Forum > Geluid

Denon DN-HC4500 en DN-HS5500

(132 reacties. Pagina 12 van 14)
Moderator(s): Dré
XkStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-7-2006
Laatste: 10-8-2009
Berichten: 59
23-2-2008 17:08

ivo2 schreef:

Mag je zomaar van je, legale, mp3tjes copietjes maken en deze op een mp3 speler anders dan de computer waarop deze mp3 is geautoriseerd, afspelen van de buma cq stemra? of moet je hierover ook licentie aanvragen?
In België mag het met Sabam alleszins niet. Maar het aantal DRM beveiligde mp3's is ook schaars. DRM heeft en zal nooit doorbreken aangezien het gewoon een pain in the *** is en voor allerlei problemen zorgt.

Legale MP3's kopieren naar een andere schijf (bvb bij een format) zal echter geen mens merken, zolang jij je facturen bijhebt is er niks aan de hand. Dat is zo'n theoretisch iets dat niemand kan achterhalen in praktijk.

Waar je in België bij SABAM wel een contract moet voor tekenen (250€/jaar) is voor het kopiëren van je legale CD archief naar MP3 op de computer, om er dan vervolgens mee te gaan draaien. MITS je die cd's dan ook ter plekke bijhebt. Wat mij betreft kunnen ze dat contract elders steken....

Maar goed dit heeft niet veel meer met het topic te maken ;)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
25-2-2008 10:12
SABAM, BUMA STEMRA etc. etc. kunnen eisen wat ze willen. Uiteindelijk zal de rechter moeten bepalen wat recht en krom is. En het valt me op dat de STRUMA CS. vrijwel niemand aanklaagt (wellicht voelen ze aan hun water dat hun eigen regels volslagen onterecht zijn).

Overigens is het in mijn geval puur voor thuisgebruik (ben in 2003 gestopt met actief draaien).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
25-8-2008 09:00
Voor de liefhebber is hier een filmpje waarop de scratchmogelijkheden van de HS5500 te zien zijn: https://nl.youtube.com/watch?v=r8myNogIoX0
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
CrazysoundStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-6-2006
Laatste: 19-1-2019
Berichten: 52
8-12-2009 23:23
Hoi zoek een programma om men denon hc4500 controller terug werkend te krijgen op men bpm studio .
Ben de drivers die ik had van audiosuite kwijt geraakt
alleen de product id en unlock heb ik nog .
En de site waar het stond werkt niet meer met de Audiosuite BPM Studio driver update V2.2 op .
CrazysoundStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-6-2006
Laatste: 19-1-2019
Berichten: 52
15-12-2009 22:47
Bij deze vervalt men vraag . wink ;)
De site van audiosuite is terug online happy :)
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
20-8-2012 22:23
Beste mensen,

Ik gebruik even dit topic voor een vraag.
Mijn laptop met pc dj red is dringend aan vervanging toe (draait nog onder xp ashamed :$ )

Nu had ik een leuk systeem gevonden (en al eens kunnen testen) als vervanger: de Denon dn-hc5000.
Dit was compleet wat ik nu zoek: een nieuwe pc kopen met dj software (bij voorkeur een Serato) en een externe dj controller 19 inch...

Helaas pindakaas: deze controller is niet meer te koop... sad :(

Nu heb ik dus twee vragen:

- Is de DN-HC4500 evenwaardig aan de 5000? (Las dat er wat problemen waren met de software, maar is dit ondertussen ok?)
Ik zou eventueel dit toestel overwegen, maar heb er geen ervaring mee, vandaar mijn vraag hier...
Is er een opvolger voorzien voor de 5000?

