Forum > Algemeen Forum

Prijzen van drive-in shows

(111 reacties. Pagina 11 van 12)
Moderator(s): Dré
Dr. EdieAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 6-5-2003
Laatste: 9-5-2003
Berichten: 38
7-5-2003 22:39
En nog iets: kan ik er later niet misschien twee nieuwe of andere 15" basboxen inzetten met een lage Qts (kom ff niet op de naam) en vel gevoeligheid? Als het maar dreunt, knalt en bonkt!!!
Dr. Wojciechowski is on the road...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
7-5-2003 22:39

Dr. Edie schreef:

Is Beyma ook soort HIFI? Maar Tom, bedoel je dat het nog best een reele prijs is voor 2 STUKS!!!?
Ik denk dat je mijn antwoord helemaal verkeerd leest, om dat je een beetje in paniek bent.
Laat je niet gek maken met een aanbieding.
Denk er rustig over na, en neem van mij aan, ze lopen niet weg.
Daar zijn ze te oud voor laugh :D

Beyma is één van de merken die elke drive in wel zou willen hebben, maar meestal te duur worden om nieuw te kopen voor een beginner. Maar als je € 1200,- wilt gaan uitgeven komt het best binnen je bereik om een nieuwe set beyma te bouwen/kopen.
Ps: correctie niet 103 db 1w/1m maar 98 db 1w/1m, hij had het mis!
Hoe kan dat nou in eens. Verteld hij niet wat je wilt horen?
Ik hoop echt dat het een beetje kwali. is want ik heb eigenlijk al zowat JA gezegt (ik ben ook stom!) maar kan natuurlijk altijd nog NEE zeggen, maar ik wil subs, zouden jullie het nu wel doen?
Nee. en zeker niet voor die prijs.
Maar ik denk niet dat dat is wat je wil horen....... sad :(
500 Watt RMS
98 dB 1W/1M
800 Watt PEAK
15" WOOFER
BASS-REFLEX
Met zulke gegevens koop je ook Skytronic of Maquant boxen.
Dit zegt dus erg weinig.
Ga eerst eens rustig rondkijken bij winkels die nieuwe spullen verkopen in de pro kwaliteit, ga eens luiteren en vergelijk dan eens met wat je aangeboden krijgt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
7-5-2003 22:40

Niek Bolscher schreef:

Speakerfreak: ik zie je de laatste tijd steeds meer boeiende antwoorden geven (ik zeg niet dat ze kloppen), dus ik vraag me af wat JIJ er nu werkelijk van weet...
en wat moet ik hier nou op antwoorden??? denk dat bijna alles wat ik zeg wel klopt anders zeg ik het niet, tja wat wil je horen, ik weet er heel van? ik weet er ni van en gok altijd maar goed?

dus hoe moet ik daar nou op antwoorden?

heb al heel aantal weekjes geen school meer dus tja hang de hele dag ach internet of ben buiten tja, dan lees je genoeg over licht en geluid.

en wat vind jij dan, ik vind 420 voor 2 oudere subs behoorlijk veel geld
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
7-5-2003 22:44

Dr. Edie schreef:

Ps: ik wil best kijken voor andere sub's, maar GEEN zelfbouw!!! Wel 2dehands denk ik, iemand suggesties? of toch voor deze gaan en proberen nog ietsje te ritselen?
Lees je nou eigelijk nog wat we typen?
De set die je aangeboden krijgt is 99% zeker zelfbouw!
En wat denk je, zou een vip lid zijn status met onzin vertellen verdient hebben?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dr. EdieAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 6-5-2003
Laatste: 9-5-2003
Berichten: 38
7-5-2003 22:45
Ik snap er nog niets van, laugh :D bedoel je nou dat ik voor € 1200.00 euro beter een nieuwe set kan kopen?

En idd. het zijn best oudjes, en ik wil eigenlijk alleen maar die twe subjes voor (nu dan) € 420.00 euro. Dit ook niet doen? Hoeveel zou jij er wel voor betalen? Ik d8 dat je voor 420 euro toch wel twee redelijk goede 2de handse boxen kreeg!!!

Dus Beyma is wel een goed merk? Een duur en betrouwbaar merk? En meen je het dat bijna iedereen wel Beyma zou willen hebben?

Zoals gezegt leken me het mooie boxen, vooral omdat het een flightcase model is (lekker stevig)!
Dr. Wojciechowski is on the road...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
7-5-2003 22:47

Niek Bolscher schreef:

Speakerfreak: ik zie je de laatste tijd steeds meer boeiende antwoorden geven (ik zeg niet dat ze kloppen), dus ik vraag me af wat JIJ er nu werkelijk van weet...
Ach arme speakerfreak, hij doet zo zijn best om te helpen.
Hij vergeet zoals ik al eerder gezegt heb, zich duidelijk uit te drukken. En hij maakt ook nog steeds af en toe in zijn enthousiasme de fout het op te schrijven alsof het zo is, terwijl het meestal iets anders in elkaar steekt.
Hij weet een hoop, maar hij weet niet altijd welke kennis waarbij hoort, en haalt wel eens het één en ander door elkaar wink ;)
Dat komt denk ik voornamelijk omdat hij zo graag het goed wil doen laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dr. EdieAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 6-5-2003
Laatste: 9-5-2003
Berichten: 38
7-5-2003 22:49
Nee TOM!!! Begrijp me niet verkeerd, ik lees alles! Maar wat raden jullie me nou aan? Wel/Niet/Afwachten.

En hoeveel zouden jullie WEL uitgeven voor deze basboxen?

En idd. is zelfbouw dus meer geg. heeft ie niet sad :( Maakt dit veel uit?
Dr. Wojciechowski is on the road...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
7-5-2003 22:52

Dr. Edie schreef:

Zoals gezegt leken me het mooie boxen, vooral omdat het een flightcase model is (lekker stevig)!
I denk dat de middelste box in dit zuiltje de hele set die jij aangeboden heb met gemak verslaat in geluidssterkete, en in kwaliteit.
Hij is zelf gebouwd, en zou ongeveer € 1000,- nieuw gaan kosten.
www.ovmsales.nl/imagine/geluid/img9.gif
Zit in: 1 beyma sm115, 2 mid speakers van 25 cm doorsnede, 1 hoorn van fane, en één bullit van fane.
De foto is een beetje ouder, want de inhoud klopt helaas niet meer, maar ik wil je alleen maar laten zien dat er genoeg alternatieven zijn in jouw prijs.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
7-5-2003 22:53

Dr. Edie schreef:

Nee TOM!!! Begrijp me niet verkeerd, ik lees alles! Maar wat raden jullie me nou aan? Wel/Niet/Afwachten.
Heb toch duidelijk geadviseerd: NEE, niet voor zo'n prijssad :(
Zo'n hele set mag niet meer dan ongeveer € 500,- kosten.
Hij is waarschijnlijk ook vrij oud, dus de speakers kunnenook redelijk gaar zijn. (randen van de ophanging van de speakers)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dr. EdieAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 6-5-2003
Laatste: 9-5-2003
Berichten: 38
7-5-2003 22:59
NEE NEE NEE NEE!!!!

Is deze dan beter?


Impedantie: 4 Ohm
RMS Vermogen: 250 Watt RMS
Hz: 25-250 hz
Afmetingen: H=105 B=52 D=65
Hout: Multiplex
Extra: 2 Wielen in schuine
Aansluiting: 1 X XLR
Bass: 1 X 18"


Prijs: € 250.00
Maar ik weet niet hoe het met de contitie v/d speakers is sad :(
Dr. Wojciechowski is on the road...

Terug naar forum Afgesloten topic