Forum > Webshop

nieuwe merken op new line

(591 reacties. Pagina 11 van 60)
Moderator(s): Dré
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
15-4-2004 18:22
Omdat het veel goedkoper is (en Jb zijn assortiment is bijlange niet zo uitgebreid
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
15-4-2004 18:25

Tom. V schreef:

Ik zou heel graag ook IMG-stageline op de webshop zien
Heel uitenlopend materiaal voor de beginner.
Want de Reloop (RC-500) is bij IMG (cd-20dj) ook een stuk goedkoper. En ik denk dat als je bij reloop gaat zien je bij IMG meestal hetzelfde in een ander kleedje terugvindt, maar dan goedkoper.Ze hebben ook leuke speakers, zowel monitors als PA als Disco, allemaal aan een redelijke prijs.
1. Ik denk dat het assortiment aan instapspul wel redelijk volledig is.
2. Het prijsverschil zal toch ergens vandaan moeten komen als het om OEM-dozenschuivers gaat (en dat is IMG net zo hard als Reloop voor zover ik weet). Service bijvoorbeeld...

3. Ik heb volgens mij ooit eens begrepen dat Dré nu de prioriteit heeft liggen bij wat meer pro/semi-pro spullen in de shop naast het ondersegment.
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
19-4-2004 16:27
Wat me iedere keer opvalt is dat ik de truss sectie niet echt duidelijk vind. Als je dan "rechte truss" dan verdeeld in 30 40 en triangle en square. Vind ik een prima systeem, is ook zo bij j en h.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
19-4-2004 16:30
Jahoor daar ben ik weer, nog steeds met smart wachtend op de review van de Eurolive serie van Behringer. Komtie al?
Volgende keer Peter!
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
19-4-2004 17:18
De serie zit niet eens in de web shop, waar wou je dan een review van zetten?
Darth Crossfader
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 13473
19-4-2004 17:47

GoeieGast schreef:

Wat me iedere keer opvalt is dat ik de truss sectie niet echt duidelijk vind. Als je dan "rechte truss" dan verdeeld in 30 40 en triangle en square
Ik ben momenteel bezig met het inkloppen van de nieuwe catalogus (ben nu op blz. 70). Zodra ik toe ben aan de trussen dan komen ze automatisch (en duidelijk) in de desbetreffende catagorieën.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 13473
22-4-2004 19:17

Dré schreef:

Afgelopen vrijdag de LEM D-400 naast de FBT Jolly 12BA gezet. De duidelijke winnaar was (toch wat onverwacht) de Jolly 12BA.
Vandaag was de luistertest tussen de D-400 en de Jolly 12BA (foto's volgen hopelijk binnenkort).

De luistertest is buiten gedaan, voor de loods met de boxen gericht naar de kale vlakte voor ons. Als bron diende een CDJ-100/XTC DJ setje. De speakers werden eerst stuk voor stuk gevoed met een roze ruis waarna met een SPL meter op een vaste afstand (bepaald door een bezem) de output werd gemeten en gecorrigeerd zodat alle kastjes zo goed mogelijk dezelfde output gaven (zeker binnen een 0.25dB marge). Helaas hadden we geen ABX box zodat het switchen handmatig moest gebeuren (moet nog steeds een ABX box maken voor dit soort toepassingen).

Daarna werden verschillende soorten muziek gebruikt (o.a. afkomstig van de TC Electronics CD maar ook muziek van Seal en zelfs Tiesto werd gebruikt). Daarbij werd de Jolly gebruikt in de neutrale afstelling (toonregeling recht) en werd voor de D-400 gekozen voor de "indoor" instelling.

Luisterimpressie op 6dB onder maximum output: De verschillen in het laag die werden waargenomen bij de luistersessie in de inpakafdeling waren aanzienlijk minder tijdens deze buitentest. Het was nog steeds wel hoorbaar dat de Jolly meer kon "duwen" maar de verschillen waren véél minder dan tijdens de "inpakafdelingtest". Bij sommige muziekstukken kon de D-400 een mooier plaatje maken, bij sommige muziekstukken kon de 12BA een mooier plaatje maken. We (de vertegenwoordiger van Lem en ikzelf) vonden echter beiden dat met alle 2 de kastjes prima geleefd kon worden en dat de verschillen in de "nuance" gevonden moesten worden. Wel vond ik dat bij de FBT het plaatje wat meer voor de speakers stond. Het was dus net alsof ze dichterbij stonden en net wat meer "prikten". De geluidsdruk op luisterpositie was in dit geval zo'n 100dB average.

