Forum > Geluid

Technics nieuwste CD-speler

(215 reacties. Pagina 11 van 22)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
18-12-2003 16:17
Euh, Tochnics, zou je je vorige post even willen editen, wat hoofdletters, punten en komma's willen toevoegen en halve woorden willen aanvullen? Breezer- en sms/chattaal wordt hier niet gewaardeerd, al helemaal niet als het inhoudelijk gezien een vrij zinloze boodschap is.

Thanks!
TochnicsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2003
Laatste: 8-9-2010
Berichten: 49
18-12-2003 18:34
Mijn bericht is gewijzigd (excuses voor de breezertaal, ik geef msn de schuld)
Of mijn post zinloos is?
Dat is niet voor 1 persoon te bepalen, maar meer jouw mening.
Ik waardeer wel dat er mensen zijn die er anderen erop wijzen deze forum een beetje op peil te houden.
Maar wat ik misschien niet duidelijk maakte, is dat bijvoorbeelde de draaiende platter misschien wel heel handig kan zijn en niet bij voorbaat afgekraakt moet worden door sommige mensen.
Ik hoop zo snel mogelijk deze cdj te kunnen testen
mn S**ndcraps waren dodelijk! Maar waarom lukte het nooit daarmee??
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-12-2003 00:07

Tochnics schreef:

Maar wat ik misschien niet duidelijk maakte, is dat bijvoorbeelde de draaiende platter misschien wel heel handig kan zijn en niet bij voorbaat afgekraakt moet worden door sommige mensen.
Ik hoop zo snel mogelijk deze cdj te kunnen testen
Waarom is een draaiende platter een voordeel?
Ik ken mensen die net zo kunnen scratchen op een CDJ1000/800 als op een draaitafel.
De platter van de Technics CD speler is trouwens net zo glad als een spiegel dus echt fijn is ie niet. Maar volgens mij hebben ze dat ondertussen al veranderd.

Wat betreft het testen -> Zo snel zal dat allemaal niet kunnen want de release datum is alweer uitgesteld. En dat is nu al voor de 3é keer. De speler zat op Plasa nog bartsensvol met bugs net zoals de CDX1 van Numark en die moeten er eerst allemaal uit. Als je trouwens de specs van de CDX1 en die van de Technics cd speler naast elkaar ligt dan is de Technics niet eens intressant meer. En van Numark weten we dat ze retegoede cd spelers maken waarvan de functies meestal zo goed als tot in de perfectie zijn uitgewerkt. (helaas geld dat voor de rest van hun producten niet) en dus ben ik eerder heel erg benieuwd naar de CDX1 als naar dat Technics geval want die kan niets meer als de DNS serie van Denon en de CDJ800/1000 van Pioneer.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat dus nu bij voorbaat al uit naar de CDX1 happy :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
TochnicsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2003
Laatste: 8-9-2010
Berichten: 49
19-12-2003 04:01
De platter zo glad is n spiegel?
Als de platter dan n goede respons heeft dan zou je lekker kunnen corrigeren (bv de platter met je vinger al glijdend laten afremmen, net zoals je kan doen bij de zijkant van de platter van n 1200), maar dat zal wel niet het geval zijn denk ik.
Ik ben ook benieuwd of de sensor die de rpm v/d platter meet dan ook werkelijk zo goed is.
Ik moet wel toegeven dat de cdj er iedere X mooier uit vind zien als k m zie, maar smaak is heel persoonlijk.

[oftopic]Ik heb gehoord dat er n mk6 tt uitkomt, maar dat zal weer heel erg lang op zich laten wachten.
Voor de critici die dit niet geloven, kan ik alleen maar zeggen roddels meestal op de werkelijkheid gebaseerd zijn.
De Technics cdj is hier een goed voorbeeld van
Maar wie weet, n 1200 mk6 met bv 4 kg/cm koppel, een optische sensor en een dikke pitch erop zou niet mistaan in de webshop
[oftopic]

Maar even terugkomend op de platter die op de cdj zit.
Stel dat dit geen nut zou hebben, dan zou het betekenen dat er bijna geen mensen zouden zijn die een conventionele tt bijsturen met een vinger aan de platter.
mn S**ndcraps waren dodelijk! Maar waarom lukte het nooit daarmee??
Dj diëgoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-9-2003
Laatste: 3-2-2010
Berichten: 136
26-1-2004 16:00
deze cd speler lijkt een (klein)beetje op de CDX van Numark maar Numark was eerder in Ned. zelf zou ik eerst de CDX (denk ik eerst even testen wink ;) ) dan technics (ook die even testen)of de cdj 1000

off:in Amerika heb ik een site gezien waar die nieuwe cd speler van pioneer (dvj 1000 ofzo)boven de 3000 US dollar is. shocked 8O
Who ever said life is short it's the longest goddamn thing you do, are you gonna do something that's longer!
TimyzermansStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-9-2003
Laatste: 13-9-2005
Berichten: 22
26-1-2004 17:13

dj diëgo schreef:

off:in Amerika heb ik een site gezien waar die nieuwe cd speler van pioneer (dvj 1000 ofzo)boven de 3000 US dollar is. shocked 8O
Dit is wel een DVD speler, je bent dus wel appelen en peren aan het vergelijken...
Dj diëgoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-9-2003
Laatste: 3-2-2010
Berichten: 136
26-1-2004 21:08
ja maar vandaar ook die "off" ervoor ik wou het jullie gewoon even laten weten wink ;)
Who ever said life is short it's the longest goddamn thing you do, are you gonna do something that's longer!
HanniballlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-1-2004
Laatste: 13-8-2004
Berichten: 1
29-1-2004 17:31
Dit ziet er niet uit als je zo op het eerste gezicht dit
ziet

dan denk je eerder aan een draaitafel laugh :D

Kunnen ze niet iets beterzz laten zien
...
::relaxxx and kickazz::
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
29-1-2004 20:30

hanniballl schreef:

Kunnen ze niet iets beterzz laten zien
...
Niets beters?

Ik denk dat het juist de bedoeling was om met iets op de proppen te komen dat qua uiterlijk de concurrentie als sneeuw voor de zon moet doen verdwijnen (als ik me zo mag uitdrukken).

Ikzelf vind het een erg mooie cd-speler, mooier dan wat er nu reeds op de markt is. Maar dit is persoonlijk natuurlijk. Feit is dat deze nieuwe cd-speler heel wat trekjes heeft van de SL-1200MK2 (wat overduidelijk de bedoeling was), maar waarom iets lelijks maken als het ook mooi kan; veel mensen vinden de SL-1200MK2 na al die jaren nog steeds een mooie draaitafel.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
15-2-2004 12:58
Voor diegenen die het nog niet wisten: er zijn een hele reeks nieuwe foto's van deze cd-speler (en ook een paar van de nieuwe mixer, die overigens erg mooi is vind ik happy :) ) te bezichtigen:

www.releaseyourself.com/forum/viewtopic.php?t=2021

Terug naar forum Reageer (zonder quote)