Forum > Geluid

De ideale mixer!!

(147 reacties. Pagina 11 van 15)
Moderator(s): Dré
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
30-12-2003 18:16

GoeieGast schreef:

Nou djs op een feest hebben geen last van kraakfaders e.d. dus voor hun maakt DAT niets uit. Ik vind de Apollo de lekkerste ipv LPM simpelweg omdat ik wel eens met xfader draai. Verder ben ik een 100mm fader freak en vind ik de sound en de eq van de Dateqs erg goed.
De x-fader op de Apollo werkt gewoon niet lekker omdat deze dezelfde vorm heeft als de kanaal faders. Perfect voor te mixen, maar niet voor het X-fader werk.

De EQ van de LPM werkt zeker fijn, jammer alleen dat de knopjes niet al te groot zijn.(heb grote handen) Maar ook hier weer zit het verschil tussen -12dB en -26dB.
De gain instellingen in combinatie met de level meter is wel een absoluut pluspunt. Zeker als je vaker met een DJM werkt.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
30-12-2003 18:42
Toch vind ik dat je iets teveel spreekt over een lange, strakke overgang maken met lange faders Gupy (overigens absoluut niet vervelend bedoelt wink ;) ) Vind overigens dat erg veel mensen dat op dit forum doen. Ik heb al een keer geschreven dat in het buitenland bijna geen hond met 100mm faders draait en dat geloof ik van de bekendere merken die je meer in disco's tegenkomt alleen Dateq (van Nederlandse bodem) en de Ecler Sclat mixers 100mm faders hebben.

En daarom denk ik dus niet dat een buitenlandse dj zal roepen dat je met een mixer die faders heeft, korter dan 100mm, zal roepen dat het lekkerder is een strakke overgang te maken met 100mm faders.

M.a.w. ik vind het echt onzin dat je op een non 100mm fader een minder strakke overgang zou kunnen maken dan met een 100 mm fader mixer. Een dj moet het gewoon op beide kunnen.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
30-12-2003 19:16
Ik ben met je eens dat de XTC de Styx en de apollo op de xfader een beroerd knopje hebben. Ik zou gewoon dat knopje verwisselen met een normaal knopje. Ik denk dat het persoonlijk is, 100mm of iets anders.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
30-12-2003 22:21

DJ Tim] schreef:

M.a.w. ik vind het echt onzin dat je op een non 100mm fader een minder strakke overgang zou kunnen maken dan met een 100 mm fader mixer. Een dj moet het gewoon op beide kunnen.
Ja, dat weet ik wel Tim. Wat ik bedoel is dat het maken van een strakke overgang die langzaam in elkaar wordt gemixt, een ander gevoel geeft op een LPM dat tov van bv een DJM600.
Natuurlijk kun je op beide faders prima mixen, het gaat me alleen om het gevoel. Op de faderplaat van een LPM heb je meer ruimte om je handpalm te laten rusten dan op die DJM.

Bovenstaande reden is dan ook dat veel mensen kiezen voor 100mm faders omdat die gewoon lekker lang zijn. Dat de rest van de wereld daar nog niet achter is...tka dat weet ik ook niet. laugh :D

Hetzelfde geldt voor de x-fader. Buitenlandse DJ's doen niks anders dan met de X-fader mixen, dat is iets wat je in Nederland bijna niet ziet bij het normale genre muziek.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
31-12-2003 08:05
Daar geef ik je absoluut gelijk in wink ;) Lange faders geven je een wat ruimtelijker gevoel.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
31-12-2003 08:08

GoeieGast schreef:

Ik denk dat het persoonlijk is, 100mm of iets anders.
Denk ik ook. Ikzelf ben in principe van alle markten thuis (behalve rotarys dan, nog nooit wat mee gedaan nl) en vind Dateq mixers heerlijk om mee te draaien (denk zelfs wel het lekkerste wat ik tot nog toe onder de vingers heb gehad) maar vind een faderlengte van 100mm persoonlijk wat overdreven. Als er een faderlengte van 80 mm had bestaan (dus geen 86) had ik dat denk ik het prettigst gevonden.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
BoellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 174
1-1-2004 17:26

