Forum > Geluid

Cue'en; "One cup" of "Two cup" (wie doet wat??????????)

(143 reacties. Pagina 11 van 15)
Moderator(s): Dré
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
1-12-2005 20:27
Vergeet niet dat je met van die oortjes in no-time zo doof als mn opa bent!!! Ik gebruikt veel liever monitoren, samen met een koplelefoon (die ik afwissel tussen 1-2 cup), en dan met goede (ook op maat aangemeten) oordopjes, met een 25dB demping! Kan het jou ook aanraden!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
JadjongStandaard Lid
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
1-12-2005 20:36

DJ Delay schreef:

Vergeet niet dat je met van die oortjes in no-time zo doof als mn opa bent!!! Ik gebruikt veel liever monitoren, samen met een koplelefoon (die ik afwissel tussen 1-2 cup), en dan met goede (ook op maat aangemeten) oordopjes, met een 25dB demping! Kan het jou ook aanraden!
Je zou ook de volumeregeling kunnen gebruiken als traploze volumeregeling in plaats van aan-uit-schakelaar.
DJ DelayStandaard Lid
1-12-2005 22:07
Maar vergeet niet dat je in een zaal met hard geluid staat, en met veel kletsende mensen. De dopjes gaan dan HEEL snel harder dan goed is voor je oren, zonder dat je het zelf weet!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
1-12-2005 22:42
Op een beetje feest komen kletsende mensen niet boven het geluid uit. Als dit wel zo is, dan is het geluid dus dermate zacht je koptelefoon, of-ie nou in-ear is of niet, absoluut niet hard hoeft. Vindt een dj dat wel nodig, dan heeft die dj misschien wat last van concentratieproblemen, of is-ie misschien wel helemaal niet zo'n goeie dj.

Ik heb veel (heel veel) van die helemaal niet zo goeie dj's gezien, en DE neiging die al die dj's hebben, is het harder en harder zetten van hun koptelefoon en/of monitor, omdat ze denken dat het door het volume komt dat ze "het" niet kunnen horen.

Ik weet niet of in-ears slecht zijn voor je oren. Je hebt hele goedkope en je hebt hele dure, en ik heb met geen van alle praktijkervaring. Delay wel, begrijp ik?
DJ DelayStandaard Lid
2-12-2005 18:52
Nee, alleen met de simpele oordingen, een koptelefoon en oorpluggen. Maar ik weet wel dat ik altijd mijn koptelefoon zo zacht mogelijk zet. Maar tijdens het mixen in een zaal, gaat hij vaak 2x zo hard om achtergrond geruis weg te laten (goedkoop model). Met oortjes zet je hem al hard als je gewoon je mp3 speler aan zet. Nu scheelt het wel dat goede (Shure in-ears) een stuk meer afsluiten.

Ik doe zelf gewoon oordopjes in, om te zorgen dat ik nergens geluidschade oploop, en zet mijn koptelefoon zo zacht als voor mij hoorbaar is.
SylviaEx Lid
2-12-2005 23:13
Dus je hebt een goedkope, niet goed dempende koptelefoon én oordopjes? Wel eens over nagedacht om het eerst eens met een fatsoenlijke koptelefoon te proberen en te zien of je het dan zonder doppen af kunt?
RobertoStandaard Lid
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
2-12-2005 23:20
Laat iedereen hier zijn monitor continu aanstaan? Pas als ik de platen allebei gelijk heb lopen (dat doe ik via 1 of 2 cups) dan zet ik de monitor aan om hem daarna nog een keer te CUE'en en de plaat erin te mixen. Via de monitor hoor ik of ze goed lopen en goed blijven lopen...Als de plaat eenmaal gemixt is gaat de monitor weer uit!

Wie werkt er ook zo?
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
JadjongStandaard Lid
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
3-12-2005 00:08

DJ Delay schreef:

Maar vergeet niet dat je in een zaal met hard geluid staat, en met veel kletsende mensen. De dopjes gaan dan HEEL snel harder dan goed is voor je oren, zonder dat je het zelf weet!
Dat is als je de dopjes niet in je oor doet maar naast je op tafel legt. Doe je ze in je oor dan zal er net zoals bij jouw draadloze oordopjes demping van buitenaf plaats vinden.

Sylvia schreef:

Ik weet niet of in-ears slecht zijn voor je oren. Je hebt hele goedkope en je hebt hele dure, en ik heb met geen van alle praktijkervaring. Delay wel, begrijp ik?
Ik algeruime tijd als monitor-mixer bij verschillende bands en sinds kort ook als DJ. Waar de meeste mensen over klagen bij gebruik van in-ears is het verlies van contact met de 'buitenwereld'. Met de demping lijkt het dus wel goed te zitten. Ikzelf merk dit ook met DJ'en. Ik houd de gehele avond de dopjes in en merk dat ik de volgende dag geen irritante piep in m'n oren heb. Nu wil ik niet beweren dat in-ears goeweldig zijn, maar slechter dan een koptelefoon zijn ze zeker niet*.

roberto schreef:

Laat iedereen hier zijn monitor continu aanstaan? Pas als ik de platen allebei gelijk heb lopen (dat doe ik via 1 of 2 cups) dan zet ik de monitor aan om hem daarna nog een keer te CUE'en en de plaat erin te mixen. Via de monitor hoor ik of ze goed lopen en goed blijven lopen...Als de plaat eenmaal gemixt is gaat de monitor weer uit!

Wie werkt er ook zo?
Als ik er eentje heb laat ik die de hele avond aan staan. Soms uit omdat je andere mensen dan makkelijker kan verstaan maar tijdens draaien op dezelfde stand. Anders is het complete 'gevoel van volume' weg.

*prijs gerelateerd natuurlijk.
SylviaEx Lid
3-12-2005 11:44
Ik zet de monitor aan tijdens het mixen. Daarbuiten staat-ie uit of zacht, tenzij ik natuurlijk een helemaal geweldige plaat aan het draaien ben. Dan moet-ie vol open, heb ik zelf meer lol.
DJ DelayStandaard Lid
3-12-2005 12:43
Dus je hebt een goedkope, niet goed dempende koptelefoon én oordopjes? Wel eens over nagedacht om het eerst eens met een fatsoenlijke koptelefoon te proberen en te zien of je het dan zonder doppen af kunt?
Sorryashamed :$, beetje heel slecht uitgelegd. Ik heb het daar dus over een goedkope Behringer HP-2000, maar draai zelf met de Pioneer HDJ-1000. Maar dat gaat nog te hard als je het goed wil horen, en uit angst voor een gehoorbeschadiging heb ik Exinore (Groeneveld) op maat gemaakte oordoppen, met een 25dB filter.
Monitor is 2x de GX-400 (K-115), en die staat altijd gewoon zacht, zodat ik de muziek goed kan horen. Ik heb continue dopjes in, dus gaat regelmatig iets harder, omdat ik gewoon van die bas in mn maag hou. Mixen doe ik voornamelijk door de koptelefoon. Dit is echt bij iedereen anders, en het ligt er maar net aan wat je gewend bent.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)