Forum > Geluid

DAP AX15B + AX12 een goed set ?

(190 reacties. Pagina 12 van 20)
Moderator(s): Dré
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
19-3-2005 19:14

Max schreef:

Powerbeat schreef:

250 man aan het dansen op een knalfeest lijkt mij niet te doen met deze set hoor. Spreek !nog! niet uit ervaring
Heb jij deze speakers dan weleens gehoord? Zo nee, kan je hier niet over oordelen! Alleen naar de cijfertjes kijken is niet voldoende.
Ik heb 4x sub + 2x top gehoord van stukken betere merken en hogere prijzen. Deze zijn dan voor hun geld misschien minder goed, maar qua uiteindelijke prestatie hoeven ze zeker niet onder te doen. Ik heb nu slechts 1x 2 ax-12 gehoord. Klonken lekker en bleven lang mooi. (beter dan mijn UL-15 op lage volumes. Klein tikje eq toevoegen dan vind ik de UL-15 toch wel mooier. Echter wanneer meer power toevoeren ga je het verschil horen. Dan is de UL-15 toch een stuk indrukwekkender. Blijven lang mooi. desalniettemin konden ze 2x UL118S (800 watt rms 97 db spl)Behoorlijk bijbenen. Leuke speaker hoor, een vriend heeft hem aangeschaft met startende drive-in. Maar ik heb de complete set niet gehoord. Ik weet alleen wel dat de UL118S voor zijn geld erg goed is en 2x ul118s kan 1 ax 12 met geen mogelijkheid bijhouden(de top kan de subs dus niet bijhouden beetje onduidelijk ashamed :$ )(ook niet goed versterkt)en 2x ul118s is in mijn ogen toch minimaal voor 250 man! In verhouding redde de ax12 het net niet ten opzichte van de ul118s dus lijkt 250 mij stug...Onderbouwd genoeg? En ik heb de cijfertjes nog nooit bekeken voordat ik ging luisteren. Zegt zo weinig
I'll take you to the KoffieShop...
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
20-3-2005 10:05
Hmmm ik snap je niet helemaal, die dap set met 4 subs en twee tops kan je no-way 250man mee bespelen, maar met 2 van jouw subs kan dat wel?
Waar zit de cut op dit apparaat?
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
20-3-2005 10:06

Max schreef:

Heb jij deze speakers dan weleens gehoord? Zo nee, kan je hier niet over oordelen! Alleen naar de cijfertjes kijken is niet voldoende.
Speakers met dezelfde cijfers kunnen totaal verschillend klinken. Hierbij denk ik aan de meetmethodes van de fabrikant onderling.

Sterker nog speakers die ik zelf meet en dezelfde grafieken laat zien, daar zijn nog zelfs vrij duidelijk hoorbare verschillen, al zijn die minder dramatisch.

Luisteren blijft de belangrijkste optie, maar meten is ook handig om de laatste restjes of moeilijk opspoorbare fouten weg te werken.

TCMC
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
20-3-2005 14:41

Victor Junior schreef:

Hmmm ik snap je niet helemaal, die dap set met 4 subs en twee tops kan je no-way 250man mee bespelen, maar met 2 van jouw subs kan dat wel?
Nee, dat kan ook niet als je het mij vraagt. Nog nooit geprobeert en voorlopig niet van plan. Ik zeg alleen dat 1 ax12 2 ul118s niet bijhoud op hogere volumes(2 ul118s is imho nog te weinig en ik geloof nooit dat de ax-18 deze eruitblaast) en alleen hierom is 250 man al niet te bespelen. ik vind 4 subs voor 250 man vrij krap maar het kan aan mij liggen. Maar met mijn subs zou dat ook zeker niet gaan als je het mij vraagt. Kan je beter een stukje materiaal bijhuren. Maar waarom als je 250 man wil gaan draaien en Dap AX set halen. Hoe goed ook voor het geld haal ik liever een stukje meer kwaliteit in huis als ik voor zulke aantallen mensen ga draaien.(de sub heb ik niet gehoord dus. Slechts de top)
I'll take you to the KoffieShop...
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
20-3-2005 16:41

Max schreef:

rutvanelk schreef:

ik heb het hier wel over 2 subs per kant en 1 top..
Dan moet 250 wel degelijk te doen zijn, mits goed versterkt.
Maar heb het zelf nog niet geprobeerd dus...
Voor 250 man kom je zeker 2 toppen erbij aan het nemen. Verder moet je dan actief gaan filteren en is een multiband compressor of dynamische EQ ook aan te raden. De AX-15B en AX-12 doen het heel leuk voor het geld, maar het rendement is naar mijn idee aan de ietwat lage kant, helemaal als je hoornsystemen gewend bent.

