Forum > Geluid

Het Denon DN-S3500 topic

(168 reacties. Pagina 12 van 17)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-3-2006 02:42
Mijn mening (review moet nog geschreven worden maar alvast ff een preview)

  • Algemene feeling van de S3500 is helemaal goed, lekkere knoppen, stevig en alles is werkbaar en daarmee bedoel ik dat je niet bang hoeft te zijn verkeerde knoppen in te drukken 9of je moet heel lomp zijn)


  • Direct drive platter is een beetje een miskleuntje in mijn ogen, het werkt welliswaar maar komt bij lange na niet in de buurt van een draaitafel gevoel zoals Denon dat wel wil doen geloven. Handmatig corrigeren is met een draaiende platter naar mijn mening amper te doen.... echter als je hem uit zet dient ie als pitch bend en dan is ie prima te gebruiken.


  • Scratch is prima en de mechaniek is ongeveer hetzelfde als bij de Numark CDX1. Scratch geluid is prima en ik heb hier een turntablist over de vloer gehad die er meeeeeeeer dan prima mee uit de voeten kon


  • Features..... tsja geen gebrek aan mogelijkheden en ik ben er niet eens aan toe gekomen ze allemaal uitvoerig te testen. Voordeel daarvan is dat ze deze keer naar mijn mening niet in de weg zitten terwijl ik dat wel het geval vind bij de S5000 van Denon


  • Overall, een erg mooi alternatief zo niet een betere cd speler dan de CDJ800 van Pioneer. Als ik nu een CD speler zou kopen zou ik zeker voor de S3500 gaan. Tis een erg leuke speler die je erg veel mogelijkheden biedt en de persoon er achter de beperkende factor is in veel gevallen..... ik ken namelijk nog niemand die alles voor de volle 100% uit de speler heeft weten te halen qua functionaliteit
  • Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
    SylviaEx Lid
    Uit: Nederland
    Sinds: 12-1-2003
    Laatste: 11-11-2011
    Berichten: 4564
    14-3-2006 07:29
    Overigens zag ik gisteren een DN-S3500 bij Ontbijt TV staan. Eindelijk weer eens een ander product geplaced naast de CDJ-1000.
    ReindStandaard Lid
    Uit: Nederland
    Sinds: 5-11-2002
    Laatste: 16-1-2012
    Berichten: 3032
    14-3-2006 16:41

    Sylvia schreef:

    Overigens zag ik gisteren een DN-S3500 bij Ontbijt TV staan. Eindelijk weer eens een ander product geplaced naast de CDJ-1000.
    Importeur was er zelfs zo blij mee dat ie er een mailtje aan heeft besteedt ;-)

    Wel goed dat Denon ook eindelijk eens wat aan product placement gaat doen....... nu alleen nog bij mij thuis in de dj kamer ;-)
    Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
    DjblackdevilStandaard Lid
    Uit: Nederland
    Sinds: 10-8-2002
    Laatste: 7-2-2021
    Berichten: 259
    14-3-2006 19:47

    Reind schreef:

    Mijn mening (review moet nog geschreven worden maar alvast ff een preview)
    zet paar kleine puntjes erbij als je het niet erg vind
  • Algemene feeling van de S3500 is helemaal goed, lekkere knoppen, stevig en alles is werkbaar en daarmee bedoel ik dat je niet bang hoeft te zijn verkeerde knoppen in te drukken of je moet heel lomp zijn)
  • Knoppen voelen goed stevig aan, alle knoppen (play/pauze/hotstart enz) zijn direct en blijven niet hangen en bovendien, het voelt/ziet er niet niet uit als speelgoed ;-) en zit allemaal op juiste plek (incl disck eject!- deze zit in kleine 'inham'). Ergonomie/lay out is dus prima
  • Direct drive platter is een beetje een miskleuntje in mijn ogen, het werkt welliswaar maar komt bij lange na niet in de buurt van een draaitafel gevoel zoals Denon dat wel wil doen geloven. Handmatig corrigeren is met een draaiende platter naar mijn mening amper te doen.... echter als je hem uit zet dient ie als pitch bend en dan is ie prima te gebruiken.
  • De draaiende platter is leuke functie om mee te cuen, dit werkt prima tenzij je nummer dat je inwil mixen op 00.00.00 begint, dan kan je beter de que/play knop gebruiken. Om te benden gebruik je idd of de platter of de knoppen, met beide is prima (onhoorbaar) te mixen. Ik vind het prima zo, je hebt zo nog steeds zoals bij pioneer de cdj/vinyl mode (Je kan kiezen tussen main(scratch) & bend/search & sampler scratchen door op de plattersource button te drukken (rechts onder de platter)
  • Features..... tsja geen gebrek aan mogelijkheden en ik ben er niet eens aan toe gekomen ze allemaal uitvoerig te testen. Voordeel daarvan is dat ze deze keer naar mijn mening niet in de weg zitten terwijl ik dat wel het geval vind bij de S5000 van Denon
  • Knoppen zijn idd prima geplaatst en als je er 2 x half uurtje mee pielt weet je waar het zit en hoe het te gebruiken is.

