Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 106 van 289)
Moderator(s): Dré
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
12-1-2006 12:59
Ja we zitten in hengelo op school.
Of de dap dat fijn vindt?... hij doet het en werkt volledig.
Of dit technisch mag weet ik niet maar dap geeft in catalogussen gewoon aan dat deze 1500 watt RMS gebridged op 4 ohm heeft.

Goedkoop? wat dachten jullie dan voor deze shows?
Grootste show wordt trouwens 150.
Jep, parretjes wordt flink over nagedacht.

Groeten.

p.s. foutjes op de site zijn er zekers, k zal er wat aan doen.
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
12-1-2006 13:04

Djhugo schreef:

Ja we zitten in hengelo op school.
Of de dap dat fijn vindt?... hij doet het en werkt volledig.
Of dit technisch mag weet ik niet maar dap geeft in catalogussen gewoon aan dat deze 1500 watt RMS gebridged op 4 ohm heeft.
Ooh?

In welke catalogus is dat? Niet in de 2004 catalogus, niet in de new products 2005, niet in de catalogus 2003, in de catalogus van 2002 komen ze niet voor (toen waren ze er nog niet) en op de site wordt het ook niet vermeld.

Dus: In welke catalogus (ik vraag niet eens om de meervoudvorm die je noemde) staat het dan wel???
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj DannyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-1-2006
Laatste: 13-1-2006
Berichten: 8
12-1-2006 13:10
Als ik dit hier allemaal lees vind ik dat hier veel onzin verteld wordt over JB systems en DAP audio. Ik draai sinds 1982, was 12 jaar toen ik begonnen ben en heb al met allerhande materiaal gedraaid. Eerst met mono mengtafeltje, lampenversterker en zelfbouw boxen(alles uit de sixties)die thuis nog stonden. In 1985 heb ik mijn eerste eigen set gekocht van JB systems. Een SA 101 mengpaneel en een PA 940 versterker van 2x100 W. Daarbij 2 JB systems boxen van 100W rms elk. Die boxen zouden later de disco 100 worden. De platenspelers(jawel, toen nog) waren 2 QS3345 van JB systems. Het mengpaneel en de platenspelers waren van mindere kwaliteit, toegegeven maar de versterker en de boxen heb ik nog steeds, draaien nog regelmatig mee als topkast en zijn NOOIT hersteld geweest. 20 jaar oud en er scheelt nog niks aan. In 1990 het mengpaneel vervangen door een Lam 91 en met 2 cd spelertjes beginnen draaien(Teac).
In 1995 heb ik een dubbele JB systems CD player gekocht.
Ik heb alle soorten feesten gedaan en uiteraard waren die boxen niet altijd voldoende, dan werd er bijgehuurd. De laatste jaren waren dat altijd JBL systemen, enkele malen een OHM set. In 2004 een mengpaneel JB systems Beat6 gekocht en in 2005 boxen en versterkers van Dap audio. 2 Mc12 topkasten, 2 Mcb15 subwoofers, Versterkers Palladium 700 en 900. Voor feesten tot zo'n 200 personen(trouwfeesten ed) is dit ruim voldoende, wat men ook mag beweren. En het geluid?Er hangt een JB systems SE100 geluidsprocessor tussen en dat doet veel.
Voor feesten klinkt dit behoorlijk, je moet niet op de limiet spelen.
Voor fuiven gaat dit niet, maar ik zou dan ook weer niet met boomkasten spelen op een trouwfeest. Feesten en fuiven zijn 2 aparte dingen. Ook het soort muziek dat we draaien is van belang. Er hoeft bij ons geen hele avond de bassen van house en techno muziek door onze boxen.
Dap en JB systems zijn goed te doen, maar uiteraard niet voor (jonge) deejays voor wie het niet hard genoeg kan gaan. Gains volledig open????, schuivers op 10??? en de master liefst ook volledig open???. Hoe klinkt dat dan beste collegas???
Trouwens, al die aanhangers van Rodec mengpanelen, die heb ik ook al gebruikt, wel geef mij dan maar mijn beat6. Rodec vindt ik onhandig in gebruik, sorry hè.
Dap audio en JB systems zijn goedkoop en daarom is het rommel?Vergeet dat maar!!!
Al zal je mij ook niet horen zeggen dat alles van deze merken goed is, maar dat heb je ook met duurdere merken.
Al die onzin over JB systems en Dap audio berust gewoon op vooroordelen.
Dj Danny
24 jaar ervaring.
P. S. ondertussen draai ik met PC, en daar zijn de "echte" deejays ook niet over te spreken.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 9489
12-1-2006 13:14
Volgens mij kunnen we maar heel weinig voor je betekenen op ons forum,
je weet alles al happy :)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj DannyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-1-2006
Laatste: 13-1-2006
Berichten: 8
12-1-2006 15:16
Beste Tom,
Het is helemaal niet de bedoeling om over te komen als iemand die het allemaal weet, maar ik vind de onzin die hier dikwijls staat over DAP en JB systems niet te doen. En op dit forum zal ik heus nog wel wat opsteken hoor.
Ik vind dat je alle apparatuur moet gaan bekijken voor het doel waarvoor je ze nodig hebt.
En sorry, mijn ervaring heb ik wel, da's niet gelogen.
Heb op die 24 jaar zoveel gehuurd dat ik al met heel veel apparatuur gewerkt heb, zelfs met grote behringer en yamaha mengpanelen, QSC versterkers, JBL, Mackie, Wharfedale, Ohm, Bose, mij allemaal bekend.
Vriendelijke groeten, Danny
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-1-2006 15:29
Natuurlijk is er met Dap of JB te draaien, dat ligt ook aan de toepassing.

Het is echter wel zo dat er wel verschil zit in een budget of een "semi pro" of "pro" product.