- Is er een ander volwaardig alternatief voor de DN-HC5000? (Mag ook van een ander merk zijn...)
Wat heb ik graag:
1) een 19" dj controller (om 2 kanaals te kunnen werken op de mixer)
2) software met zoekfunctie, mogelijkheden om verschillende mappen te gebruiken, bpm visual van de songs,...
... (alle extra's zijn welkom, maar niet echt noodzakelijk voor mij)
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
DJ-scratchStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2010
Laatste: 23-4-2018
Berichten: 66
21-8-2012 09:23
Ik heb zelf een DN-HC5000 hier liggen. In principe een prima ding, ik merk alleen een aantal foutjes in het programma. Zoeken op de harddisk in het programma lukt erg slecht e.d. Voor de rest is hij heel basic. Geen extra effecten of zo. 't is dat ik ze op de mixer heb, anders mis je het soms wel eens.

De HC4500 is eigenlijk een stuk beter, je hebt er meerdere effecten op, je kunt de controller met meerdere programma's gebruiken. Wat ik bij de HC5000 heel erg mis. Omdat ik ITCH niet alles vind.

Er is voor zover ik weer geen opvolger van de HC5000. Wat ik wel vreemd vond, was dat de HC5000 binnen 2 maanden al niet meer te koop was. De HC4500 zie ik steeds meer voorbij komen. Echt een prima ding, dus ik zou toch wel voor de HC4500 gaan. Anders zit je aan Pioneer of Numark denk ik zo..
GrandMA2 | Robe Picklepatt's | Adamson
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
21-8-2012 10:42
De HC 4500 is op dit moment de standaard in 19 inch midi controllers dus ik zou gewoon voor die gaan (sterker nog, ik draai er al jaren met veel plezier mee in combinatie met Virtual Dj).

In het begin waren er inderdaad wat problemen met software maar dat kwam omdat de bijgeleverde software nog niet af was en dus nog niet 100% werkte. Bovendien werd de HC 4500 nog niet standaard ondersteund door andere dj software, maar dat is inmiddels al lang niet meer aan de orde.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
21-8-2012 12:29
Blij om dit te horen (ik had alleen maar de verhalen van de falende software kunnen vinden op het net, vandaar mijn vraag hier).

Ik ben er wel nog niet uit welke software ik zou gebruiken.
Ik ben niet echt een hightech-dj. Voor mij is de platenkeuze vele malen belangrijker dan de technische mix ervan.
Ik speel nu nog met PC DJ RED.

Ik twijfel nu tussen Virtual DJ, Serato, PC DJ...
Ondersteunt de 4500 al deze software goed?
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
22-8-2012 11:13
Is PCDJ niet al uh... jaren geleden overleden... en nu Virtual DJ met een pcdj skin ofzo?

De HC4500 zou toch oorspronkelijk ook met PCDJ Überdinges geleverd worden, de nieuwe revolutie op dj software gebied... die nooit kwam? :p Controller was af, software halve bak en is nooit meer goed gekomen.
Ondertussen is er best wat software die de HC4500 ondersteund, zeker de populaire. Volgens mij kunnen ook zowel VirtualDJ als Traktor de displays aansturen wat eerst niet mogelijk was.

Itch is qua software een verhaal apart, die past zich aan aan de controller, vandaar dat je met de HC5000 geen effecten hebt in Itch... de controller heeft daar geen knoppen voor. Traktor en VirtualDJ bieden gewoon alle opties en afhankelijk van de sturing kan je ze wel of niet direct bedienen. Itch is wel volledig gratis en de rest niet...

Wij werken ondertussen al wel even met dit systeem (Mac Mini/Itch/HC5000) en zijn er erg tevreden over, wel een van de laatste HC5000's kunnen bemachtigen, die een stuk goedkoper was geworden. Effecten gebruiken we niet, alleen af en toe loop. Nog geen problemen gehad met de zoekfunctie je moet wel al je muziek in een/de libraries mikken.
Hiervoor met BPM Studio en PCDJ Red(en vrm) gewerkt, dus niet verwend met effecten ed ;p

Waarom ze gestopt zijn en er geen opvolger is weet ik niet, misschien wat tussen Denon en Serato? De 5000 is wel na de 4500 op de markt gekomen en ook heel snel weer verdwenen.
vaj-ta-lie-tie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)