Forum > Geluid

Denon DN-HC4500 en DN-HS5500

(132 reacties. Pagina 11 van 14)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
11-2-2008 14:33

Victor schreef:

En juist daarvan zie ik het nut niet (behalve misschien in een zéér lokaal mininetwerkje met mixer en twee spelers waarbij je feitelijk je sp-dif vervangt door ethernet). Of wou je als dj in een club draaien vanuit je luie stoel thuis, over een wireless lan-verbinding?
Leuk dat je clubs aanhaalt. Die hebben nu vaak een systeem (of wellicht nog onhandiger: meerdere systemen) met ingebouwde harddisk. Een harddisk gaat altijd een keer stuk (en helaas is dat niet altijd ver na de "houdbaarheidsdatum"). En dat soort dingen kun je prima ondervangen met een Raid-5 NAS. Super handig, server op een veilige plaats in de discotheek, streamend naar elke plaats in de discotheek die muziek nodig heeft, wekelijks automatisch backupend naar de NAS die je via internet op een andere locatie hebt draaien.

En ook voor de thuis DJ zijn dit soort oplossingen gewoonweg goed betaalbaar.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
11-2-2008 14:37

JeroenVDV schreef:

Uhm.. een file-servertje in het rack achter je met een honderden gigabytes aan muziek, in veilige mirror-RAID-configuratie, gebruikt door beide spelers?
Niet nodig, overbodig ingewikkeld en te duur.

Met een 200GB harddisk intern in een DN-HS5000 is er al plaats voor zo'n 40.000 tracks. Keer twee omdat twee 5000's elkaars bestanden kunnen lezen, dus 80.000 tracks. Da's ongeveer een half jaar non-stop 24 uur per dag muziek en aanzienlijk meer dan ik tot nu toe in mijn leven heb kunnen verzamelen. Mocht dat nog niet genoeg zijn dan kan je in een setup met 2 5500's maximaal 8 harddisks koppelen voor een maximum van 400.000 tracks (2,5 jaar non-stop 24 uur per dag).

Mocht een harddisk ermee stoppen dan koppel je een verse usb-harddisk met een backup aan de speler. Zo'n harddisk kost net € 100.

De ideeën boven lijken me voor de gemiddelde dj (die al zit te zeuren als een knopje twee functies heeft en die al grote moeite heeft id3-tags in te vullen) een flinke stap te ver.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
11-2-2008 15:02
Een muzieksysteem is een database op zich. En een database is NOOIT af en behoeft altijd werk. Denk daarbij aan het bijwerken van de tags, het vervangen van slechte mp3 rips etc. etc. Dat soort dingen doe je niet op een mediaspeler, dat soort dingen doe je op een computer (al was het alleen al vanwege de super handige tools die hiervoor beschikbaar zijn). Ik moet er niet aan denken om na elke wijziging in mijn muzieksysteem het hele rattaplan weer opnieuw m'n mediaspeler in te moeten jassen. Een interne harddisk is dus verdomd onhandig tenzij je nooit wijzigingen in je muziekdatabase aan wilt brengen (een set and forget systeem). Een externe USB drive (die je eenvoudig los kunt halen van je mediaspeler en daarna aan je PC kunt hangen) is dan handiger MAAR ook niet zaligmakend (eigenlijk wil je dat ding met al die waardevolle informatie niet daar hebben waar hij uit je handen kan donderen (om maar iets te noemen)).

Als ik kijk hoe vaak ik de laatste maanden mp3 tags bij heb zitten werken... Moet er niet aan denken dat ik dat op de mediaspeler zelf zou moeten doen. Brrr. Ik doe dat lekker op de bank met de laptop op schoot (terwijl de media zelf op een Raid-5 systeem veilig doorgepompt wordt).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
11-2-2008 16:15
Het beheer van je verzameling doe je inderdaad op je computer. Daarna zet je het op de interne schijf van je speler of op een externe usb harddisk (maakt in principe niet uit) die mee op pad kan. Crasht dat ding dan zet je je verzameling opnieuw op zo'n goedkope harddisk. De originele verzameling op je pc kan je naar hartenlust back-uppen, programmaatjes zat die dat zelfs volautomatisch doen.

Alleen om de harddisk van je speler te synchroniseren (en eventueel om hem te indexeren) zal je hem even aan je pc moeten hangen. Of je dat nou doet met ethernet of usb lijkt mij niet veel verschil te maken. Een constante verbinding met ethernet is misschien leuk voor in een club maar niet bepaald logisch voor onderweg.

