Forum > Newbie Forum

Ik hoor het niet...

(111 reacties. Pagina 11 van 12)
Moderator(s): Dré
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
31-5-2005 09:02

Marc Oh schreef:

Hey, ik ben ook pas begonnen met draaien, en heb een paar vragen.
Wat is PFL ?
En hoe doen jullie dat.Als je de beats (of hoe je dat noemt) eindelijk gelijk hebt laten lopen, maar je het nummer weer van het begin af aan wilt af laten spelen, en dan nog steeds de beats gelijk laten lopen. moet je dan gokken wanneer ze gelijk lopen, en dan op play drukken en later bij sturen met pitch ofzo?

Ik hoop dat jullie het een beetje snappen, want ik kan niet echt goed uitlegge nwat ik bedoel wink ;)
1. PFL = Pre Fade Listener
2. Dat noemt men QUE'en, eerste maat van de kwartmaat moet je het erin gooien. Hoeft niet, maar dan loopt de overgang niet in de maat. Eerst uiteraard strak leggen.

Hoe oud ben je en waarom wil je gaan draaien? Je weet toch wel een beetje hoe het werkt hoop ik?
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Marc OhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-2-2005
Laatste: 25-6-2008
Berichten: 33
31-5-2005 16:56

mr_jows schreef:

1. PFL = Pre Fade Listener
2. Dat noemt men QUE'en, eerste maat van de kwartmaat moet je het erin gooien. Hoeft niet, maar dan loopt de overgang niet in de maat. Eerst uiteraard strak leggen.

Hoe oud ben je en waarom wil je gaan draaien? Je weet toch wel een beetje hoe het werkt hoop ik?
Ik ben 15, en ik vond het altijd al leuk om te kijken naar dj's hoe ze draaien enzo, en wou gewoon altijd al dj worden. En ik weet wel hoe het werkt.. maar ik weet natuurlijk nog niet alles.. maar dat wil ik allemaal nog wel bij leren! Ik mag ook wel eens in de week oefenen in een soort jeugd disco, daar staat een XTC mixer, en 2 pioneer cdj's 100!Dus dat is wel goed spul ;) En ik ga binnenkort in de somer vakantie een mixer + koptelefoon aan schaffen. en dan met 2 Stereo's draaien. En misschien later nog als alles nog goed gaat en me bevalt schaf ik wel 2 goeie cd-spelers aan.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
31-5-2005 17:25
"wou gewoon altijd al dj worden" :P

Sorry, maar moest ff lachen. Wat voor genre(s) wil je verder gaan draaien?
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Marc OhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-2-2005
Laatste: 25-6-2008
Berichten: 33
31-5-2005 17:36

mr_jows schreef:

"wou gewoon altijd al dj worden" :P

Sorry, maar moest ff lachen. Wat voor genre(s) wil je verder gaan draaien?
uuh ok :S

Ik zou graag Jump en hardstyle willen draaien, maar ook af en toe andere genres zoals: Trance, hardtrance en hardcore.
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
31-5-2005 23:23

mr_jows schreef:

"wou gewoon altijd al dj worden" :P

Sorry, maar moest ff lachen. Wat voor genre(s) wil je verder gaan draaien?
Dimmen jij, razz :p

IK wilde ook altijd dj worden.... haha

Maargoed, inmiddels ben ik bijna 23 en hoeft t niet meer van me...

Kwil gewoon lekker plaatjes draaien thuis wink ;)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
31-5-2005 23:26

mr_jows schreef:

Dacide schreef:

In juli doe ik mee aan dj contest.

Zal voor mij de eerste keer worden dat ik draai op een plek die niet mijn slaapkamer is :P

Thuis heb ik altijd gewoon beide schelpen op mijn kop. (dus alletwee de platen gecued).
Ik gebruik zelf een DJ2000. De demping hiervan is minimaal. Denken jullie dat ik een discotheel problemen zal krijgen met mixen?

Ik ben mezelf voor de zekerheid ook maar de one-cup manier aan t aanleren.
Hoeft niet, als het een DJ-contest is die goed georganiseerd is, dan heb je dat niet nodig. Dan hoor je mede vanwege de monitorspeakers voldoende met 2 cups op je hoofd. Neem voor de zekerheid ook je eigen naalden mee!!!! Deze zijn vaak ERG slecht en ook de afstelling van de draaitafels laat vaak te wensen over!

Heb pas met 1 DJ contest meegedaan (niet gewonnen) waar het in orde was en dat was de Par-T Events DJ Contest. 2CD-spelers, 2 technics, 1 DJM600, goede monitorspeakers, goed podium (alleen bij flink stuiteren sloeg de naald over). Ondanks dat ik niet gewonnen heb, heb ik hierdoor wel een zeer goede indruk achter gelaten bij het publiek. Was gewoon in orde allemaal.