TCMC
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
20-3-2005 17:12

TCMC schreef:

Voor 250 man kom je zeker 2 toppen erbij aan het nemen. Verder moet je dan actief gaan filteren en is een multiband compressor of dynamische EQ ook aan te raden.TCMC
Wat bedoel je met voor 250 man kom je zeker 2 toppen erbij aan het nemen? shut up :X Snap de zin niet. Red je het nou wel of niet volgens u/jou?
I'll take you to the KoffieShop...
RutgerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2003
Laatste: 24-1-2018
Berichten: 196
20-3-2005 17:32

Powerbeat schreef:

Max schreef:

Powerbeat schreef:

250 man aan het dansen op een knalfeest lijkt mij niet te doen met deze set hoor. Spreek !nog! niet uit ervaring
Heb jij deze speakers dan weleens gehoord? Zo nee, kan je hier niet over oordelen! Alleen naar de cijfertjes kijken is niet voldoende.
Ik heb 4x sub + 2x top gehoord van stukken betere merken en hogere prijzen. Deze zijn dan voor hun geld misschien minder goed, maar qua uiteindelijke prestatie hoeven ze zeker niet onder te doen. Ik heb nu slechts 1x 2 ax-12 gehoord. Klonken lekker en bleven lang mooi. (beter dan mijn UL-15 op lage volumes. Klein tikje eq toevoegen dan vind ik de UL-15 toch wel mooier. Echter wanneer meer power toevoeren ga je het verschil horen. Dan is de UL-15 toch een stuk indrukwekkender. Blijven lang mooi. desalniettemin konden ze 2x UL118S (800 watt rms 97 db spl)Behoorlijk bijbenen. Leuke speaker hoor, een vriend heeft hem aangeschaft met startende drive-in. Maar ik heb de complete set niet gehoord. Ik weet alleen wel dat de UL118S voor zijn geld erg goed is en 2x ul118s kan 1 ax 12 met geen mogelijkheid bijhouden(de top kan de subs dus niet bijhouden beetje onduidelijk ashamed :$ )(ook niet goed versterkt)en 2x ul118s is in mijn ogen toch minimaal voor 250 man! In verhouding redde de ax12 het net niet ten opzichte van de ul118s dus lijkt 250 mij stug...Onderbouwd genoeg? En ik heb de cijfertjes nog nooit bekeken voordat ik ging luisteren. Zegt zo weinig
jij zegt dus dat je met 2 ul118s en 2 UL-15 wel een 250 man kan bespelen maar met de 4 laag en 2 top van de dapjes niet?
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
20-3-2005 17:43

rutvanelk schreef:

jij zegt dus dat je met 2 ul118s en 2 UL-15 wel een 250 man kan bespelen maar met de 4 laag en 2 top van de dapjes niet?
Nee, ook niet. terwijl ik deze toch hoger plaats! dat is noujuist de essentie sneaky :V En als je gaat quoten knip dan alles dat niet belangrijk is scheelt leeswerk. Ik geloof wel dat je met de peavey set verder komt maar dat is ook logisch aangezien het zoveel scheelt in prijs.
I'll take you to the KoffieShop...
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
20-3-2005 18:18

Powerbeat schreef:

TCMC schreef:

Voor 250 man kom je zeker 2 toppen erbij aan het nemen. Verder moet je dan actief gaan filteren en is een multiband compressor of dynamische EQ ook aan te raden.TCMC
Wat bedoel je met voor 250 man kom je zeker 2 toppen erbij aan het nemen? shut up :X Snap de zin niet. Red je het nou wel of niet volgens u/jou?
simpel, gewoon dat je min. 2 toppen per kant nodig hebt voor die hoeveel heid mensen
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
20-3-2005 18:19

Powerbeat schreef:

TCMC schreef:

Voor 250 man kom je zeker 2 toppen erbij aan het nemen. Verder moet je dan actief gaan filteren en is een multiband compressor of dynamische EQ ook aan te raden.TCMC
Wat bedoel je met voor 250 man kom je zeker 2 toppen erbij aan het nemen? shut up :X Snap de zin niet. Red je het nou wel of niet volgens u/jou?
Met een simpele crossover red je het niet. Met een multiband compressor en/of dynamische equalizer is het met de hakken over de sloot mogelijk.

Ik vind het formaat cafézalen en gemeenschapshuizen tot 200 man meer dan voldoende. Voor het grotere werk moet je gewoon gaan bijhuren.

TCMC

Terug naar forum Reageer (zonder quote)