Forum > Off-Zone

Record boete voor DJ met illegale muziek

(165 reacties. Pagina 12 van 17)
Moderator(s): Dré
SinuzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 7-4-2020
Berichten: 199
20-3-2005 22:31
Over die site stond pas geleden een artikel(geen idee meer waar, k zoek nog wel een), deze site bied geen legale mp3's aan ook al betaal je er voor, dit omdat er volgens de platenmaatschappijen geen geld aan hun wordt betaald. Ze konden hier verder niets tegen beginnen omdat de site in rusland gehost wordt en daar niets met betrekking tot het hele internetgebeuren in de wetboeken staat.
Maar aangezien wij in nederland(of belgië) leven geld hier de nederlandse(of belgische) wetgeving en als ik jou was zou ik mp3's van deze site dan ook niet als legaal beschouwen, koop liever bij itunes of msn music.
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
21-3-2005 22:06
Itunes en MSN music zijn stikduur, en je betaalt voor slechte kwaliteit mp3'tjes in vergelijking met allofmp3.

https://www.planet.nl/planet/show/id=118880/contentid=555857/sc=4033a2

Ik heb een mailtje gestuurd naar BUMA of de mp3'tjes in Nederland ook legaal zijn.
Thanx Dré !
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
22-3-2005 17:16
@ Infected Sounds,

Wat is nog geen stuiver voor een mp3'tje? Wat betaal je dus voor een mp3'tje? wink ;) (of per mb?)
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
22-3-2005 22:04
$0,02 per MB happy :)

Als je je aanmeldt krijg je ook nog eens $0,20 credit (gratis).
Thanx Dré !
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
22-3-2005 22:15
en dat was waar? itunes?
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
SinuzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2004
Laatste: 7-4-2020
Berichten: 199
22-3-2005 22:16
https://www.allofmp3.com
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
22-3-2005 22:16
zag het net maar kon me post al niet meer verwijderenwink ;)
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
SquilexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-9-2003
Laatste: 25-10-2012
Berichten: 19
23-3-2005 12:23

luc2366 schreef:

ik heb misschien mijn sporen al verdient als DJ toch ga ik NIET akkoord met de werkwijze van VELE anderen (drive inn's). Of het nu in een discotheek of op een privé-feestje is, blijft 't feit dat ik geld in platen/cd's MOET stoppen (om geen risico's bij eventuele controle te lopen).
Minderjarigen lopen geen risico want bij controle wordt de boete/schade MAAR verhaald op hun ouders angry sneaky :V (al eens bij stilgestaan?)
En ivm die opmerking: mocht ik NU opnieuw moeten beginnen - danb deed ik 't opnieuw the HARD way/the LONG way/perfectly LEGAL - dus PROfessioneel
Ben het helemaal met je eens.
Wordt er toch weer elke keer moe van om dat te horen/lezen...
Wanneer houden die mensen eens op die het zo geweldig vinden om de boel te sharen/kopiëren. Lijkt net of het gaat van, ik leuk nummertje heb, jij leuk nummertje heb, wij nummertje ruilen, wij nergens over praten, en vervolgens beland het op internet, zodat elke mp3-hebber weer blij kan zijn met een goed nummer. Wordt toch zo ziek van die mensen die zichzelf dan dj/producer noemen en die zulke achterbakse praktijken uithalen.

Zat vandaag in de bus, je kent het wel van die brugmuggen met hun mp3 spelertje, volume op max. Ja hoor, daar komt een 'bekend-nr' voorbij, even later, Ja weer een 'bekend' mp3tje die gejat is van een of andere kazaa/site en waar je precies het volgende nummer ingemixed hoord komen, zoals het van een 'originele' cd is die 'de betreffende DJ' heeft gemaakt. En dan zie je die kereltjes weer schitteren, van ja ik heb die plaat.

DJDarkness schreef:

Ach ik denk dat je je eigen er niet zo druk om moet maken.

Ik ben begonnen met mp3 tjes downloaden omdat de muziek die ik graag draai gewoon niet op cd te krijgen is.
Heb nu zelf veel geld in platen gestopt, extra baantjes om het te gedeeltelijk te finaciëren, want je bent er veel aan kwijt. Zal je vertellen dat ik wel 2 van die dure cdj-800's heb, maar om nu te zeggen daar draai ik veel mee, nee. Simpel weg, omdat die muziek die ik wil hebben niet tot nauwelijks op cd te verkrijgen is, dus alternatief: vinyl.

Zit bij een drive-in show (ja, wél een echte drive-in die WEL orginele singles/cd's/dubbel-cd's heeft) en is toch fijn om te weten, dat als je op pad gaat, dat de Buma en andere instanties je niets kunnen doen op het gebied van illigale muziek.

Hetgeen wat ik aan vinyl koop is nauwelijks bruikbaar voor de drive-in. Simpel weg, omdat het meerendeel bruiloften, verjaardagen, artiesten versterken, schoolfeesten en bijzondere feesten (carnaval) betreft..
Geeft niet, gebruik de platen tot op heden als een slaapkamer-huis-tuin-keuken-dj.
Iig ben ik voorbereid.. Mocht er ooit de kans zijn, om in een discotheek te komen, dan zijn mijn platen ORGINEEL en heb geen risico aan mn broek zitten wat betreft 'illigal use of music'.

In het algemeen:

Als je toch zonodig met mp3/cd's wilt draaien en niets wilt uitgeven...
Sorry hoor, maar ik walg van dat soort mensen die die nummers kopieren en gewoon TE beroerd zijn, ja TE beroerd zijn om het zelf te kopen.

Gelukkig blijven mijn vinyltjes mooi in mn box staan en kunnen de mensen verrekken die een exemplaar van mijn graag digitaal zouden willen hebben. Begin er niet aan.

Loosertjes onder het motto: Hoe help ik de muziek-wereld/markt naar de klote.
Don't Copy Music
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
23-3-2005 14:13
Als je mijn quote leest zeg ik, ik ben begonnen met ilegale mp3 tjes,

Probeer je eigen in te denken, dat je als 12 jaar jochie, toen der tijd iet meer had als 25 gulden om te bsteden per maand. Ik kocht iedere maand 1 cd, en de rest downloade ik.
Hoeveel feestjes had ik per jaar??? 3 of 4 mischien, voor mijn klas, dus 20 man.

Nu ik wat ouder ben, en wat meer verdien, koop ik iedere week voor ongeveer 20 euro aan cd singels, En download ik legaal bij dance-tunes.com.
Bij komende voordeel hiervan is, dat deze ook alles hebben van jaren terug. Dus ik kan nu mijn muziek kopen, waar ik als 12 jarig jochie het geld niet voor had.

En wij helpen het muziek wereldje naar de kloten???????
Denk dat jij eens even bij meneer breukhoven van de FRS op de koffie moet, Want 5 euro voor een singeltje.... t'is eigelijk van de zotte... shut up :X
Where words fail, music speaks :D
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
23-3-2005 14:20
Toen ik begon (400 jaar geleden) nam ik altijd op van de Radio (zondagmiddag, "we draaien ze helemaal"). Da's eigenlijk hetzelfde als het downloaden nu. Maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat je "zodra je de slaapkamer ontsnapt" je toch zo veel mogelijk en zo snel mogelijk overschakelt op legale muziek (want hoe je het ook wendt of keert, het blijft jatten).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Afgesloten topic