Forum > Zelfbouw Speakers

Het Punisher baskast topic

(1297 reacties. Pagina 110 van 130)
Moderator(s): Dré
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
29-9-2007 13:31
Als ik bovenstaande lap tekst even samenvat is het dus 'leuker' (bij kleine aantallen luidsprekers) om b.v. 2x BR en 2x HL neer te zetten in plaats van 4x BR of 4x HL? Koppeling zul je inderdaad dan wel even moeten fixen omdat er een delay nodig is van de BR en topkasten, maar als je die eenmaal hebt zou het dus lekker moeten klinken, diep gaan en ook doordrukken op langere afstanden.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
29-9-2007 14:28

alleznet schreef:

Als ik bovenstaande lap tekst even samenvat is het dus 'leuker' (bij kleine aantallen luidsprekers) om b.v. 2x BR en 2x HL neer te zetten in plaats van 4x BR of 4x HL? Koppeling zul je inderdaad dan wel even moeten fixen omdat er een delay nodig is van de BR en topkasten, maar als je die eenmaal hebt zou het dus lekker moeten klinken, diep gaan en ook doordrukken op langere afstanden.
doe je met 4 BR kasten voorzien van een deftige driver ook wel hoor. Ook in tenten of buiten.
In het verleden ook wel met een Hoorngeladen en BR combi gewerkt, maar toch elke keer weer goed moeten afregelen wilde het prima blijven klinken. Je kunt dan idd iets verder komen maar of het noodzakelijk is?

Ik doe klussen in tenten tot een meter of 40 met bassreflex. En heb nooit het idee dat er hoorngeladen zou moeten komen. Alleen misschien als het echt hard door zou moeten drukken, bij live gebeuren in mijn ogen niet echt noodzakelijk, vooraan staat het feestende volk, achterin de mensen om aan een statafel te hangen en gezellig babbeltje met elkaar maken.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
29-9-2007 16:20
Ja zit ook wel wat in als je 2x stack hebt van b.v. 4x deftige 15" BR bassen dan zal dat ook wel flink drukken wink ;) En de F3 ligt hoogstwaarschijnlijk ook lager dan bij een HL set.

Wat ik alleen niet snap is waarom sommige mensen compleet zweren bij volledig hoorngeladen (toppen + bassen).
Bier, Billen, Borsten en Beats!
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
29-9-2007 18:32
lijkt mij een kwestie van smaak te wezen.

In sommige gevallen een perfecte uitkomst. In vele gevallen ook echter volledig zinloos. neem de HK director set. 2 maal een 18" laagkast met een 12/2" top. Setje is veels te klein met te weinig output. Bass is na enkele meters weg. En wanneer je bij de stack staat komt het midhoog helemaal niet over. vooral de spreiding laat dan ook te wensen over en moet je noodgedwongen een extra setje fullrange, topkastjes bijplaatsen.

En het heeft natuurlijk te maken met de beleving van het geluid. Zo vind de een recht in je gezicht en knetterhard goed, terwijl de ander rustig wil genieten van alle aspecten die op het podium worden bespeeld en ook overkomen via de pa.

Spraak en omroep moet je kunnen horen. en dient niet in je oren worden getoeterd of in je gezicht te worden gekwakt. een rock en Loll bandje die mag je daar in tegen wel weer direct laten overkomen. En als het ware over het publiek worden uitgegooid.

en dan heb je ook nog een stel gasten, die kan het niet hard genoeg gaan, het liefst met de oordoppen in frontaal voor de speakers gaan staan.. Lekker he? shocked 8O
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
29-9-2007 22:11

Watt-Xtra] schreef:

en dan heb je ook nog een stel gasten, die kan het niet hard genoeg gaan, het liefst met de oordoppen in frontaal voor de speakers gaan staan.. Lekker he? shocked 8O
ashamed :$ vind ik ook wel eens leuk om met -20dB muzikale oordoppen voor de stack te gaan en die kick in je maag te voelen ashamed :$
Bier, Billen, Borsten en Beats!
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 1-7-2024
Berichten: 785
5-11-2007 19:03
Links op de foto, setje met 6x Punisher en 2x X-tro:

stackje

MVG Contour
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 30-6-2024
Berichten: 506
5-11-2007 19:21

Contour schreef:

Links op de foto, setje met 6x Punisher en 2x X-tro:

stackje

MVG Contour
dat statief in het midden shocked 8O
wat een onzin in dit vak
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
5-11-2007 20:37
Das voor het creepy effect. shut up :X (gezien dit lijkt op een Halloweenfeestje)

Ik vraag me tevens af waarom ik geen spanbanden zie.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
5-11-2007 20:42

René Eppink schreef:

Ik vraag me tevens af waarom ik geen spanbanden zie.
Omdat Hans Anders gesloten was? laugh :D

Rechtersetje heeft toch duidelijk spanbanden (linkersetje is niet direct te zien, maar is niet altijd nodig (rubbermatjes ertussen en 't gaat ook prima).
Light Image
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
5-11-2007 20:48
Het ging toch juist om de linkerset? Rechterset had ik 'm wel gezien, nouja...eerlijk gezegd wel pas na mijn post en net vóór die van jou. ashamed :$ In deze situatie wil je de 2 helften van de stack ook bij elkaar houden en gezien een antislipmatje op een pallet me op de een of andere manier niet het meest voordehand liggend lijkt had ik er toch een spanband omheen gegooid.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)