Forum > Newbie Forum

Verkeerde manier van pitchen?

(176 reacties. Pagina 11 van 18)
Moderator(s): Dré
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
20-11-2006 18:09
Ik vind het een prachtig hulpmiddel. Op de meter kan je gauw gelijk zetten en het laatste stukje kan op gehoor. De tijd die je hier meer bespaard kan je mooi steken in het zoeken en uitzoeken van prachtige mixcombinaties.
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
20-11-2006 18:50
Ik lees ook de beatcounters af van de CDJ's. Soms klopt er geen zak van (bijv. bij bubbling of breakbeats). De reden waarom ik dat doe is om snel te mixen, niet omdat ik niet kan beatmixen wink ;)
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
20-11-2006 19:16
Ik ben teleurgesteld in jullie ashamed :$

Maar iedereen doet idd wat ie wil,
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
20-11-2006 19:19
Zo'n beetje elk zichzelf respecterende bekende DJ draait op CDJ-1000's. Daar zit een beatcounter op. Wedde dat 99% van die Dj's vast wel eens op die counters kijkt? Maakt dat je een mindere DJ? Natuurlijk niet, mits je daarbij zelf kan finetunen en het publiek maar een geweldige avond bezorgt.

Verder vind ik het bijzonder arrogant de manier waarop jij post. Lijkt toch een soort van neerbuigendheid vanuit te gaan op DJ's die wel eens op de counters kijken, wat maakt jou beter?
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
20-11-2006 19:42
Ben het 100% met Sebas eens. Met de beatcounters kan je op grove schaal de beats gelijk zetten. Dan kan er nog een verschil van 0,9% inzitten die je er zelf uit moet halen met je oortjes (en da's nog veel moeilijker dan hem van 130 bpm op 132 bpm krijgen wink ;)

Daarnaast gaat het inderdaad om je plaatjes die je draait, je kan zulke mooie mixen maken maar als je k*t platen draait heb je niks aan je mix kwaliteiten!

Dus!
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
20-11-2006 20:53
Het kan arrogant overkomen maar het is gewoon MIJN VASTSTAANDE MENING dat een echte deejay die bpm-meters niet nodig heeft als hij zeker is van zichzelf. Ik weet niet hoe het in jullie geval is maar in het milieu en in de stijl waar ik draai werkt echt geen kat met beatmeters... Of je dat nu wil geloven of niet, dat is gewoon zo. Ik schrik gewoon dat er zoveel mensen zijn die die dingen wel degelijk gebruiken omdat dat naar mijn idee toch nog altijd wijst op een soort van technisch gebrek. (en dat wil elke dj die zichzelf serieus neemt toch niet? Hulp hebben van een vaak onbetrouwbaar metertje?) Daarbij komt ook nog dat velen het argument aanhalen "dat gaat sneller" maar als je eerst acht keer moet meetappen op de beat (wat bij sommige spelers het geval is) of eerst goed moet kijken naar beide platen hoeveel bpm ze nu hebben ,dan neemt dat evenveel tijd in beslag hoor.

Daarbij wil ik zeker ook niet beweren dat ik met 100% zekerheid altijd alles perfect strak aan elkaar hang. Dat zou een leugen zijn. Maar veel oefenen leidt gewoon tot resultaten en dan komt het zelfs niet bij je op om naar die meters te kijken. shut up :X Ik kijk dus zeker niet neerbuigend neer op iemand. Ik heb het verdomd ook zelf moeten leren na veel sukkelen enz... Maar ik kan wel zeggen van mezelf dat ik die moeite ervoor heb gedaan en dat ik het jammer vindt als sommigen dat overbodig vinden.

En over "kutplaten" draaien met goede mixen...
Waarom geen goede platen draaien op de juiste plaatsen, voor de juiste mensen en goeie mixen maken?
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
20-11-2006 20:57
Ik vind dat je van een mug een olifant maakt (of hebben ze dat gezegde niet in België)? Het gaat er niet om dat je een technisch gebrek hebt, absoluut niet. Ik heb leren draaien op draaitafels en aangezien je daar ook geen beatcounters op hebt moet je het dus op gehoor doen.

