Forum > PC related Forum

Keuze rackmount/desktop

(349 reacties. Pagina 11 van 35)
Moderator(s): Dré
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
6-5-2005 12:26
Dat is waar. Maar ik wil op de toekomst voorbereid zijn. Fracktone Kun je uitleggen waarom een Intel hier beter is? Ik heb gelezen dat een AMD (uit allerlei tests) Met 1 programma een stuk beter presteerd. En waarom geen Maxtor? Over de maxtor ook goede reviews gelezen. Alleen het lijkt mij, is meer vaak te lezen als van horen zeggen. Zoals ik iets gelezen heb zonder de praktijk te kennen zeg ik gauw lijkt mij.
Waarom die kast: Goedkoop, uitbreidbaar, voldoet aan al mijn wensen. Zwaar is geen groot probleem. Stel dat hij compleet op 25 Kg zou komen is niet zo'n groot punt. Echter de diepte zou ik even naar moeten kijken. Hij is dik 50 cm diep namelijk, en iets uitsteken maakt niet uit zolang als de achterkant maar dichtkan van de case. Kan ik ook evt. nog wel een stukje rail achter weghalen. Ga die toch slechts gebruiken voor een connectorpaneel denk ik.
Waarom AMD: Zou beter presteren met 1 thread. En is bovendien goedkoper. Het maakt in betrouwbaarheid weinig tot niets uit heb ik meerdere malen gelezen en de AMD blijft koeler wat hem ook iets betrouwbaarder maakt.(gebruik soms meer als 20 watt minder vermogen)
Maar dat is de reden dat ik het vraag. Bedankt voor jullie hulp nogmaals!
Waarom zoo goed: Wil geen seconde last hebben van vertragingen en dergelijken ook niet als 120 gig. gebruik word door nummers en Windows Mediaplayer op de achtergrond cd's aan het rippen is.
I'll take you to the KoffieShop...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-5-2005 14:14

Powerbeat schreef:

Maar ik wil op de toekomst voorbereid zijn
Welke toekomst?
Wil geen seconde last hebben van vertragingen en dergelijken ook niet als 120 gig.
Heb je die met een minder systeem dan wel?

De WD HD wordt vaker aanbevolen door computerzaken vanwege de garantie.(althans dat is mij verteld,geen idee hoe dat precies in elkaar zit) Zelf gebruik ik voor PCDJ zowel Maxtor als WD maar ook voor het zwaardere video werk. Met beide Harddisks geen problemen.

Martin.
kvm entertainment
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
6-5-2005 14:18
De toekomst waarin ik de pc als home-pc zou kunnen gaan gebruiken. Hij moet geoptimaliseerd zijn voor goed geluid en goede prestaties. Maar moet ook met de technologie meekunnen op andere vlakken. (voorbereid zijn op overstap op ander systeem als PCDJ bijvoorbeeld) Uiteindelijk zal het over 3 jaar o.i.d. een gewone pc geworden zijn verwacht ik. Maar ik ben eerlijkgezegd benieuwder naar fracktone's uitleg of intel vs. AMD
I'll take you to the KoffieShop...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-5-2005 14:36
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 6-5-2005 14:45
Een Computersysteem schrijf je in twee jaar af.

Na 2 jaar loop je al achter de feiten aan, en heb je dus al een verouderd systeem.
Op de toekomst voorbereiden is dus niet mogelijk.
Het maakt in betrouwbaarheid weinig tot niets uit heb ik meerdere malen gelezen en de AMD blijft koeler wat hem ook iets betrouwbaarder maakt.(
Ik heb het juist andersom gehoord. Intel blijft koeler.
iets wat ik bij mijn laptops duidelijk kan merken.
De laptop met de AMD laat de fan veel vaker draaien.

Martin.
kvm entertainment
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
6-5-2005 14:44
Als je niet de hoogste eisen stelt en nu een goed systeem samensteld kan hij langer als 2 jaar mee in mijn opinie. Een amd is daarbovenop beter uit te breiden doordat ze minder sockets hebben. (niet voor elke nieuwe range een nieuwe socket.) en over 2 jaar doen 2 1024 ram geheugentjes al wonderen. M.a.w. Ik ben wel van plan hem 3 tot 4 jaar goed te houden. Alles word straks ook goedkoper dus vernieuwen is dan te doen.
I'll take you to the KoffieShop...
Bigf00tStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2004
Laatste: 28-11-2013
Berichten: 152
6-5-2005 14:48
Ik vervang in mijn thuis pc meestal om het jaar ongeveer het moederbord en de processor, geheugen kun je vaak hergebruiken (512mb reepjes iig wink ;))

De rest kun je vaak voor een redelijke prijs nog kwijt op 2e hands sites. Lijkt me onzin om een heel nieuw systeem samen te stellen, ik ga vaak gewoon voor upgraden. (goedkoopste oplossing)

Al valt er aan een Pentium 1 natuurlijk ook meer weinig te upgraden laugh :D
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
6-5-2005 15:42
Kies gewoon een middenmoot systeem (dus net even NIET die duurste processor en mobo). Als energie/ventilatoren e.d. een issue is, kijk dan naar een ouder socket type (478 socket processoren blijven koeler). Kijk ook naar het energieverbruik van de gekozen harddisk.

