Forum > Licht

American DJ ST-132

(164 reacties. Pagina 11 van 17)
Moderator(s): Dré
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
16-6-2006 17:26
Vergeleken met andere statiefjes wink ;) . Ik heb met de es 150 en 160 gewerkt (die laatste lijkt er het meest op) maar toen gebruikte ik de uitklapbare poot niet, dus viel het me niet op. Maar er is niets aan de hand, als 2mm genoeg is is er geen probleem. Als het niet genoeg was dan hield ik er rekenening mee op feestjes. Ik weet in ieder geval genoeg bedankt.
I Love House Music!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
16-6-2006 18:10

Mifex schreef:

De poten van het statief zijn wel dun!! 2 milimeter (incl verflaag)! Ik weet niet of dat bij de ASD ook zo is maar is dit wel veilig?
Dikte/soort van een materiaal is 1 ding, hoe je het gebruikt vult plaats 2 t/m 10. Zo bepaalt de vorm van het mateiraal hoe de krachten erop werken. Step-truss verticaal is sterk, horizontaal totaal niet.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
10-2-2007 01:32
Hoe zit het met de tuv keuring van dit statief. Ik zag in 'een duitse shop' ook dit statief staan met dezelfde t balk alleen ander merk maar wel even duur en voorderest het zelfde en daar stond bij:

MZ.VISION Lift LLF-400 4,00m / 100Kg

+ Sektionen: 2
+ Auszüge: 1
+ Material: Stahl
+ Farbe: Schwarz
+ Power Lifter mit Seilwinde
+ Winde TÜV/GS geprüft
+ Maximale vertikale Belastung: 100 kg
+ Maximale Höhe: 4,00 m
+ Eigengewicht: 25 kg

Ik weet nog dat dre het een keer over het keuren van deze statieven had?
I Love House Music!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-2-2007 01:37

Mifex schreef:

+ Winde TÜV/GS geprüft

Ik weet nog dat dre het een keer over het keuren van deze statieven had?
Uitsluitend de lier is gekeurd.

Ik heb het destijds direct contact opgenomen met Global truss USA en het statief word NIET TUV gekeurd.

Martin.
kvm entertainment
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
10-2-2007 01:39
Ah, maar is de lier op de american dj dan ook gekeurd of niet? of komt daar nog wat iets van?
I Love House Music!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-2-2007 01:46

Mifex schreef:

Ah, maar is de lier op de american dj dan ook gekeurd of niet? of komt daar nog wat iets van?
Je hebt ze toch zelf? Als ze gekeurd zijn staat dat op de lier.

Martin.
kvm entertainment
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
10-2-2007 01:47
ja dat klopt, staat niet op de lier maar daarom de vraag of dat nog eraan komt omdat dre het over zoeits had. Omdat ik nu dezelfde zie met keuring vroeg ik het mij af of die van nederland ook al gekeurd zijn.
I Love House Music!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-2-2007 02:05

Mifex schreef:

ja dat klopt, staat niet op de lier maar daarom de vraag of dat nog eraan komt omdat dre het over zoeits had.
Dré heeft het hier over gehad.
Misschien de volgende keer iets beter zoeken?

Voor alle duidelijkheid gaat het dus om het totale statief. (alleen aan een gekeurde lier heb je zo weinig wink ;) )

Martin.
kvm entertainment
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
10-2-2007 02:09
Aha oke, handig zo'n vip die nog online is en snel reageerd laugh :D
I Love House Music!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
3-5-2007 23:01
Maar even verder in dit topic omdat deze titel zo'n beetje het duidelijkst is in waar het topic over gaat...

Vandaag ook een setje ST132's binnengekregen. Eerste indruk is dat ze wel erg zwaar zijn. Opzich niet erg zolang het gewicht maar in nuttige dingen is gestopt. De verpakking is in ieder geval degelijk (dikwandige kartonnen "kist") en zonder al te veel onnodige verpakkingstroep.

Gelijk neerzetten in de tuin en kijken wat het is, het was vandaag immers toch prima weer. Wat me gelijk opviel was dat alles dubbel geborgd is. Zowel de uitschuifbare delen alsook het punt waar de poten bij elkaar komen en zelfs de verstelbare poot waren dubbel geborgd. Pluspuntje dus. Ook het omhoog draaien gaat erg makkelijk, ook wanneer ze redelijk belast zijn. De algehele constructie zit ook degelijk in elkaar, eigenlijk weinig op aan te merken.

Wanneer ze de volle 4 meter omhooggedraaid zijn, staat het alsnog redelijk stabiel. Wel wordt het bij zulke hoogtes belangrijk dat het statief echt goed verticaal staat, en dat is met 1 verstelbare poot vrij lastig. (Tussen de andere 2 poten mag dan geen hoogteverschil zitten). Echter gebruik je voor dingen waarbij de brug zo hoog moet vaak toch andere statieven die er ook voor gemaakt zijn, en die hebben een waterpasoogje en 4 verstelbare poten. Het is dus af te raden om een volle brug licht hiermee 4 meter omhoog te draaien. Wel is er bij het ontwerp rekening mee gehouden dat de buizen nog een eindje in de vorige buis moeten blijven zitten. Deze wind-ups hebben mijn VMB TE-04's vervangen (Geen 03, echt de 04(heeft 4 verstelbare poten en de staalkabel loopt binnendoor, verder gelijk aan de 03)), die in tegenstelling tot de ST132 echt als een luciferhoutje onder een olifant aanvoelden als ze volledig waren uitgeschoven met een flinke belasting erop. Als je als maximale hoogte voor de ST 3,5 meter aanhoudt zit je altijd goed. Da's in de meeste gevallen ook al hoog genoeg.

Verder zit de lier vrij hoog. Wanneer de poten volledig uitgeklapt zijn zit de lier op ongeveer 1,70 meter hoogte. Niet echt praktisch, maar het is te doen. Waarschijnlijk hebben ze de lier zo hoog gezet om te voorkomen dat er een groot stuk staalkabel uit het statief steekt zoals bij de VMB TE-03 het geval is. Van beide is wel wat te zeggen. Het voordeel van weinig blootliggende kabel is dat je niet snel ergens achter blijft haken en dat de kabel niet zo snel beschadigd raakt, nadeel is echter dat de hoek tussen de trommel en het wieltje vrij groot is waardoor de kabel langs de zijkant van het wieltje schuurt. De staalkabel zal daar vrij weinig last van hebben, het wieltje des te meer. Verstandig om dat eens in de zoveel tijd te controleren op slijtage dus. Verder geldt het andersom ook; de kabel moet tijdens het opdraaien op en neer over de trommel oprollen, maar doordat die hoek vrij groot is komen er ook zijwaartse krachten op de staalkabel te staan. Gevolg is dat er behoorlijk wat wrijving onstaat tussen de kabel op de trommel en de kabel die ernaast gerold wordt. De staalkabel heeft helaas geen zelfsmerende kern (wat die wrijving vermindert), dus ook de staalkabel moet zo nu en dan gecontroleerd worden. Het is overigens niet zo dat dit direct tot problemen gaat lijden, maar dit zijn dus punten waar je tijdens een controle naar moet kijken.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)