Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 11 van 345)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
4-2-2004 23:47
Je moet door 10mm hout, dan door ca. 5mm chassisringen, dan door 2mm aluminium en daarna, voor de zekerheid, nog even door een 2mm ring. Da's dan bij elkaar al snel een kleine 20mm. Vandaar dat we ook meestal 25mm popnagels gebruiken voor deze toepassing. In een 6HE rackje heb ik 2 per profiel gebruikt. Daarna heb ik geprobeerd het profiel (zonder dat er apparatuur in de case zat) eraf te trappen. Dat lukte niet!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
5-2-2004 14:24

Dré schreef:

Je moet door 10mm hout, dan door ca. 5mm chassisringen, dan door 2mm aluminium en daarna, voor de zekerheid, nog even door een 2mm ring. Da's dan bij elkaar al snel een kleine 20mm. Vandaar dat we ook meestal 25mm popnagels gebruiken voor deze toepassing. In een 6HE rackje heb ik 2 per profiel gebruikt. Daarna heb ik geprobeerd het profiel (zonder dat er apparatuur in de case zat) eraf te trappen. Dat lukte niet!
als je aan beide kanten een chassisring zet, steekt ie dus uit. en een 5mm dikke chassisring? zou je daar als het kan een foto van kunnen maken?? ben ik namelijk wel benieuwd hoe dat eruit ziet.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
5-2-2004 16:46

martijn schreef:

Dré schreef:

Je moet door 10mm hout, dan door ca. 5mm chassisringen, dan door 2mm aluminium en daarna, voor de zekerheid, nog even door een 2mm ring. Da's dan bij elkaar al snel een kleine 20mm. Vandaar dat we ook meestal 25mm popnagels gebruiken voor deze toepassing. In een 6HE rackje heb ik 2 per profiel gebruikt. Daarna heb ik geprobeerd het profiel (zonder dat er apparatuur in de case zat) eraf te trappen. Dat lukte niet!
als je aan beide kanten een chassisring zet, steekt ie dus uit.
Waar steekt ie uit? Kop popnagel, hout, vulringen (je vlindersloten steken uit aan de binnenkant van de kast zodat je je de 19" profielen niet koud op het hout kunt zetten), 19" profiel, ring, einde popnagel.
en een 5mm dikke chassisring? zou je daar als het kan een foto van kunnen maken?? ben ik namelijk wel benieuwd hoe dat eruit ziet.
Als ik lees "5mm chassisRINGEN" dan denk ik gelijk aan meerdere ringen...

Maar wellicht overschat ik hierbij de leeskunst van sommigen enigszins?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 784
5-2-2004 17:19
Persoonlijk zie ik liever 5mm dikke opvullatjes die aan de voorkant zwart worden geverft.

MVG Contour
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
5-2-2004 17:21

Contour schreef:

Persoonlijk zie ik liever 5mm dikke opvullatjes die aan de voorkant zwart worden geverft.
Grappig genoeg zie je de spleet niet (echt). EN het geeft nog een klein beetje vering (en 1G minder is altijd weer een beetje natuurlijk). Daarnaast kan er ook altijd nog wat lucht langs (want bij elkaar is het bij een 6HE kistje toch een slordige 20 vierkante cm).

En... Het werkt lekker vlot (en da's ook niet verkeerd ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 784
5-2-2004 17:24
Dat van die extra 'koeling' is wel een goed punt, bij elkaar misschien zelfs meer luchtoppervlak dan bij een 1HE inbouwventilatie plaatje. Ik houd de tip in gedachten

MVG Contour
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
5-2-2004 17:50

Dré schreef:

*quotes even ingekort*
Waar steekt ie uit? Kop popnagel, hout, vulringen (je vlindersloten steken uit aan de binnenkant van de kast zodat je je de 19" profielen niet koud op het hout kunt zetten), 19" profiel, ring, einde popnagel.
retestom van me. ik dacht namelijk dat je vanaf de binnenkant de popnagel er doorheen stak, en aan de buitenkant van de case de chasisringen eroverheen zette. jouw volgorde heeft het voor me verduidelijkt. weet ik dat ook weer.
Als ik lees "5mm chassisRINGEN" dan denk ik gelijk aan meerdere ringen...

Maar wellicht overschat ik hierbij de leeskunst van sommigen enigszins?
ik had er domweg overheen gelezen. zal er op letten.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
SpongebobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2003
Laatste: 17-8-2005
Berichten: 170
5-2-2004 22:26
hmm zeer interessant dit allemaal.. het enigste waar ik nog niet vrij op de hoogte van ben ik het bevestigen/inbouwen van XLR-connectors, en gebruik van welke spullen/kabels enzo. misschien dat iemand daar een tutorial over kan schrijven ? :)

en ja dré daar had ik je over gemaild ;)
blaat.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
5-2-2004 22:31
tja, dan zal je toch wat uitgebreider moeten uitleggen WAT je wilt weten. hoe je de connectoren bevestigd? met welke kabels je ze bekabelt? hoe de pinnen worden aangesloten? het laatste is zowieso terug te vinden in de techtalk, van de rest is af en toe wel es wat verteld. maar het is misschien wel zo overzichtelijk om de techtalk wat ermee uit te breiden.

ik ben bereid er wel wat over te schrijven, MAAR dan moet je wel een aantal hoofdzaken opnoemen waar je wat meer over wilt weten. ik zou trouwens ook nog 2 stukjes schrijven over de showmaster en scanmaster. maarja, druk druk druk. morgen ben ik jarig dus dan wordt het lastig, van het weekend weet ik het niet, de cases hebben namelijk een behoorlijke achterstand, en school gooit me ook dood met huiswerk. maar ik zal in ieder geval kijken wanner ik tijd en zin heb...
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
SpongebobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2003
Laatste: 17-8-2005
Berichten: 170
5-2-2004 22:48
wat ik wil weten is hoe ik die panels waar XLR's aanzitten inbouw (voor mixercases) welke connectoren ik nodig heb waarvoor, en welke kabeltjes intern in de case. en hoe ik het geheel een beetje degelijk maak natuurlijk ;-)
blaat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)