Tip: Ga eens een paar dagen lezen op tweakers... Er gaat een wereld voor je open ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
6-5-2005 16:03
Intel VS AMD, niet zo moeilijk:
Aan een celeron heb je meer dan genoeg en is goedkoper dan een AMD.
AMD wordt bij intensief gebruik veel warmer en is hier niet tegen beschermd.
Ik heb wel eens een AMD door het moederbord heen zien smelten (ok, wel een ouder type dan)
Maar als een AMD te heet wordt houd hij er gewoon mee op. Intel heeft een ingebouwde "stepdown" waardoor hij langzamer wordt en afkoelt, na het afkoelen gaat hij gewoon weer verder.
Vergeet niet dat een processor constant aan het werk is (net als de hardeschijf) bij het afspelen van MP3's.
Een DJ PC wordt meestal in een wat minder geschikte ruimte gebruikt (warm en vochtig) en wordt vaak ingebouwd.
Maar hij moet wel blijven werken. Je moet er dan ook niet aan denken dat hij er gewoon helemaal mee ophoud.
Indien een Celeron te heet wordt gaat hij langzamer maar niet uit. Een 2 Ghz (ik geloof dat 2,4Ghz op dit moment de langzaamste zijn die je kunt krijgen) heeft zelfs bij een hitte probleem nog genoeg over om je muziek door te laten spelen. Je kan dan niet ook nog eens gaan rippen natuurlijk maar dat moet je toch niet doen tijdens een show.

Wat het uitbreiden in de toekomst betreft,
Hier moet je helemaal niet over na denken. De techniek veranderd zo snel dat je over twee/drie jaar toch geen passende processor of wat dan ook kunt krijgen. En als je DJ PC goed werkt waarom zou je hem dan willen uitbreiden? Je koopt toch ook niet om de twee jaar een nieuwe CD speler of TT? Als hij goed werkt dan kun je er gerust 4/5 jaar mee vooruit. Hij is dan misschien wel verouderd maar werkt nog prima voor wat hij moet doen.

Maar als het om de prijs gaat en de PC toch eigenlijk een normale (spelletjes/internet) PC moet zijn die af en toe voor DJ gebruikt geschikt moet zijn dan kun je beter naar de Lidel of de ALDI gaan voor zo'n Medion dingetje, gooi er een goede geluidskaart in en je bent klaar.

Nog even ter aanvulling,
Een DJ PC moet je net zo bezien als een CD speler, een goede PC gedraagt zich als een Pioneer CD speler, een slechte PC als een Skytech speler. En snelheid is hier niet bij van belang.
Als ik in een Skypech een snellere motor zet zodat hij de CD tien keer sneller kan laten draaien is hij toch ook niet beter dan een CDJ 1000? Je hebt dan wel een snellere motor er in zitten maar dat gebruik je toch niet.
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
6-5-2005 16:38
Ik neem jouw woorden behoorlijk serieus aangezien je leverancier bent. Dus ik ga aan de slag met een nieuwe config die minder snel word. Pentium 4 word. (toch wel, ook als celeron genoeg is. Prijsverschil nihil.) socket 478 weet ik nog niet kijk wel even. Als ik hem af heb post ik hem opnieuw laugh :D Als ik nog durf...Had niet verwacht dat zo'n systeem zo "fout" kon zijn.... happy :)
Kan trouwens een Micro ATX mobo in een ATX kast? (Het enige verschil dat ik elke keer vind/zie is de VGA op de micro atx. Dus mischien de alles in 1 MOBO)
I'll take you to the KoffieShop...
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
6-5-2005 16:59
1 x bewerkt. Laatst door Fracktone op 6-5-2005 17:05
Een Micro ATX board heeft meestal alles onboard en maar 3 PCI slots, tegen een normaal board met 5 of 6 PCI slots.

Let wel op, hoewel de meeste MATX borden onboard video hebben zijn ze er met en zonder AGP slot. Wil je er een Videokaart met TV out op zetten dan moet je er een met AGP slot nemen.
Meestal is de onboard Video kaart meer dan voldoende. Bijkomend is dat de onboard Video kaart zeker geen hardware conflicten zal geven.

Vuistregel is: Hoe minder (verschillende taken) je er mee doet hoe stabieler het zaakje draait. Vandaar dat er nog heel wat fabrieken met slechts een 600Mhz processortje draaien. Die computers zijn afgestemd op een specifieke taak (bv. inpak machine) en doen dat dan ook jaren lang 24/7 zonder problemen. Maar gebruik voor PCDJ niet minder dan een 1000Mhz processor.

Nog een tip: die nieuwe prescot celeronnetjes voor de socket 478 zijn razend snel en heel goedkoop.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)