Forum > Opmerkingen

Suggestie webshop en forum

(351 reacties. Pagina 11 van 36)
Moderator(s): Dré
RiMaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 20-4-2012
2-2-2007 12:30
ach het is een goed gratis forum, als je alle overbodige rommel weglaat maar dat is wel ff wat werk, ik heb snelle gratis fora gehad maar ik weet niet meer welke, alles weg nadat pc tijdje gelede is gecrashed

als ik hem nog tegenkom of herinner zal ik het wel laten weten
Technology maybe made it easier to replicate the old shit, but that's no true advancement.
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
2-2-2007 14:19
Het enige goede gratis forum word gemaakt door de mensen van PunBB, werken met strict html, houden het simpel en leveren een pakket zonder allemaal extra rotzooi er in. Jammer maar helaas voor Dre.... tis geen asp.net systeem.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DeWitStandaard Lid
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
2-2-2007 17:25
Dat is denk ik ook het grootste probleem. Dré zit natuurlijk vast aan ASP. De meeste fora (goed of niet goed in het midden gelaten) werken nu eenmaal met PHP i.c.m. MySQL. Ik denk dat er niet heel veel pakketten te vinden zijn die op ASP draaien, dus denk ik dat het beter is om het huidige forum verder uit te bouwen / te verbeteren...
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
2-2-2007 21:02
Ik zit niet vast aan asp. De server kan ook prima overweg met php en asp.net. Beiden zijn zeker een optie. MySQL is ook geen probleem (zou me zelfs een hoop centen besparen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Big bangVIP Lid
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
3-2-2007 02:04
Ik ben zelf een n00b op dit gebied, maar ik vind persoonlijk alles best als de huidige data maar behouden kan worden. In hoeverre is dat mogelijk als je op zo'n ander systeem overstapt?
It's time to play the music, It's time to light the lights..
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
3-2-2007 14:46

Dré schreef:

MySQL is ook geen probleem (zou me zelfs een hoop centen besparen).
Vraag is alleen of MYSQL de load aan kan die er word gegenereerd en niet net zo snel word als dikke *piep* in een trechter.

big bang schreef:

Ik ben zelf een n00b op dit gebied, maar ik vind persoonlijk alles best als de huidige data maar behouden kan worden. In hoeverre is dat mogelijk als je op zo'n ander systeem overstapt?
In principe is dat gewoon mogelijk, het schrijven van een conversie script van de ene naar de andere software is iets wat je zelf moet doen en eerst flink moet testen voor je je "live" forum om gaat zetten. Ik kan me ook voorstellen dat een database die achter dit forum zit niet de kleinste is qua omvang (ik was net met het backupppen van mijn forum nog 3MB kwijt, ik denk dat er bij Dre wel 3 nullen bij mogen ;-) ) dus dat word evengoed flink testen en debuggen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
3-2-2007 22:33

big bang schreef:

ALS ik overstap dan doe ik dat op een pakket dat ik natuurlijk behoorlijk goed snap. En dan moet het vrij eenvoudig zijn zelf een module te schrijven waarmee de data overgezet kan worden. Is natuurlijk een ABSOLUTE voorwaarde om over te stappen op een ander stuk software!
GoTMoReStandaard Lid
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
5-2-2007 10:50
Ik weet niet of het al aangehaald is, maar als ik in FF een de site die in een willekeurig profiel word genoemt probeer te openen. Word deze geopent in dezelfde pop-up als waar het profiel van die gebruiker ook in zit. ( met tab's dus )

Mischien dat hier iets aan te veranderen valt? ( ik mis dan nl de adresbalk en mn knoppen best wel razz :p )
Soms..
DréAdministrator
5-2-2007 14:43

gotmore schreef:

Ik weet niet of het al aangehaald is, maar als ik in FF een de site die in een willekeurig profiel word genoemt probeer te openen. Word deze geopent in dezelfde pop-up als waar het profiel van die gebruiker ook in zit. ( met tab's dus ).
In dat geval heeft Firefox er problemen mee dat een child de url van de parent wil veranderen. In IE werkt dit namelijk wel als een trein. Wordt gedaan met een klein j@vascriptje (wellicht staat daar iets in dat FF niet aanstaat).

Zou bijna niet weten wat trouwens aangezien DIT de code in kwestie is:
function loadpg(url){self.opener.location = url;}
GoTMoReStandaard Lid
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
5-2-2007 15:38

Dré schreef:

Zou bijna niet weten wat trouwens aangezien DIT de code in kwestie is:
function loadpg(url){self.opener.location = url;}
Dan word het toch 'open koppeling in nieuw venster' gebruiken met de rechtermuisknop..
Soms..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)