Forum > Geluid

nieuwe lichte compacte tops

(116 reacties. Pagina 12 van 12)
Moderator(s): Dré
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
21-2-2006 13:15
Nja, zoals het er nu uitziet en op de planning staat voor komende zomer zou een leuke goeie eigen PA zeker geen slechte keus zijn. Zeker omdat ik nu ook vast geluidsman ben van een band. En liever niet terug wil vallen op het dap/budget verhaal.

Maar zoals je al zei dat 7200 wat te hoog gegrepen wordt ben ik met je eens. Zijn welleswaar geweldige luidsprekers. Maar het moet ook uit kunnen. En dat kan het nu al niet, en vind ik dan ook geen probleem omdat ik gewoon gigantisch veel plezier in deze hobby heb.

Als ik ergens 2e hands voor 1300oid setje EAW luidsprekers op de kop kan tikken, en dan 2ehands een leuke amp zou het al fantastisch wezen.

Ik zat nu juist te kijken naar de LEM D400, past leuk bij de pegasus. En zou ook nog heel fijn moeten klinken, maar er zit dus nergens hier een lem dealer die ze ook daadwerkelijk op voorraad heeft. Dus vroeg hier maar of iemand in omgeving Assen ze heel toevallig had.

Het budget is er ook totaal niet, maar goed sparen kan je ver brengen. ( lopen hier op het forum denk ik nog wel een paar leuke voorbeelden rond die zo een erg leuk setje hebben )
Soms..
SjoekoefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-2-2005
Laatste: 13-1-2014
Berichten: 33
21-2-2006 15:50
Hey mark: show-rental bied op het tweedehands forum 2 lem d400 aan voor maar 850 Eu.
Mischien iets voor jou?
Passen ook goed bij mijn lem pegasus razz :p

groeten.
Waarom flikkert die strobo zo? Is hij soms stuk?
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
21-2-2006 15:54

sjoekoef schreef:

Hey mark: show-rental bied op het tweedehands forum 2 lem d400 aan voor maar 850 Eu.
Mischien iets voor jou?
Passen ook goed bij mijn lem pegasus razz :p

groeten.
Moet ik even 1 loonstorting ( 29dagen ) wachten dan kan het mischien ook nogsneaky :V
Soms..
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
21-2-2006 16:32

GoTMoRe schreef:

Ik zat nu juist te kijken naar de LEM D400, past leuk bij de pegasus.
Ik heb die combinatie eens gehoord van Showrental, en dat was behoorlijk luisteren met wapperende broekspijpen. De D-400 hield de subs aardig bij. Maarja, dan komt er dus een betaalbaar setje op Tweedehands voorbij, en heb je geen geld. Da's jammer.
Eggie eggmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2009
Laatste: 11-1-2009
Berichten: 1
9-1-2009 01:24
Forum van jullie is wel interressant. Met LEM heb ik 1x een powered sub kapot gehad in de garantie maar dit is door Heuff destijds wel snel en gratis verholpen. Geen slechte ervaring mee dus.

Ik wil echter 2 nieuwe sets aanschaffen en twijfel tussen de Dynacord D-lite 2000 die compacter en lichter qua gewicht is, of de LUCAS Alpha van H&K. Suggesties zijn welkom.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
9-1-2009 08:50
Ga maar eens luisteren naar beide sets. De keuze was voor mij erg duidelijk. Ik vond de D-lite set behoorlijk schel klinken en weinig basdruk hebben. De Lucas Alpha set klinkt veel warmer en voller, maar heeft dan ook wel een 18 inch bas. Misschien dat je de Alpha set wat "doffer" vind klinken omdat het mid/hoog veel minder scherp aanwezig is. De bouwkwaliteit van de D-Lite set schijnt wel iets beter te zijn (volgens de verkoper).

Ik heb overigens ook 2 Lucas 2000 sets (oudere serie) waar wel eens wat problemen mee zijn geweest, maar die zijn tot nu toe altijd snel en bovendien gratis opgelost. Laatst is er zelfs een hele versterkermodule vervangen van een set waar allang geen garantie meer op zat, maar daar is niks voor gerekend.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DJ LarsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2007
Laatste: 12-8-2010
Berichten: 86
9-1-2009 14:17
Ik ben het met YourLive eens.
Je moet ze indd gewoon gaan beluisteren wink ;)
De HK Lucas Alpha set ken ik wel, die heb ik namelijk al verschillende keren gehoord.
Hij heeft zoals YourLive ook al aangaf inderdaad een mooi, helder en warm geluid met meer als zat laag erin.

Dat D-Lite systeem van Dynacord ken ik eerlijk gezegd niet ashamed :$

Als ik moest kiezen tussen de 2 sets, dan zou ik ook voor de Lucas Alpha set gaan. (Mede vanwege de DDO-56 processor die in de sub zit)
Maar het is jouw keuze he wink ;)

Lars

Terug naar forum Reageer (zonder quote)