Forum > Geluid

Nieuw: Numark HDX

(126 reacties. Pagina 11 van 13)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
10-11-2005 10:38
Dat zou helemaal goed zijn, als ik Numark was had ik ook niet gekozen voor een interne disk, maar het principe blijft dat het snel en als het goed is zonder gezeur te wisselen is.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
10-11-2005 14:00
Ik zou niet weten wat de extra toegevoegde waarde is ten opzichte van de huidige manier.

De aansluiting IDE is natuurlijk zwakker dan USB maar als je de disc in een goede geleider rail zet zou dat verder niet uit moeten maken.
Voordeel van iets in het apparaat stoppen heeft als voordeel dat het vast zit, ik heb hier een externe LaCie disc liggen en die heeft al enkele malen naast de tafel gelegen..... tis natuurlijk een keer wachten tot ie echt dood gaat.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
10-11-2005 14:14
Voordeel is dat je met een usb aansluiting waar je alles aan kunt pluggen meer vrijheid hebt, als je een memory stick eraan wil pluggen kan dat ook. Niettemin, als de huidige oplossing lekker werkt is het natuurlijk prima. Schijnt zelfs (maar dat kan ik niet bevestigen, heb het alleen maar op een forum gelezen) dat de units ook van elkaar kunnen lezen, dus in iedere speler een hd met andere muziek maakt niet uit. Kunnen ze gewoon de muziek van elkaar lezen. Zou dus betekenen dat, als ze de hdx 2x ergens hebben staan, je 1 2,5" hd hoeft mee te nemen, je koptelefoon en een printje van wat er op je hd staat. Lekker hoor!

Waar is trouwens je review Reind? Zou er opstaan na het weekend toch? wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
10-11-2005 17:27
Printje hoeft niet, je kan alles zo in de speler zelf opzoeken.

En wie zeurt er hier over heel dat ding meenemen???

Hij is misschien wel groot en lomp voor een cd-speler, maar vervangt (op vinyl afspelen na) alle functies van de draaitafel!!! Je hebt dus je draaitafles niet meer nodig. Die zijn nog zwaarder ook, en ook lomp en groot! Heb ik kwetsbaar al genoemt? 2 cd spelers en 2 draaitafels meenemen, of 2x HDX? Dan neem ik de HDX!!!

Nou moet ik wel zeggen dat ik het best wel eens ben met jullie, maar wij doen ook Drive-inn, en daar zijn ze gewoon perfect voor. Op de prijs na, dat is het enige echte nadeel voor ons aan dit apparaat!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
10-11-2005 17:31

DJ Delay schreef:

Hij is misschien wel groot en lomp voor een cd-speler, maar vervangt (op vinyl afspelen na) alle functies van de draaitafel!!! Je hebt dus je draaitafles niet meer nodig. Die zijn nog zwaarder ook, en ook lomp en groot! Heb ik kwetsbaar al genoemt? 2 cd spelers en 2 draaitafels meenemen, of 2x HDX? Dan neem ik de HDX!!!
Alleen de gemiddelde draailocatie waar ik terecht kom staan al cd/spelers / TT's dus dan is het alleen een kwestie van vinyl's & Cd's meenemen, kan je b.v. makkelijk met de trein, als je dan ook nog eens 2 C/HDX'en mee gaat nemen wordt het een beetje te gortig.
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
10-11-2005 17:35
1 x bewerkt. Laatst door DJ Delay op 10-11-2005 17:38
Daarom heb ik het ook over Drive-inn.

En als de HDX standaard wordt (vergeet het maaar, maar zou wel leuk zijn), dan is het gewoon simpel harddriveje in je binnenzak, en koptelefoon om je nek en de trein in! Ik heb best moeite om mijn UDG (90 stuksrazz :p) platentas te verslepen. En dan heb ik pas 90 platen bij me!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
10-11-2005 17:36

DJ Delay schreef:

Printje hoeft niet, je kan alles zo in de speler zelf opzoeken.
Ja en ook nog eens een toetsenbord meenemen?

