de steentijd, zonder pitch wink ;) )
Op cd gaat het nog beter, ben nu ook al begonen met eigen mixes opnemen...
Maar nu is m'n mixer even buiten spel gezet sad :( , dus voor mij even geen lol meer.
Vorige vrijdag zou ik op het beginfeest van onze school ook een aantal beatmixes gaan maken vanaf vinyl, nou bleek het dat de ene sl het begeven hat, balen!!
*Quukske*
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
4-10-2004 19:17

Patrick van Vugt schreef:

Ik heb het inmiddels goed onder de knie, matchen binnen 20 sec, mixen met vinyl gaat nu ook al foutloos (en dat nog wel met een draaitafel uit de steentijd, zonder pitch !
Dit mag je mij eens uitleggen? happy :)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-10-2004 19:22
Tsja, matchen binnen 20 seconden gaat natuurlijk prima, als je geen pitch hebt om mee te matchen laugh :D . Het is maar net wat voor eisen je aan een mix stelt.
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
4-10-2004 21:47
Met dat op je kamer mixen en in een discotheek. IK heb een half jaar liggen oefenen op mijn slaapkamer op een stageline menpaneel. En Toen ik dj contest meedeed in The factory (plaatselijke discotheek van zon 2500man) Moest ik op een rodec draaien en ik was gewoon om mijn liedje door mijn koptelefoon gelijk te zetten. (master-cue potmetertje) En het was niet goed.
En toch in de finale geraakt en 5de geworden. En als je weet dat er dj bij waren die ver waren geraakt met dj contest in de atmoz. Dan ben je blij hoe slecht je je eigen ook vond.
Nu ik men elcer nuo 5 heb lukt het mixen goed op men kamer. Ben nu een soort tas aant zoeken waar ik men ecler ik kan duwen zodat ik hem kan meenemen als ik moet gaan draaien (iemand sugesties). En dan moet ik niet meer op rodec draaien hoop ik.

Groetjes

Terug naar forum Reageer (zonder quote)