    Effecten: prima, door de dry / wet fader op 'niveau' te brengen en door de parameter kop rechtsboven te verdelen in:

    Echo: 1/8 tot 8/1 waardoor je de beatcutter van pioneers cdj-800 kan benaderen

    Flanger: 1/2 tot 32/1 wat idd klopt (bv 32/1 begint de flanger op eerste maat en dan weer 3de maat (met beginnen bedoel ik de toon ashamed :$ dit klopt aardig door de beatcounter. Ook het 'nieveau' (hardheid) selecteer je door de dry/wet en welke beat (1/2 - 1/1) door aan de parameter knop te draaien.

    filter: high/mid/low, door aan de parameter knop te draaien selecteer je degene die je wil hebben en door aan de dry/wet knop te draaien de filter 'hoeveelheid' van high/mid/low

    OOk de mp3 functie vind ik handig, heb nu mooi mapje (24 cd's) met cd's vor hardstyle/harcore (per artiest/label/genre in mapje) en als je niet teveel op erop gooit 20 nummertjes (hele cd vol) dan heb je altijd een goed werkend nummer mee. Door de id-tags zie je welk nummer het is (heerlijk om niet meer in het donker op de hoesjes te hoeven kijken/staren welke nummer het is)
  • Overall, een erg mooi alternatief zo niet een betere cd speler dan de CDJ800 van Pioneer. Als ik nu een CD speler zou kopen zou ik zeker voor de S3500 gaan. Tis een erg leuke speler die je erg veel mogelijkheden biedt en de persoon er achter de beperkende factor is in veel gevallen..... ik ken namelijk nog niemand die alles voor de volle 100% uit de speler heeft weten te halen qua functionaliteit
  • Ik heb de op de cdj 800 en de dn-s3500 gedraait en wat mij inderdaad heeft overgehaalt is het aantal functies (ook mp3) Beide cd-spelers draaien lekker, maar met de denon kan je nog wat creatiefs doen (sampler/hotstart/effectje) Met de cdj 800 kan je alleen mixen (en beatcutter).

    Heb ook voor de dn-s 5000 gekeken, deze zaten ook voor die prijs (12/1300 voor 2) maar daar was ik idd bang voor de lay-out en het feit dat volgend jaar miss wel de 5500 uit komt/weet ik veel, nu heb ik voorlopig ff de nieuwste en hou ik meer rest waarde over.

    [edit] foto's komen als ik ze in nieuwe set-up heb geplaatst.
    OryxStandaard Lid
    Uit: België
    Sinds: 18-1-2006
    Laatste: 17-3-2006
    Berichten: 15
    14-3-2006 20:37
    ivm het bijpitchen met de platter, goh het is idd nog altijd geen TT, maar eens je weet hoeveel kracht je mag zetten en welke versnelling je ongeveer moet geven lukt dit wel, persoonlijk pitch ik zowel op de TT als op de cd spelers bijna altijd bij met de pitch-slider.

    Qua knoppen had ik alleen graag de pitch-slider knop graag in aluminium gezien ipv plastiek, maar dat isdan ook het enige.
    VictorVIP Lid
    Uit: Nederland
    Sinds: 23-8-2002
    Laatste: 27-9-2024
    Berichten: 5308
    14-3-2006 23:02

    Djblackdevil schreef:

    Ik heb de op de cdj 800 en de dn-s3500 gedraait en wat mij inderdaad heeft overgehaalt is het aantal functies (ook mp3) Beide cd-spelers draaien lekker, maar met de denon kan je nog wat creatiefs doen (sampler/hotstart/effectje) Met de cdj 800 kan je alleen mixen (en beatcutter).
    Goede post. Voor mij zou de CDJ-800 afvallen alleen al omdat hij geen hotstarts heeft. Wat je met hotstarts kan doen (hot starts alleen of in combinatie met pitch effecten, met break, met dump, met backspins etc.) zou ik echt niet meer willen missen.
    Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
    JeroenVDVVIP Lid
    Uit: Nederland
    Sinds: 15-6-2004
    Laatste: 6-2-2016
    Berichten: 4301
    14-3-2006 23:16

    Victor] schreef:

    Goede post. Voor mij zou de CDJ-800 afvallen alleen al omdat hij geen hotstarts heeft. Wat je met hotstarts kan doen (hot starts alleen of in combinatie met pitch effecten, met break, met dump, met backspins etc.) zou ik echt niet meer willen missen.Wanneer krijgen we van jou eens een mixje te horen, met flink gebruik van deze onmisbare features? wink ;)
    Light Image
    VictorVIP Lid
    Uit: Nederland
    Sinds: 23-8-2002
    Laatste: 27-9-2024
    Berichten: 5308
    15-3-2006 00:00
    Kom anders maar eens "live" kijken wink ;)
    Niet dat ik mezelf een bijzonder goede mixert vindt (al mix ik inmiddels al meer dan 20 jaar), maar hotstarts zijn echt super!
    Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
    JeroenVDVVIP Lid
    Uit: Nederland
    Sinds: 15-6-2004
    Laatste: 6-2-2016
    Berichten: 4301
    15-3-2006 00:02

    Victor schreef:

    Kom anders maar eens "live" kijken wink ;)
    Niet dat ik mezelf een bijzonder goede mixert vindt (al mix ik inmiddels al meer dan 20 jaar), maar hotstarts zijn echt super!
    Prima. Herinner me nog een poging om wat te komen bekijken inmiddels bijna een jaar geleden laugh :D Ik werk nog steeds in Haarlem.. wink ;)
    Light Image
    DriveinteamStandaard Lid
    Uit: Nederland
    Sinds: 15-4-2004
    Laatste: 16-5-2016
    Berichten: 281
    15-3-2006 00:24
    Ik werk normaal ook altijd met pio's. En heb mij vorige week toch maar eens gewaagd aan de denons (S5000 en S3500). Ik moet zeggen alpha track is een hele mooie functie en de hotstarts ook. Maar dat meedraaiende jog daar ben ik dan wel weer niet voor in. Daar kan ik niet echt mee overweg (Ze voelen overegins wel niet zo speelgoedterig aan als die van de Pioneers dat moet ik wel meegeven). Dan hebben we nog de MP3 functie en daar was ik ook wel verbaasd over dat ze die redelijk snel inlazen.

    Terug naar forum Reageer (zonder quote)