Dj Delay schreef:

Nou moet ik wel zeggen dat ik het best wel eens ben met jullie, maar wij doen ook Drive-inn, en daar zijn ze gewoon perfect voor. Op de prijs na, dat is het enige echte nadeel voor ons aan dit apparaat!
Had Victor dat dan al niet gezegd? shut up :X

Victor schreef:

Qua mogelijkheden en bediening is het een mooi apparaat, maar in clubs zal het ding niet veel gebruikt gaan worden. Numark is daar sowieso nog totaal niet doorgedrongen, en het concept met harddisk is voor een club, waar vaak meerdere dj's met de spelers moeten werken, niet handig. Bovendien zal men het risico van dit onbekende apparaat niet snel nemen, als je voor minder geld de overbekende en bewezen CDJ-1000 hebt staan, of voor nóg veel minder geld een CDJ-800 (of de erg lekkere Denon DN-S3500).

Voor thuis zou het een ideaal apparaat zijn, maar voor de gemiddelde thuis-dj is het ding veel te duur. Bovendien is er flinke concurrentie van de verschillende mp3-systemen. Die zijn flink goedkoper als je thuis toch al een pc hebt staan (en wie heeft dat niet tegenwoordig).

Blijft over de drive-in markt. Voor een drive-in show zou dit een handig apparaat zijn. Maar: de drive-in markt is niet zo heel groot, en ook hier heeft de speler zijn prijs weer tegem.Ga naar boven
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
10-11-2005 17:40

DJ Delay schreef:

Printje hoeft niet, je kan alles zo in de speler zelf opzoeken.

Ja en ook nog eens een toetsenbord meenemen?

quote[citaat van Dj Delay schreef:

Nou moet ik wel zeggen dat ik het best wel eens ben met jullie, maar wij doen ook Drive-inn, en daar zijn ze gewoon perfect voor. Op de prijs na, dat is het enige echte nadeel voor ons aan dit apparaat!

Had Victor dat dan al niet gezegd? shut up :X

quote[citaat van Victor schreef:

Qua mogelijkheden en bediening is het een mooi apparaat, maar in clubs zal het ding niet veel gebruikt gaan worden. Numark is daar sowieso nog totaal niet doorgedrongen, en het concept met harddisk is voor een club, waar vaak meerdere dj's met de spelers moeten werken, niet handig. Bovendien zal men het risico van dit onbekende apparaat niet snel nemen, als je voor minder geld de overbekende en bewezen CDJ-1000 hebt staan, of voor nóg veel minder geld een CDJ-800 (of de erg lekkere Denon DN-S3500).

Voor thuis zou het een ideaal apparaat zijn, maar voor de gemiddelde thuis-dj is het ding veel te duur. Bovendien is er flinke concurrentie van de verschillende mp3-systemen. Die zijn flink goedkoper als je thuis toch al een pc hebt staan (en wie heeft dat niet tegenwoordig).

Blijft over de drive-in markt. Voor een drive-in show zou dit een handig apparaat zijn. Maar: de drive-in markt is niet zo heel groot, en ook hier heeft de speler zijn prijs weer tegem.Ga naar boven
Toetsenbord hoeft niet, maar kan natuurlijk wel. Een toetsenbord voor een PDA is ook bruikbaar, opvouwbaar, licht en enorm klein.

Dat het voor Drive-in het makkelijkst is, bevestig ik alleen maar, ik ben het daar namelijk ook mee eens.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
QuintozStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2004
Laatste: 31-8-2007
Berichten: 8
15-2-2006 15:00
Hopelijk komen ook Pioneer en Denon snel met een dergelijk apparaat. Het zou fantastisch zijn als de hard disks van de verschillende merken in elkaar zouden passen. Dan hoef je dus nooit meer alles mee te slepen, slechts 2 van die harddisks en dat is het. Waarschijnlijk zullen de Pioneer en Denon een eigen systeem bedenken, maar dan nog mijn platenkoffer is alleen al zwaarder dan 2 HDXen. wink ;)

Ben het dan ook niet eens met de opmerking dat dergelijke systemen niet interessant zijn voor clubs. Ze slikken nmlk ook cd's, dus wanneer je niet werkt met een hard disk kun je altijd nog uit de voeten met een 'ouderwetse' cd.

Is er al iets bekend over dergelijke ontwikkelingen bij Pioneer of Denon?
Powder to the people
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
15-2-2006 15:12

Quintoz schreef:

Ben het dan ook niet eens met de opmerking dat dergelijke systemen niet interessant zijn voor clubs. Ze slikken nmlk ook cd's, dus wanneer je niet werkt met een hard disk kun je altijd nog uit de voeten met een 'ouderwetse' cd.
In clubs is wat dj gear 'kan' minder belangrijk. Belangrijker is wat de dj's wensen die draaien daar. En dan kom je toch al gauw uit op de combi DJM/cdj1000/sl1200.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)