Tja, en kwa mixers, behringer of Yamaha ook daar zit een enorm verschil, dat heeft met de grote niets te maken wink ;)
Op een "klasse merk" mengtafel zal je zien dat het geheel fijner mixt. Mits de rest van de apparatuur ook tip top is en jij uiteraard over de nodige kennis/ervaring beschikt.

Martin.
kvm entertainment
Dj DannyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-1-2006
Laatste: 13-1-2006
Berichten: 8
12-1-2006 15:41
Bedankt Martin,ik heb het niet anders bedoeld dan wat jij zegt.
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
12-1-2006 15:48
Als je wat langer meeleest op dit forum zul je waarschijnlijk ook gaan zien dat veel gerespecteerde leden ook helemaal niet zo negatief over de budgetmerken zijn.
Terwijl zij vaak júist degenen zijn die wat professioneler bezig zijn.
Als we even eerlijk zijn weet jij vast ook wel dat DAP of JB o.i.d. toch iets minder zijn als de echt professionele merken. Hierbij moet je niet alleen aan klank enzo kijken, maar ook qua betrouwbaarheid en duurzaamheid.

Het is echter niet zo dat je topkwaliteit kunt krijgen, terwijl je er niet voor betaalt. Sommige mensen verwachten misschien toch die topkwaliteit (en naar mijn mening dus onterecht), en ik denk dat mede daardoor budgetmerken die negatieve 'image' krijgen. Bovendien moeten we ook, zoals je zegt naar het product kijken en niet naar het merkje erop. En ik kan me soms ook nog voorstellen dat het de onervaren gebruiker is die de apparatuur maar de schuld geven.
(ja mijn speakers zijn nu kapot angry , en dan vergeten ze erbij te vertellen dat het clip ledje op de versterker de halve avond brandde wink ;) )

Dit is echter voor een groot deel niet mijn eigen ervaring, maar meer een samenvatting van alle dingen die je op dit forum meekrijgt. Dus als je er wat dieper in zit, zul je zeker zien dat het hier toch niet zo negatief is als het misschien lijkt.

(P.S. Zou je a.u.b. een spatie tussen het einde van een zin en het begin van de volgende zin kunnen zetten, zou een stuk prettiger lezen. Ook de boel in alinea's verdelen zou heel prettig wezen voor de leesbaarheid.)
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
12-1-2006 17:11

Dj Danny schreef:

Bedankt Martin,ik heb het niet anders bedoeld dan wat jij zegt.
Kijk danny.

Als ik op mn schooltje cheapo behringer compressortjes gebruik, ga ik ze dus niet vergelijken met de ff red 3 die ik in de studio gebruik. Ik ga ook samson co2 condensatortjes niet vergelijken met neumanns 184's. Dito voor een yamaha MG mixer met een PM. Dito voor de behringer verbje met een 480. Daar zit nu juist het probleem. Sommige mensen verwachten top prestaties van een goedkoop product. Je moet het met deze merken per product bekijken. De behringer stereo DI. Die kost twee tientjes. Laatst gebruikte ik er 1 op een keyboard en een Klark DI op een ander keyboard die het 10voudige kost. Op verzoek van mn oren en de monitortech zijn die behringers de deur uit gegaan. De DI's zijn ruk. MAAR een samson CO2 condensator micje, vind ik daarentegen voor kleine live en studio toepasisngen waar het budget miniem is prima 5 tientjes kosten die dingen. Een km184 kost het vijfvoudige. Er zitten ups en downs in. Per procuct bekijken. Af en toe wou ik zelfs dat er een behringer alernatief was. Neem nou de intercom, voor een asl systeem betaal je ongeveer 1200 euro (incl bps en koptelefoons). Waarom kan berhinge dat nou niet doen. Op middelmatige/producties waar de zaal en monitor tech hoogstens een keer 'prettige wedstrijd' en 'de feedback is van jouw kant' of 'kijk effe naar die gitaarmic' oid tegen elkaar zeggen is een dergelijk systeem natuurlijk prima.

Toch vind ik het enigsinds raar dat iemand, met 24 jaar ervaring, die ALLE feesten en klussen heeft gedaan, nog steeds met Dap MC 15's aan de haal gaat. Maar dat terzijde.

Andere uiterste is ook weer wat. Altijd dat geouwehoer van techies die perse hun eigen harry 2000 willen hebben staan omdat een DDA q2 niet goed genoeg is. Of zelfs die een PM4000 willen verruilen voor hun eigen Series 5. Tuurlijk zit er verhscil in de tafels. En de een heeft nou eenmaal een voorkeur voor die, en de ander voor dat. Maar ik heb het idee dat het verschil tussen die tafels niet half zo groot is als het verschil tussen fatsoenlijk en bagger mixen. Zo kan een sessie op een XL4 vele malen erger klinken dan op een goedkopere tafel.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-1-2006 17:45

GoeieGast schreef:

En de een heeft nou eenmaal een voorkeur voor die, en de ander voor dat. Maar ik heb het idee dat het verschil tussen die tafels niet half zo groot is als het verschil tussen fatsoenlijk en bagger mixen.
Een echte voorkeur heb ik niet, aangezien er meerdere merken in aanmerking komen.
Er zit echter wel degelijk verschil tussen budget tafels en een (semi) pro. (en zelfs tussen de semi pro zit nog wel een mindere.)

X jaar ervaring heeft overigens niets te maken met de apparatuur die je gebruikt.(bovendien wordt dat ook niet beweerd)
Ik heb een 16 kanaals Behringer mengtafel die kwa kwaliteit niet de schoonheidsprijs verdient.
Er zijn echter bepaalde redenen waarom er juist voor deze tafel is gekozen.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)