Forum > Geluid

Nieuwe 4 kanaals mixer van DATEQ: Vibe

(296 reacties. Pagina 11 van 30)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
20-4-2005 10:02

sucksir schreef:

Ik zou het maar niet doen, want daardoor veroorzaak je wel extra spanning op de mixer die normaal via de 'ground'-aansluiting wordt weggewerkt met een weerstand. (Al weet ik dit niet 100 % procent zeker, maar mag je wel aannemen sinds je op de deckplates van vele mixers geen spanning merkt)

Hierdoor krijg je waarschijnlijk wel spanning op je mixer en dat is nooit prettig, want na vele jaren op alecto's te hebben gewerkt schrik ik nog steeds van die mixers, vooral met koude handen.
Als er al een voelbare spanning op de behuizing staat komt dat echt niet door het aansluiten van een aardedraadje van een draaitafel. Eerder wordt dat veroorzaakt door het aansluiten van de mixer op een niet-geaard stopcontact.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
20-4-2005 10:03
Ik hoop idd voor Dateq dat ie er niet zo gaat uitzien als het prototype. Wat een lelijk geval joh! ~

Boer zoekt Dateq!

Pffff :s

En waarom ook iedere x die wijsvinger faders? Waarom zet Dateq er niet 'normale' faders op (zoals bij de NUO5 ofzo) of leveren ze die er gewoon gratis bij (net als de NUO met een andere crossfader). Ach ik heb toch al een nieuwe mixer besteld, dus de Dateq komt er bij mij sowieso niet in (hoe goed ie ook mag zijn ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
20-4-2005 10:13
Het prototype is inderdaad niet de mooiste met de glimmende en geprinte covers. Maar zoals al gezegt, met de normale Dateq afwerking is het vast en zeker gewoon een nette bak. Maar wel een dateq bak. Dus je vindt hem mooi, of gewoon niet.

Persoonlijk vind ik die wijsvinger faders heel erg lekker werken. Ik vind ze prettiger dan bijvoorbeeld die van een Pioneer. Verder is hij wel vrij druk. Ook de knoppen voor de filters en effecten zijn vrij prominent aanwezig en nemen een flinke ruimte in. Ik heb gezien hoe het werkt, en volgens mij werkt het toch wel erg lekker. Ik vraag me alleen af of het niet een TE prominente plek inneemt.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
20-4-2005 10:16

mr_jows schreef:

En waarom ook iedere x die wijsvinger faders? Waarom zet Dateq er niet 'normale' faders op (zoals bij de NUO5 ofzo) of leveren ze die er gewoon gratis bij (net als de NUO met een andere crossfader).
Over de faders is lang en uitgebreid gediscussiëerd met dj's. Ik ben even kwijt wat nou uiteindelijk de doorslag heeft gegeven voor deze schoentjes, maar het had volgens mij iets te maken met het feit dat Dateq op alle mixers dit soort schoentjes zitten, omdat je preciezer kunt werken met je wijzvinger op de fader in plaats van duim en wijsvinger er omheen.

Persoonlijk maakt het mij geen biet uit trouwens. Ik pak ook de Dateq-schoentjes altijd tussen duim en wijsvinger, gaat prima. Het enige is dat het nu met die kortere faders wel een meer voor de hand liggende beslissing zou zijn geweest om af te zien van de schoentjes.

mr_jows schreef:

Ach ik heb toch al een nieuwe mixer besteld, dus de Dateq komt er bij mij sowieso niet in (hoe goed ie ook mag zijn ;)
Tja, het zou inderdaad wel érg pijnlijk voor je zijn als je al een nieuwe mixer hebt besteld, en de Vibe blijkt beter te zijn razz :p .
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
20-4-2005 11:11

Sylvia schreef:

Tja, het zou inderdaad wel érg pijnlijk voor je zijn als je al een nieuwe mixer hebt besteld, en de Vibe blijkt beter te zijn razz :p .
Tjah de Xone:92 is ook beter ;) Die koop ik ook niet, aangezien ik die wel graag zou willen. Ik vind 1400 euro gewoon teveel geld voor een mixer voor thuisgebruik ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
20-4-2005 11:24
Da's waar, maar de Dateq Vibe gaat zoals het er nu naar uitziet net iets onder de 1000 euro kosten. Ik ben even kwijt wat jij had besteld? De NUO5 of toch een DJM? De NUO5 is wat mij betreft, als ik een andere mixer zou kopen, DE serieuze concurrent van de Dateq Vibe.

