Forum > Geluid

Koptelefoon voor draaien op feestjes? (100-200 euro)

(191 reacties. Pagina 11 van 20)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
26-10-2004 00:45
1 x bewerkt. Laatst door Reind op 26-10-2004 00:54
Ik kom net tot een verschrikkelijke ontdekking. laugh :D

Hoofdband van de AM Audio en de Pioneer SE-DJ5000 zijn nagenoeg exact gelijk. Het kogel/draaipunt is exact hetzelfde alleen bij de pioneer uitgevoerd met plastic en bij de AM Audio zijn ze van metaal.
Het draadje loopt bij beide koptelefoons op exact dezelfde manier door de beugel heen en de schoefgaten van de AM Audio zitten op exact dezelfde plek als bij de 5000.
Diameter scharnierpunten is exact hetzelfde (nagemeten met de schuifmaat).

Dan komt het er dus op neer dat alleen de drivers anders zijn, en die konden aan het geluid te horen wel eens exact hetzelfde zijn als die van de HDJ1000.

Over de constructie hoeft men zich dus geen zorgen te maken want mijn SE-DJ5000 is de afgelopen 4 jaar door net zoveel mensen gebruikt als de gemiddelde ****. En die heeft aardig wat klappen gehad.

Wat betreft het geluid........ tsja ik vind het zelf redelijk. Ik erger me een beetje aan de aangedikte bass van de HP700. Ik denk dat het voor mij zelf volgende maand toch maar weer een nieuwe HD25 word.
Neemt niet weg dat voor het geld de HP700 een heel net koptelefoontje is voor het geld. Bovengemiddeld goed voor het geld zeg maar.
Ik denk alleen dat mijn oortjes gewoon te verwend zijn met de HD25 en de Syrincs set wink ;)

Even alles op een rijtje.
HP700 klinkt beter als de SE-DJ5000 van pioneer. Iets minder als de MDR-V700 en zo goed als gelijk aan de HDJ1000 van pioneer (ook zo'n opgedirkte bass) maar weer een heeeeel stuk minder als de HD25 en de MDR-V900
Dus komt het er op neer dat dit een hitje is want een koptelefoon onder de 100€ die zo klinkt is er simpelweg niet.
Constructie is goed even er van uitgaande dat mijn SE-DJ5000 het ook al die tijd heeft uitgehouden onder zware omstandigheden.

Looks.... tsja ik ben er zelf niet kapot van. Te opzichtig en te groot.

Word wel netjes afgeleverd met haakse plug, normale plug en nog een setje extra pads (fluweelzacht laugh :D ) + een zak om het ding in te vrotten.
En hij heeft een krulsnoer happy :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
26-10-2004 00:52
Klinkt nog steeds goed dus !
(ook qua duurzaamheid eindelijk het eerste bevredigende bericht happy :))

Zit er zwaar over te denken 'm als backup in huis te halen. Om de prijs hoef je het niet te laten, en mocht m'n HD25 het toch een keer af laten weten is er tenminste nog iets goeds.

Wat ik me alleen wel afvraag is de demping; heb je daar nog naar gekeken reind?
(is misschien wat lastig in de huiskamer, maar gelukkig is er nog het syrincs setje wink ;) )

Mark.

ps. je zit te denken aan een nieuwe HD25? wat is er met jou oude gebeurd dan? Toch niet óók al kwijtgeraakt he razz :p
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
26-10-2004 01:01

massive schreef:

Klinkt nog steeds goed dus !
(ook qua duurzaamheid eindelijk het eerste bevredigende bericht happy :))
Zit wel goed inderdaad.
Zit er zwaar over te denken 'm als backup in huis te halen. Om de prijs hoef je het niet te laten, en mocht m'n HD25 het toch een keer af laten weten is er tenminste nog iets goeds.
My point exactly. Dre krijgt hem dus niet terug wink ;)
Wat ik me alleen wel afvraag is de demping; heb je daar nog naar gekeken reind?
(is misschien wat lastig in de huiskamer, maar gelukkig is er nog het syrincs setje wink ;) )
Ik zal hem van het weekend mee nemen als ik moet draaien. Maar ach, ding kan hard zat dus demping te kort dan help je gewoon je oren ff wat verder naar de gallemiezen door hem harder te zetten wink ;)
Ik denk zelf dat dat ook wel goed zit. (en nee mijn syrincs set gaat niet voluit, tis geen raveland geval razz :p )
ps. je zit te denken aan een nieuwe HD25? wat is er met jou oude gebeurd dan? Toch niet óók al kwijtgeraakt he razz :p
Nou das een lang verhaal razz :p
Ik heb de HD25 zo mishandeld dat je er op kon wachten dat ie kapot zou gaan. Ik heb er al een keer een rotschop tegen aan gegeven om een weddenschap met iemand te winnen die zei dat zijn sony MDR-V700 sterker was als mijn HD25. Nou die van hem lag in 3 stukken en mijn HD25 was nog heel.
Ik heb er een keer een lastig iemand mee voor z'n harses gegooid omdat ik er vanuit de booth niet bij kon met mijn armen wink ;)
Diverse keren een loodzware platenkoffer op gezet en door al dat geweld heeft ie het voor een tijdje terug begeven en zei *knak*
Nu is dat ding zo uitgewoond en afgeracht (het enige stukje gear waar ik niet zuinig mee om ga) dus het word tijd voor een nieuwe.

