Forum > Muziek

Toekomst voor de cd-dj?

(160 reacties. Pagina 12 van 17)
Moderator(s): Dré
JaspervaniperenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-10-2004
Laatste: 19-7-2013
Berichten: 51
23-11-2004 15:40

fredje schreef:

Wel heel off-topic allemaal.

Maar goed,
Bij mij in de buurt kom je ook winkels tegen waar je een tekst of afbeelding kan laten borduren of printen.
Zelfs Multi-Copy bied die mogelijkheid.
Dat is vrij goedkoop(check meerdere,de toeristgebonden bedrijfjes vragen gerust 50 tot 70% meer)en wat jij er maar op wilt-zelfs foto's.
Het leuke is dat jij een uniek shirt/jas etc dan hebt.

succes en groet
Sorry... ashamed :$
Ga door bij waar jullie gebleven waren
[Edit/]: heb zelf n goede! www.idp.nl/warehouse/ >> klik bijv. op shirt.
Hé, jou ken ik nog nergens van
FreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-1-2005
Laatste: 24-1-2011
Berichten: 31
11-2-2005 21:32

Patrick van Vugt schreef:

Maar er is nog een ding dat mij naar vinyl toe trekt:

Sommige platen zijn 'zeldzaam' (tot op redelijke hoogte hé wink ;) ), ik krijg binnenkort ook een aantal nogal bizondere platen binnen.
Neem nou als voorbeeld, tiesto - theme from norefjell (dj jan & christophe chantzis remix) Die plaat vind je bijna nergens meer, op cd is de orginele versie niet meer verkrijgbaar (naar mijn weten).
Zo heb ik nog wel een aantal 20tal nummers, ik vind het gewoon leuk om trance vinyl te verzamelen van een aantal jaar terug.
die heb ik pas nog op ebay gevonden op cd en ligt binnenkort bij mij in de bus laugh :D

maar verder nummers als The Gift - Love Angel of nummers van Solar Stone zijn gewoon niet op cd te krijgen en dat is dan toch weer een extra reden om voor vinyl te kiezen..
The time you enjoyed wasting was not wasted.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
12-2-2005 20:01

Freak schreef:

Patrick van Vugt schreef:

Maar er is nog een ding dat mij naar vinyl toe trekt:

Sommige platen zijn 'zeldzaam' (tot op redelijke hoogte hé wink ;) ), ik krijg binnenkort ook een aantal nogal bizondere platen binnen.
Neem nou als voorbeeld, tiesto - theme from norefjell (dj jan & christophe chantzis remix) Die plaat vind je bijna nergens meer, op cd is de orginele versie niet meer verkrijgbaar (naar mijn weten).
Zo heb ik nog wel een aantal 20tal nummers, ik vind het gewoon leuk om trance vinyl te verzamelen van een aantal jaar terug.
die heb ik pas nog op ebay gevonden op cd en ligt binnenkort bij mij in de bus laugh :D

maar verder nummers als The Gift - Love Angel of nummers van Solar Stone zijn gewoon niet op cd te krijgen en dat is dan toch weer een extra reden om voor vinyl te kiezen..
Haha mazzelaar wink ;) , maar je hebt wel gelijk. Die solarstone enz. niet, maar zoiets als andain dan weer wel. ook starecase, the morrighan, york enz. Toch blijft cd mij niet boeien, het zit in een kastje. Je kunt er dan wel meer mee doen, maar ik hou het liever op vinyl wink ;)
*Quukske*
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
12-2-2005 21:10
Stelletje ouderwetse sukkels sneaky :V
Neen, grapje laugh :D Draai steevast met cd's... en zal het daar ook bij houden.. Maar nu ik hier die synq staan heb... kan ik toch niet anders dan toegeven dat het zo'n lekker gevoel is ashamed :$ , dat draaien met vinyl.... Maar daartegenover staat dan ECHT WEL weer dat ik niet ga overstappen omdat ik gewoon weer 70% van mijn mogelijkheden terug zou kwijt zijn. Wat ik ff wil zeggen aan iedereen die ervan overtuigd is dat vinyl echter is dan cd... doe gewoon eens even de moeite om af en toe ergens met een cd speler te draaien.. en dan zul je zien dat 't nog lang zo slecht niet is ;)

Groetn

Oh ja, by the way... Vinyl digitaliseren is ook een optie. 't Is wat werk; maar éénmaal alles goed aangesloten is is het een kwestie van routine. Zelfs mij is het nu gelukt :)
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
13-2-2005 17:20

teknoknights schreef:

Stelletje ouderwetse sukkels sneaky :V
Neen, grapje laugh :D Draai steevast met cd's... en zal het daar ook bij houden.. Maar nu ik hier die synq staan heb... kan ik toch niet anders dan toegeven dat het zo'n lekker gevoel is ashamed :$ , dat draaien met vinyl.... Maar daartegenover staat dan ECHT WEL weer dat ik niet ga overstappen omdat ik gewoon weer 70% van mijn mogelijkheden terug zou kwijt zijn. Wat ik ff wil zeggen aan iedereen die ervan overtuigd is dat vinyl echter is dan cd... doe gewoon eens even de moeite om af en toe ergens met een cd speler te draaien.. en dan zul je zien dat 't nog lang zo slecht niet is ;)

Groetn

Oh ja, by the way... Vinyl digitaliseren is ook een optie. 't Is wat werk; maar éénmaal alles goed aangesloten is is het een kwestie van routine. Zelfs mij is het nu gelukt :)
Haha, ouderwets niet hoor wink ;) .
Maar wat je zegt over dat cd speler uitproberen, dat heb ik gedaan, geloof me. Cdj 800, dennon s5000, cdj 100, cd20 (die cd 20s staan hier) dennon dn 4000 mkll en dennon 9000. Genoeg razz :p ?

Ik ga ook digitalizeren zoals jij zegt, moeilijk is het niet, na 5 min was het al gelukt. Ik krijg gewoon een kick van vinyl, klinkt raar maar het is wel zo laugh :D . Er zijn toch ook zat mensen die oude auto's beter vinden als die nieuwe wink ;)

Maar laat ieder dit maar voor zichzelf bepalen, het vinyl is aan het verdwijnen, of het helemaal weg zal gaan betweifel ik sterk... Als je genoeg geld heb koop je gewoon 2 cdspelers en 2 tt's. Dan ben je gelijk van het hele gezeik af wink ;)
*Quukske*
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
13-2-2005 18:10
Ik denk dat ik (voor me zelf) op de goede weg ben. Omdat ik vinyl TE duur vind, heb ik besloten om een niet al te dure TT te kopen (dit is de T-3 geworden) maar wel duurdere cd-spelers, omdat ik die simpelweg meer ga gebruiken. De cd-spelers zijn nu 2 CD-20DJ, maar tegen de Paasvakantie staan er 2 X CDJ-800 in de plaats. Dus eigenlijk wil ik een 75% (cd) en 25%(vinyl) verhouding maken. Dit lijkt me perfect; Ik kan de beste liedjes die alleen (of vroeger dan cd) op vinyl uitkomen kopen, maar het overgrote deel dat wel op cd komt kan ik ook kopen (= minder duur). Dus ik denk dat het een aanrader is voor de mensen met dezelfde stijl als ik: club/hardtrance (soms wat house). En ik denk ook dat het downloaden van beatport en consorten (en dan branden op CD-R) een groot aandeel op de markt zal gaan krijgen (misschien zelfs het grootse aandeel?!)

GRTS TOM.V
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
14-2-2005 15:30

Tom. V schreef:

En ik denk ook dat het downloaden van beatport en consorten (en dan branden op CD-R) een groot aandeel op de markt zal gaan krijgen (misschien zelfs het grootse aandeel?!)
Is het probleem van het "enkel voor eigen gebruik" dan al opgelost?
Ik hoor steeds zeggen dat wanneer je mp3s download, je nog steeds zit te sukkelen met de rechten (vermits deze enkel zijn voor persoonlijk gebruik).
Of sla ik de bal nu mis?
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
14-2-2005 17:05
Ik denk dat je als je via afschrift van je visa/mastercard kan aantonen dat je er écht voor betaald hebt, dat het dan geen probleem zal vormen. Heb ik daarstraks in de muziekwinkel gehoord.

GRTS TOM
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
14-2-2005 17:46

Tom. V schreef:

Ik denk dat je als je via afschrift van je visa/mastercard kan aantonen dat je er écht voor betaald hebt, dat het dan geen probleem zal vormen. Heb ik daarstraks in de muziekwinkel gehoord.

GRTS TOM
Daar sta je dan met je zakken vol afschriften shocked 8O ....
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
14-2-2005 19:30
Geven ze je niet wat tijd om je gelijk te kunnen bewijzen? Dat je je moet komen aanmelden aan hun bureau? Anders heeft die kerel van de muziekwinkel mij goed liggenwink ;)

GRTS TOM
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN

Terug naar forum Reageer (zonder quote)