Ik ben er 100% van overtuigd dat wanneer jij je CDJ's ook hebt dat je ze automatisch gebruikt. Als het erop zit, why not? Zoals ik al zei het finepitchen moet je toch echt zelf doen. Als iemand zegt dat hij met een Pioneer CMX-5000 draait omdat die automatisch kan mixen dan heb je wel gelijk. Nu absoluut niet...

maargoed ieder zijn mening happy :)
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
20-11-2006 21:03
En waarom zou ik dan nu al drie jaar m'n even goede beatmeters op de axis niet gebruiken en wel op de cdj?
Als ik draai en er staan (zoals meestal) cdj's voel ik nooit de behoefte om te kijken naar die bpm schermpjes dus ik denk niet dat daar zo'n grote verandering in zal komen shut up :X Daarbij vind ik het leuker om naar mooie dansende vrouwen te kijken in het publiek (wat ook niet altijd voorkomt maar goed sneaky :V ) dan naar twee felle schermpjes.

En die uitdrukking bestaat in België wel hoor wink ;)
Niet zo neerbuigend doen ten opzichte van de Belgen razz :p
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
20-11-2006 21:13
Ik denk dat jij een vergissing maakt. Ik werp 1 blik op de draaiende speler daarnaast schuif ik binnen 3 seconde de speler die ik ga inmixen op ongeveer hetzelfde BPM en daarna ga ik beginnen met "fine pitching". Wanneer ik daarmee klaar ben kijk ik ook naar de mooie vrouwen wink ;)
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
20-11-2006 22:29

teknoknights schreef:

En een slechte overgang van tien seconden is minder erg dan een slecht nummer van drie minuten... Meestal duurt de mix zelf al minstens 45 seconden of in extreme gevallen zelfs een minuut.
Ik probeer met mijn voorbeeld aan te geven wat het belang is. Ik wist niet dat ik de indruk wekte dat iemand mij uit moest gaan leggen hoe lang een overgang wel of niet kan duren...

Natuurlijk is het hardstikke leuk goed te kunnen mixen (kan nog steeds van een goede overgang genieten (zeker als ik hem zelf maak)). Ik besef echter héél goed dat het maar één van de vele dingen is waar een DJ goed in moet zijn. Als jij niet de juiste snaar weet te raken qua programmering dan kun je het gewoon wel vergeten, ook al krijgt elke andere DJ gewoonweg een paal in z'n broek van het luisteren naar jouw overgangen (het zijn namelijk altijd de collega DJ's die je hierover hoort (die toevallig die avond vrij zijn natuurlijk...)).

K#t muziek is namelijk nog steeds k#t muziek, ook als het super mooi aan elkaar gezet is. Een jaar of 15 geleden was er een DJ (klein mannetje, beetje gezet met een kale kop) die echt NIET kon mixen (en de nummers dan ook gewoonweg aan elkaar donderde (dropstarts)) MAAR die wel in alle grote clubs in de randstad geprogrammeerd werd (kan even niet meer op z'n naam komen; was iets korts als Rob of zo). En nou mag jij één DJ noemen die ECHT kut muziek draait maar dat super aan elkaar mixte en daarmee OOK geprogrammeerd werd in de grote clubs.

Natuurlijk is dat maar een voorbeeld (en kan in de praktijk elke club DJ best behoorlijk mixen) MAAR het geeft maar wel NOG een keer het belang aan van goed kunnen programmeren. En als je dat niet ziet dan... Sorry, kom je NIET ver!
Ik blijf erbij.. iemand die zichzelf ziet als een serieuze deejay (met technische vaardigheden) moet echt niet met bpm meters op de proppen komen... Zelfs niet als minimaal hulpmiddel! Heel misschien kan het een hulpmiddel zijn om de eerste stappen in de draaiwereld te zetten; op voorwaarde dat het geen gewenning wordt!
Ik blijf erbij: Gebruik alles dat je denkt nodig te hebben (hoe debiel anderen het ook mogen vinden). En of sommige van je "collega's" je dan niet "echt" vinden. Ik zou ze gewoon een dikke vette middelvinger geven (en ze natuurlijk terloops nog even vragen in welke clubs zij die avond geprogrammeerd stonden...).

Je weet of je het goed doet als je regelmatig ergens terug mag komen (en dan niet omdat je goedkoop bent, vriendje van de eigenaar o.i.d. maar gewoon omdat ze om je vragen). En nee, daarbij hoor je (ook bij een Mix DJ) dan niet vaak dingen zoals "ja, z'n muziekkeuze was ruk maar z'n overgangen waren zo super" als criterium om iemand weer eens te vragen terwijl ik zeker WEL gehoord heb (meer dan eens!!!) "ja, z'n mix technieken waren niet echt je dat maar z'n muziekkeuze was gewoon geweldig". wink ;)
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)