DJ Tim schreef:

Ik meen toch dat alle Dateq XTC faders vca hebben?
Heel stom, hele tijd geleden overheen gelezen op dateq site shocked 8O
Een kennis van me heeft er een en die faders kraken, zal waarschijnlijk iets intern mis mee zijn i.p.v. de faders

Gupy schreef:

Boellie schreef:

Wel een beetje jammer dat de Pioneer faders niet tegen raggen bestand zijn, ik heb er al een aantal keren mee gedraaid en ben er geen fan van (moet zeggen dat de effecten wel goed zijn) echt gammele zooi.
Heb al een paar keer mee gemaakt dat de faders spontaan er mee ophielden, zowel bij mij als bij fellow DJ's
Dus je hebt er een aantal keren mee gedraait en tevens heb je al een aantal keren meegemaakt dat ze defect gingen?
Het is dus niet zo dat een DJM de grootste prul is wat je maar kan kopen. Het zal wellicht niet de kwaliteit halen van een LPM of Zone, maar overdrijven is ook een hobby.
...
Ik heb idd zelf mee gemaakt dat een fader niets meer deed, zo ook een vriend van me. (ik zie overgens heel veel mixers want wij voorzien veel feesten van DJ/p.a. equipment zo ook de DJM als daar om gevraagd wordt)
Maar als zelfs op decibel (2003) binnen een half uur 2 pioneer DJM 600 kapot gaan dan vind ik dat de uitspraak; "gammele zooi" niet echt overdreven is. Electronisch gezien is het een erg mooi apparaat maar huferproof isie zeker niet. Ik vind hem gewoon veel te duur voor de kwaliteit/duurzaamheid die hij levert.
Voor dat geld heb je een mooie Dateq of iets dergelijks en dat is naar mijn idee een kwaliteits klasse beter.
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
1-1-2004 18:00
Ideale mixer? Dateq XTC ,1 faderkanaal meer ,en aux send (effect aansluiting). Overigens mogen van mij de killswitches eraf. Plus een cue/pgm fader ipv split functie.
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
1-1-2004 21:13

Boellie schreef:

Ik heb idd zelf mee gemaakt dat een fader niets meer deed, zo ook een vriend van me. (ik zie overgens heel veel mixers want wij voorzien veel feesten van DJ/p.a. equipment zo ook de DJM als daar om gevraagd wordt)
Maar als zelfs op decibel (2003) binnen een half uur 2 pioneer DJM 600 kapot gaan dan vind ik dat de uitspraak; "gammele zooi" niet echt overdreven is.


Bij mij valt dat onder de categorie "pech". Geloof nou maar niet dat Pioneer ook maak één been op de markt wist te houden als deze defecten te wijten waren aan "gammele zooi". Maar als mij dit zou overkomen zou ik ook behoorlijk pissed-off zijn.
Ik vind hem gewoon veel te duur voor de kwaliteit/duurzaamheid die hij levert..
Voor dat geld heb je een mooie Dateq of iets dergelijks en dat is naar mijn idee een kwaliteits klasse beter.
Bij iedereen ligt de grens van "te duur" anders. Ook vindt ik de DJM niet te vergelijken met welke Dateq dan ook. Het zijn beide geheel verschillende mixers.
En denk nou niet dat ik hier de DJM een beetje zit te verdedigen, ik heb meer ervaring met Dateq als met de DJM.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
2-1-2004 00:23

remczero schreef:

Ideale mixer? Dateq XTC ,1 faderkanaal meer ,en aux send (effect aansluiting). Overigens mogen van mij de killswitches eraf. Plus een cue/pgm fader ipv split functie.
He-le-maal mee eens, behalve dat de killswitches moeten blijven. Die zijn handiger en sneller dan het wegdraaien via de eq.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)