Wil je toch persé rechtstreeks draaien met de verzameling op je pc dan kan je de DN-HS5500 natuurlijk ook nog gebruiken als softwarecontroller.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
11-2-2008 16:24

Victor schreef:

Het beheer van je verzameling doe je inderdaad op je computer. Daarna zet je het op de interne schijf van je speler of op een externe usb harddisk (maakt in principe niet uit) die mee op pad kan.
Mee op pad? Ik mag toch hopen dat dit niet de enige toepassing is. Er zijn ook nog thuisgebruikers en discotheken die hem wellicht gaan gebruiken. Daar staat hij dus altijd op dezelfde plaats (en dan is het netwerkverhaal ineens veel beter te verdedigen).

Heeft iemand (wellicht Webbie?) een tip hoe je veilig kunt zien of een aansluiting voldoet aan de ethernet spec?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
11-2-2008 19:00

Dré schreef:

Victor schreef:

Het beheer van je verzameling doe je inderdaad op je computer. Daarna zet je het op de interne schijf van je speler of op een externe usb harddisk (maakt in principe niet uit) die mee op pad kan.
Mee op pad? Ik mag toch hopen dat dit niet de enige toepassing is. Er zijn ook nog thuisgebruikers en discotheken die hem wellicht gaan gebruiken. Daar staat hij dus altijd op dezelfde plaats (en dan is het netwerkverhaal ineens veel beter te verdedigen).

Heeft iemand (wellicht Webbie?) een tip hoe je veilig kunt zien of een aansluiting voldoet aan de ethernet spec?
Heet geen Webbie, maar weet wel redelijk wat van netwerken ;)

Wat een optie zou zijn, is 2 HS5500 koppelen met een hub ertussen (of een dure switch met management functies), en in een ander poortje dan een laptop drukken, met een datasniffer.
Dan kun je zien wat voor data er overheen gaat. (en dus of dit uberhaupt TCP is)

Maar voor zover ik de reacties op het denon forum heb begrepen, gebruik je in d-sync modus alleen maar 2 outputs van 1 enkele speler, en worden de outputs van de 2e speler uitgeschakeld. dus het lijkt erop dat je er dan alleen stuursignalen heen en weer gestuurd worden, en dat de mp3's nog steeds op de 1e speler afgespeeld worden.
Music is what feelings sound like...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
11-2-2008 20:12

RonnieB schreef:

Maar voor zover ik de reacties op het denon forum heb begrepen, gebruik je in d-sync modus alleen maar 2 outputs van 1 enkele speler, en worden de outputs van de 2e speler uitgeschakeld. dus het lijkt erop dat je er dan alleen stuursignalen heen en weer gestuurd worden, en dat de mp3's nog steeds op de 1e speler afgespeeld worden.
De mp3's/wav's van speler 2 worden over de D-sync lijn naar speler 1 gestuurd en speler 1 zet ze op zijn tweede output. Er moet dus wel degelijk een digitaal muzieksignaal over de lijn.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DavaschStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-5-2003
Laatste: 15-9-2015
Berichten: 102
13-2-2008 22:24
Er is inmiddels een updatetje happy :)
Hallo,

Uiteindelijk is het dan zo ver... Voor alle DJ's, die BPM Studio een warm hart toe dragen: De driver voor de DN-HC4500. We willen deze driver jullie niet langer onthouden, daarom kun je vanaf volgende week de Bèta versie downloaden van www.AudioSuite.nl.

A.s. zaterdag zal de driver tijdens de Denon HS-5500 Demo dag bij RJshop gepresenteerd worden, check voor meer informatie www.rjshop.nl.

www.AudioSuite.nl
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
17-2-2008 22:19
Het beheer van je verzameling doe je inderdaad op je computer. Daarna zet je het op de interne schijf van je speler of op een externe usb harddisk (maakt in principe niet uit) die mee op pad kan. Crasht dat ding dan zet je je verzameling opnieuw op zo'n goedkope harddisk. De originele verzameling op je pc kan je naar hartenlust back-uppen, programmaatjes zat die dat zelfs volautomatisch doen.
Mag je zomaar van je, legale, mp3tjes copietjes maken en deze op een mp3 speler anders dan de computer waarop deze mp3 is geautoriseerd, afspelen van de buma cq stemra? of moet je hierover ook licentie aanvragen?
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
19-2-2008 20:54
Mijn mp3'tjes zijn gemaakt van m'n eigen CD's (dus geen DRM shit). Wat de struma daar verder van vindt zal me echt een worst wezen (ik wil de eerste rechtzaak hierover wel eens meemaken als de gebruiker keurig bakken en bakken bakken geld over de toonbank heeft gedonderd in de jaren dat hij CD's kocht waar hij maar een paar tracks van kon gebruiken...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)