Luisterimpressie op 3dB boven maximum output (oftewel het punt waarop er clipping/processing/compressing plaats zal MOETEN gaan vinden). Dit is namelijk een werkpunt dat helaas (vaak wegens budgetoverwegingen) precies het punt is waar speakers aan het einde van de avond terecht gaan komen (clip ledjes lichtten trouwens NIET op in deze stand!): De FBT laat in het laag nog steeds iets behoorlijks horen MAAR in het hoog hoor je de eindtrap behoorlijk vastlopen. Om eerlijk te zijn schrok ik er een beetje van. De LEM kast moest wederom in het laag IETS inleveren maar werd niet noemenswaardig rauw (zoals bij de FBT het geval was). Er was, voor het getrainde oor, wel te horen dat de electronica druk aan het werk was de boel in het gareel te houden (reken maar dat de traction control z'n werk deed ;-) maar het geluid bleef gewoon wel te "pruimen" (en een "wel te pruimen" geluid is in de praktijk echt al HEEL WAT). Om te kijken of de D-400 in het laag nog wat meer kon presteren werd ook nog de "maximum loudness" optie gebruikt in de +3dB test maar duidelijk was gewoon dat de FBT net een tandje meer druk kon geven.

Problemen: Bij de D-400 vond ik geen problemen van technische aard. Bij de FBT wel (en duidelijk ook). Zo is de bevestiging van het frontrooster niet genoeg gedempt. Het rooster rammelt. Weliswaar is het amper waar te nemen MAAR een stukje tochtband doet wonderen (dus oplossen FBT!). Waar ik echter meer problemen mee had was iets dat tijdens de luistertest in de inpakafdeling niet of nauwelijks waargenomen werd: Bijgeluiden achter uit de kast. Bij de LEM hoor je echt NIETS meetrillen als je achter de kast staat (hij is gewoon angstig dood!). Bij de FBT hoor je echter diverse resonanties en lekken. FBT moet dat, gezien de prijsklasse van de kast, ECHT op gaan lossen. Bij dynamische (open) muziek waren deze bijgeluiden zelfs waarneembaar op de luisterpositie (8 meter vanaf de speaker).

Resumerend: Beide kasten zijn in hun prijsklasse gewoon KEURIG klinkende kasten. Het plaatje dat neergezet wordt was 10 jaar geleden gewoon onmogelijk in deze prijsklasse! Qua vormgeving heb je aan de FBT de mooiste kast voor _monitor_ toepassingen. Een vrij laag profiel (liggende monitor stand) EN een mooi afgerond kastje. Op een "stokje" ziet de D-400 er netter uit. Lichtelijk over z'n nek ingestuurd (helaas praktijk) blijft de D-400 beter overeind. Onder clippen kan de FBT wat meer laag produceren. Voor mij was dus de voorzichtige conclusie dat je bij beide kastjes een goed product in huis haalt waarbij ik voor monitorgebruik wat meer voorkeur geef aan de FBT (vanwege vormgeving en het feit dat het plaatje net wat meer vóór de speaker staat), voor sub-stok-top toepassingen geef ik echter weer de voorkeur aan de LEM. Kijken we EN naar de prijs EN naar de veelzijdigheid dan wint wat mij betreft de LEM MAAR wel met slechts een neuslengte verschil (als de bij de FBT geconstateerde probleempjes opgelost kunnen worden natuurlijk).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ShowrentalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-9-2003
Laatste: 7-5-2007
Berichten: 64
23-4-2004 10:05

Dré schreef:

Kijken we EN naar de prijs EN naar de veelzijdigheid dan wint wat mij betreft de LEM
Dan heb ik toch de goeie gekocht! happy :)
dat weet ik nog niet zo graag
Xander 100Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-5-2004
Laatste: 15-5-2011
Berichten: 83
31-5-2004 12:39
hoi
ik hoop toch ook op pfm serie van lem
ik heb al een set met pfm 15 sub en de pfm 12.2
en die gaat als een trein en nog z,on set erbij
ik weet zeker dat word knallen want het knalt nu al
happy :) happy :) happy :) happy :) happy :) happy :) happy :)
Party verhuur van gent
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 13473
31-5-2004 21:41
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 31-5-2004 22:04
Wij hebben, in overleg met de importeur, besloten de PFM reeks niet in de webshop te zetten (is toch zo goed als uitverkocht).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)