De rest van de contests hadden goedkope zooi, dat was ingesteld door een kneus.
Voorrondes zijn in zo'n kleiner kelder/cafeetje. Finale gewoon in "echte" discotheek met fatsoenlijk geluid.

Vorig jaar bij de voorrondes stond er maar 1 monitor speaker dacht ik. (of maar aan 1 zijde)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
1-6-2005 08:56
Als er maar een monitorspeaker staat. Anders treedt er lichte vertraging op ;) Niet écht, maar het geluid van de zaal (= verder) lijkt vertraagd i.t.t. je koptelefoon. Vorig jaar gedraaid in Eltoro, daar was dat goed geregeld, gewoon één monitor die aan de muur achter je hing.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
OpelfreakStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-8-2004
Laatste: 25-9-2006
Berichten: 67
7-7-2005 19:22

mr_jows schreef:

Gewoon één monitor die aan de muur achter je hing.
Hmmm, en ik zit mij er druk om te maken dat ik men 2 monitoren (Behringer 2031P) niet in de juiste richting en op oorhoogte kan krijgen... Ik zit momenteel met het gevoel dat ik de Master liever in men koptelefoon hoor dan over de monitoren, klinkt gewoon beter en zuiverder lijkt me.
Maar die Behringers leken me toch goede monitoren, na wat rondgezocht te hebben...
Dacht dat het misschien aan men opstelling lag, maar aangezien Jows laat merken dat je op sommige events je plan moet trekken met 1 monitor, die nog eens achter je staat, zal dat er toch niet superveel mee te maken hebben denk ik.
Toch maar weer eens de 2-cup methode gaan aanleren heb ik het gevoel... happy :)
Grtz
R 'n' B = Rommel 'n' Bazaar
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
8-7-2005 07:36

Opelfreak schreef:

mr_jows schreef:

Gewoon één monitor die aan de muur achter je hing.
Hmmm, en ik zit mij er druk om te maken dat ik men 2 monitoren (Behringer 2031P) niet in de juiste richting en op oorhoogte kan krijgen... Ik zit momenteel met het gevoel dat ik de Master liever in men koptelefoon hoor dan over de monitoren, klinkt gewoon beter en zuiverder lijkt me.
Maar die Behringers leken me toch goede monitoren, na wat rondgezocht te hebben...
Dacht dat het misschien aan men opstelling lag, maar aangezien Jows laat merken dat je op sommige events je plan moet trekken met 1 monitor, die nog eens achter je staat, zal dat er toch niet superveel mee te maken hebben denk ik.
Toch maar weer eens de 2-cup methode gaan aanleren heb ik het gevoel... happy :)
Grtz
Hangt van het evenement af heh. Met Resistance had ik ook maar 1 monitor en die stond bij mijn voeten (liggende monitor). Was prima te doen! Kon je zelf als het moest iets harder zetten, of iets zachter. Op Dancemaxx had ik gewoon twee monitoren voor mij, was ook prima!

Als je ergens moet draaien gewoon altijd van te voren vragen of ze een monitor hebben, zo ja waar en hoeveel. Als het goed is afgesteld hoef je je nergens zorgen over te maken. Persoonlijk vind ik het overigens altijd beter om gewoon twee cups te gebruiken. Kunt veel nauwkeuriger beatmixen. Daarna (tijdens inmixen) kun je snel met 1 cup luisteren en altijd nog een beetje corrigeren als het niet goed loopt.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
OpelfreakStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-8-2004
Laatste: 25-9-2006
Berichten: 67
14-7-2005 22:02
Ok, 2-cup is dus echt mijn ding geworden! Maar denk dat ik toch een andere koptelefoon ga halen. Heb nu de HP-700, maar heb nu een paar dagen uit nieuwsgierigheid met men pc-telefoontje van pakweg 5€ gedraait en vind dus echt dat dit gemakkelijker gaat! Ik hoor rapper als de platen van elkaar verschuiven enzo. Ik denk dus dat dit komt door de nogal volle bass van de HP-700, zou dit een reden kunnen zijn?
Demping is natuurlijk niets waard van dat 5€-prulletje, maar vind de muziek fijner luisteren shocked 8O
Dus denk ik dat ik ga zien voor een Sennheiser, mooi geluid, stevig en lekker klein happy :)
Grtz
R 'n' B = Rommel 'n' Bazaar

Terug naar forum Reageer (zonder quote)