En daarom ga ik volgend jaar op de CD's overstappen, tsja een cd map weegt een stuk minder dan een platenkoffer dus dan blijft de HD25 ook wat langer heel razz :p
En ik raak ze niet kwijt....... ze worden gewoon gestolen door de kabouters als ik ff niet op sta te letten razz :p
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
27-10-2004 18:01

Reind schreef:

massive schreef:

ps. je zit te denken aan een nieuwe HD25? wat is er met jou oude gebeurd dan? Toch niet óók al kwijtgeraakt he razz :p
Nou das een lang verhaal razz :p
Ik heb de HD25 zo mishandeld dat je er op kon wachten dat ie kapot zou gaan. Ik heb er al een keer een rotschop tegen aan gegeven om een weddenschap met iemand te winnen die zei dat zijn sony MDR-V700 sterker was als mijn HD25. Nou die van hem lag in 3 stukken en mijn HD25 was nog heel.
Ik heb er een keer een lastig iemand mee voor z'n harses gegooid omdat ik er vanuit de booth niet bij kon met mijn armen wink ;)
Diverse keren een loodzware platenkoffer op gezet en door al dat geweld heeft ie het voor een tijdje terug begeven en zei *knak*
Nu is dat ding zo uitgewoond en afgeracht (het enige stukje gear waar ik niet zuinig mee om ga) dus het word tijd voor een nieuwe.

En daarom ga ik volgend jaar op de CD's overstappen, tsja een cd map weegt een stuk minder dan een platenkoffer dus dan blijft de HD25 ook wat langer heel razz :p
En ik raak ze niet kwijt....... ze worden gewoon gestolen door de kabouters als ik ff niet op sta te letten razz :p
Zo, lekker weddenschap dan, schopte die gas't z'n eigen sony gewoon kapot shocked 8O ?
Trouwens slim om je koptelefoon de zaal in te gooien tewijl je (denk ik) aan het draaien was/moest razz :p , straks begaf die het...
Ach, koptelefoon is koptelefoon, maar zoiets zou ik er nooit mee doen wink ;)
*Quukske*
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
28-10-2004 04:58
Ik zou voor het betere gooiwerk zo'n pro dj user kreng meenemen. Komt hard aan en je bent alleen maar blij als ie stuk is.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
31-10-2004 02:10
Review online......

www.aboutdj.nl/content/view/93/44/
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
6-12-2004 22:47
Ik heb laatst de stanton dj pro2000 naast de American Audio hp700 gehad. Ik vond de stanton in verhouding wat "killer" klinken, de hp700 daarentegen had veel meer bas, MAAR ik vond dat deze bas bij hogere volumes wat "rommelig" klonk, beetje moeilijk uit te leggen. De stanton vond ik lekkerder zitten, en de demping vond ik ongeveer gelijk.
Voor de geïnteresseerden wat foto's van de koptelefoons naast elkaar (goh, ze lijken op elkaar razz :p) www.xs4all.nl/~joostdk/vergelijking/
Waar zit de cut op dit apparaat?
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
6-12-2004 23:05
bedankt voor de foto's

kan alleen niet zeggen dat ik er blij van wordt, heb de hp 700 zondag besteld, want hij zou maandag binnekomen maar helaas... Dat wordt nog een tijd wachten (16 dec)

Balen, sad :( maja dré kan er ook niets aan doen wink ;)
Where words fail, music speaks :D
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 430
7-12-2004 08:44

DJDarkness schreef:

bedankt voor de foto's

kan alleen niet zeggen dat ik er blij van wordt, heb de hp 700 zondag besteld, want hij zou maandag binnekomen maar helaas... Dat wordt nog een tijd wachten (16 dec)

Balen, sad :( maja dré kan er ook niets aan doen wink ;)
Ik ken het gevoel wink ;) Precies het zelfde voor mij
The return of the BoomBap
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
7-12-2004 13:57
Hier ook dus sad :(!
Maar dat is MIJN mening...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)