Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 114 van 250)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-6-2008 00:29

Laxap schreef:

slopen ze dan ook de klok eruit als ik bel om te vragen of het wat zachter kan?
Die klok die zit er al jaren. (valt weinig aan te doen....verhuizen is een optie...).

Heb ook wel eens een verhuursetje bij de politie op kunnen halen. (en dat ging niet echt makkelijk)

Martin.
kvm entertainment
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
10-6-2008 14:00
Ik ben wel benieuwd hoe je je speakers het best in een kerk opstellen moet (mocht zo'n situatie zich eens voordoen....) wink ;)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 13472
10-6-2008 14:35
Verdeel en heers techniek (dus veel kleinere speakers) EN gericht op een niet reflecterend vlak (en in een kerk is dat eigenlijk alleen het publiek).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-6-2008 15:38

dj smilfit schreef:

Tot een paar jaar geleden volgde de politie een andere reglementering en werd er tenminste gemeten. Nu staat het te hard wanneer de buurt (of de flik) vind dat het te hard is. Dus allemaal heel erg subjectief. (Er moet maar 1 oudje de hele avond naar de politie bellen, en je feest is verziekt.)
Het wisselt per gebied waar de politie optreedt en tegen welke vorm van overlast. Dit is (in Nederland) vastgelegd in de APV. Het ene moment wordt er gemeten en eventueel een aantal keer gewaarschuwd, op andere plaatsen volstaat één klacht van een omwonende en geldt zero tolerance.

En geloof me, het is een enorme misvatting dat alleen oude vrouwtjes klagen over geluidsoverlast.

dj smilfit schreef:

Dat van die vrachtwagen die alles in beslag komt nemen moet je niet geloven: Ten eerste heeft een gewoon korps geen vrachtwagen en is de politioe niet kundig genoeg om een instalatie af te breken. Ten tweede hebben ze daarvoor een bevel van de onderzoeksrechjter (of substituut) nodig en die wil in het weekend (en zeker s'nachts)niet lastig gevallen worden happy :) .
Je hebt duidelijk geen flauw idee waarover je praat.
Zoals hierboven gezegd: het gebeurt wél, vervoer huurt de politie gewoon extern in (hoe denk jij anders dat auto's afgesleept worden?), afbreken doen ze rustig zelf (en wat daarbij eventueel stuk gaat komt voor rekening van de verzekering), HOVJ en OVJ die de politie moeten voorzien van het nodige papierwerk hebben ook gewoon nachtdiensten.

Ook ik heb wel eens een stack in een vrachtwagen zien verdwijnen. Was zelf nét op tijd met het redden van mijn dj-setje. (De bakfiets in en wegwezen.)
In mijn geval betrof het een illegale rave-party, en daar zat de politie in die periode bovenop. Maar het kan inderdaad net zo goed een tot party-centrum omgebouwde kerk zijn. Je zal er maar naast wonen zeg, met bandjes in zo'n galmzaal. Zou ik ook niet blij mee zijn.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-6-2008 15:47
En, in het verlengde daarvan, waar ik me vreselijk aan irriteer zijn uitbaters van lokaties met strenge geluidsnormen, die hun tentje rustig verhuren zonder erbij te vermelden dat bandjes of een boemboemfeest gewoonweg niet mogelijk zijn.

Ik werd als dj eens geconfronteerd met een installatie met verzegelde limiter ingeregeld op kletsen-in-de-kroegniveau, terwijl het een knalfeest had moeten worden. Was mij op voorhand door de feestgever en de uitbater niks over gezegd (ik vraag er altijd naar). Aan het einde van het feest eisten de mensen een deel van mijn gage terug omdat het niet leuk genoeg was. (En nee, ik heb ze niks terug gegeven, maar leuk uit elkaar gaan was anders.)

Alle keren daarna dat ik ben gebeld voor een feest daar, heb ik geweigerd en de feestgever uitgelegd waarom, wat me diverse malen op telefonische scheldkannonades van de uitbater kwam te staan, omdat die mensen daarna vaak meteen een andere lokatie zochten.
Dj smilfitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-1-2007
Laatste: 20-5-2023
Berichten: 59
14-6-2008 19:12
Ik weet wel waarover ik spreek, ik had het over de situatie in België (meer bepaald Antwerpen). Ik had dat er misschien extra moeten bijzetten. Verder maak ik geen woorden meer vuil aan dit onderwerp.
En Gaan!!!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-6-2008 21:16
Ik wel, ben n.l. erg benieuwd hoe dat dan zit in België.

dj smilfit schreef:

Ten eerste heeft een gewoon korps geen vrachtwagen

dj smilfit schreef:

is de politioe niet kundig genoeg om een instalatie af te breken

dj smilfit schreef:

de onderzoeksrechjter (of substituut) nodig en die wil in het weekend (en zeker s'nachts)niet lastig gevallen worden
En dit alles weet jij omdat je verstand hebt van het Belgische rechtssysteem dat, als ik jou moet geloven, in dergelijke situaties alleen door de week tijdens kantooruren naar behoren functioneert, of omdat je nog nooit hebt meegemaakt dat er apparatuur in beslag is genomen?

In Nederland geldt: in de praktijk valt het allemaal wel mee, maar dat apparatuur in bepaalde gevallen in beslag wordt genomen zijn geen indianenverhalen.
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
15-6-2008 04:54
Turnhout is maar een km of 40 van Antwerpen af, maar zou toch niet zo veel uit moeten maken. Vrachtwagen huren ze wel op jou kosten, en denk maar niet dat dat het maandagmorgen-om-9-uur tarief is... Kennis van apparatuur zal hen een zorg zijn om af te breken, zolang de baas betaald is voor hen alles goed. En waarom zouden ze dit in het weekend niet doen? Iedereen heeft graag weekend, maar er zijn er ook die gewoon werken...Systeem zit best wel een stuk anders in elkaar als dat jij in je hoofd hebt zitten....
Dj smilfitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-1-2007
Laatste: 20-5-2023
Berichten: 59
15-6-2008 12:20
Wat ik probeer uit te leggen is dat er bij het aanslaan van aparatuur heel wat meer bij komt kijken dan een vrachtwagen huren en opladen. In praktijk komen hier in België zulke toestanden dus zelden voor. Om het zo ver te laten komen moet je al van slechte wil zijn.
Een boete geven wegen geluidsoverlast komt eerder voor. Die boete's zijn niet mals. Ik weet niet waar ik het ongelukkigst mee zou zijn: een torenhoge boete, of een aangeslagen instalatie happy :) .
Moest je de wetgeving in België willen bestuderen, google dan eens Vlarem II wet.

Wat jammer dat de cursus over de aanpak van geluidsoverlast in stad Antwerpen net is afgelopen. laugh :D
En Gaan!!!
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
15-6-2008 13:57

dj smilfit schreef:

Ik weet niet waar ik het ongelukkigst mee zou zijn: een torenhoge boete, of een aangeslagen instalatie happy :) .
Met je in beslag genomen installatie kun je een stuk ongelukkiger zijn hoor. Je betaald evengoed een boete bij afhalen, en kosten van gehuurde vrachtwagen zijn ook voor jou.

En ik weet toch wel bijna zeker dat ze onze spullen mee hadden genomen, lijkt me niet dat ze daarover gaan liegen. OvJ was immers ook al op de hoogte gesteld en had al een bevel opgelegd.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)