Vanuit Dateq gezien is vooral de DJM de partij die verslagen moet worden (of je moet in Engeland gaan kijken, daar schijn je bijna alleen nog maar A&H in de clubs tegen te komen).

Ik wacht even rustig af tot de Vibe op de markt is en er vergelijkingen kunnen worden gemaakt (gebruikerservaring, metingen).
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
20-4-2005 11:59
1000 euro is te doen maar ik blijf met 1 probleem zitten angry
Dat dateq ding is aartslelijk!!!
Hopelijk gaat dat blauw eruit en word frontplaat met wat meer klasse.
Of denken ze bij dateq dat de jongelui ff 1000 euro neerleggen,vind het echt een jongelui uiterlijk met die kleuren.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
20-4-2005 12:00

Sylvia schreef:

Da's waar, maar de Dateq Vibe gaat zoals het er nu naar uitziet net iets onder de 1000 euro kosten. Ik ben even kwijt wat jij had besteld? De NUO5 of toch een DJM? De NUO5 is wat mij betreft, als ik een andere mixer zou kopen, DE serieuze concurrent van de Dateq Vibe.

Vanuit Dateq gezien is vooral de DJM de partij die verslagen moet worden (of je moet in Engeland gaan kijken, daar schijn je bijna alleen nog maar A&H in de clubs tegen te komen).

Ik wacht even rustig af tot de Vibe op de markt is en er vergelijkingen kunnen worden gemaakt (gebruikerservaring, metingen).
Ik heb idd bij nader inzien een DJM600 besteld. Reind adviseerde mij de NUO5, daar deze gewoon veel nieuwere techniek heeft en het geluid/faders etc. kwalitatief beter zijn. Ik draai echter hardtrance/hardstyle en heb aan alle (ook bekende) DJ's die ik ken raad gevraagd en zij hebben mij allemaal overtuigd toch voor een DJM600 te gaan (een mixer die ik persoonlijk ook superlekker vind werken). De DJM600 houdt de komende jaren bovendien zijn waarde nog wel.

Mocht de Ecler NUO5 steeds vaker op komen dagen op feesten dan zal ik daar in de toekomst zeker nog wel over nadenken, maar vooralsnog is de DJM600 voor mij gewoon de beste keus. En je kan lullen wat je wilt, maar het is gewoon een goede mixer. De headroom is misschien niet zo goed, de faders zijn kwalitatief minder en of ie het nog goed doet als ik er liters koffie over laat vallen weet ik niet (maar dat ben ik toch niet van plan). Ik ben iig blij met mijn aankoop (moet nog wel binnenkrijgen)!

Ik hoop wel dat ik met een aantal jaar een Xone:92 kan kopen ofzo :D Dat is helemaal een feest.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
20-4-2005 12:01

fredje schreef:

1000 euro is te doen maar ik blijf met 1 probleem zitten angry
Dat dateq ding is aartslelijk!!!
Hopelijk gaat dat blauw eruit en word frontplaat met wat meer klasse.
Of denken ze bij dateq dat de jongelui ff 1000 euro neerleggen,vind het echt een jongelui uiterlijk met die kleuren.
groet
Gheheheh! Inderdaad Fredje, dat zei ik dus ook al. Hij ziet er nu uit als een simpele OEM-bak a la JBSystems ofzo (de oude garde daarvan).
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
20-4-2005 13:29
Hij ziet er in het echt helemaal niet slecht uit. Wel glimt de frontplaat van het gefotografeerde model erg, en da's lelijk, maar die glimmende plaat zal echt niet op de productieversies komen.

Reken er maar op dat het gewoon de strakke Dateq-stijl wordt, alleen met wat meer knoppen dan we gewend zijn van Dateq.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)