Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin
(1451 reacties. Pagina 103 van 146)Moderator(s): Dré
JapieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 22-6-2004 Laatste: 13-9-2018 Berichten: 37 | 18-11-2009 12:37 |
gisteren ook een opmerkelijke actie gemaakt die hier wel past. Had voor een presentatie op een brandweerkazerne een setje neergezet met een paar draadloze microfoons en 2 actieve speakerkastjes. Nadat de laaste spreker aan het woord was geweest legde hij 1 van de draadloze microfoons op een tafel en liep weg. Ik stond langs de kant en zag de microfoon langzaam richting de rand van de tafel rollen. Ik zag dat hij niet meer zou stoppen met rollen en in een fractie van een seconde dook ik richting de tafel en in de duik ving ik de microfoon uit de lucht, net enkele centimeters boven de grond. Daar stond iedereen toch wel even van te kijken. had ik als aspirant brandwacht meteen ook een goede indruk gemaakt op commandant en de andere hoge heren 'met veel strepen en sterren' die aanwezig waren op de informatie avond. | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 7-12-2009 03:53 |
"de wet van murphy" Een weekend, om niet te vergeten. of eigenlijk juist wel. Het is donderdag ochtend 3 december martin staat op rond 8 uur. en gaat verder met zijn assesment projectplan ja dat moet morgen toch echt ingeleverd word en ja vanaf 14.00 wil hij eigenlijk beginnen met werken wat dit weekend staat er een voor zijn doen redelijk grote productie op het programma. na 2 uur vertrekt hij richting school heeft een vergadering over een ander project, gaat verder met het project plan maar heeft al gauw door. dat red ik nooit. en ik moet toch iets inleveren? naja de onvoldoende maar accepteren herkansen kan altijd nog dus even snel afronden en rond half 4 loopt hij school uit. nu snel naar huis. Thuis aangekomen pakt hij even wat spullen, print een routeplanning uit naar verhuur bedrijf voor enkele backdrops en een licon cx (hij wou die tafel graag keer uitproberen) en begint met rijden kan het lastig vinden maar komt toch aan. hij wil terug rijden via hengelo want dan kan hij zijn shirtjes die hij op kon halen gelijk even mee nemen maar ja het was ondertussen wel half 7, drukker was open tot 6. maar geluk zei waren net als Martin nog niet klaar. "ja we hebben er nu 4 af" geef maar mee, komt wel goed antwoord martin. Waarop hij weer in de auto springt (die overigens niet van hem is maar van een vriend, betreft een volkswagen golf) om naar een popodium is waar de tafel even kort uitgelegd zou worden, en waar wat scaff klemmen en nog wat flood lights meegenomen konden worden. Als hij daar aankomt zijn er nergens meer scaff klemmen te vinden, dus eerst moet hij een truss omlaag zodat er 4 los kunnen. na een korte uitleg springt hij weer in dde auto (met de spullen weer in de auto) zo. hij is klaar. even laptop ophalen, langs de mac en naar silvolde. Zodat hij lekker thuis kan slapen. Aangekomen in Silvolde SHIT ik ben mijn sinterklaar cadautjes vergeten mee tenemen die liggen nog in Enschede. naja ze zijn te weinig waar om opgehaald te worden, dan maar een verlate sinterklaar cado. wel vervelend. het is ondertussen half 1. morgen zou een lange dag worden. dus, bedtijd. | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 7-12-2009 03:53 |
tring tring zegt de wekker. Martin staat op en begint met spullen klaar zetten die mee zullen moeten. Na 12 movingheads van de trap af getilt te hebben, en de bijbehorende kisten naar beneden gegleden te hebben over een trussje heen. En ook de benodigde kabel cases via die route naar beneden gedaan te hebben is het tijd om de bus die hij gereserveerd had op te gaan halen, eerst even langs een andere verhuurden om de 4 vergeten truss adapters (waarbij nog uitdrukkelijk gevraagd is om de buismaat) op te halen. dan naar de garage en de volkswagen omgeruild voor een Ford transit. Vervolgens rijd hij naar zijn opslag toe en begint te laden. alle movingheadjes erin, losse meuk erin, kabelcases erin, colorchangers erin, 40M aan truss erin, hoeken er nog bij, owjah de statieven er nog bij. backdropjes en lichtafel nog ergens tussen. zo de deur kan dicht. Martin blij. hij kan eindelijk gaan, 1.5 later als gepland. Maar waar was zijn kamer sleutel gebleven (van zijn kamer in Enschede.. naja dat word dus ook niet naar Enschede vanavond want hij kan zijn kamer toch niet in! Hij rijd naar arnhem, aangekomen in Arnhem belt hij Dj-Robin op die hem wel wou helpen opbouwen. en begint zelf alvast met uitladen. Robin is er al snel om te helpen en alles word op zijn plaatst gelegd. Shit! 2 truss adapters hebben dezelfde buismaat als de statieven.. tja wat nu? na een creatieve oplossing (die wijselijk gecensureerd is) staat het op 4 statieven. headjes in hangen. hm martin had graag nog wil programeren maar dat word hem niet meer. om half 5 hangen alle headjes erin bijna bekabeld. Komt de concierge van de Rijnhal op martin af. Zijn jullie zo klaar? ik wil graag om 18.00 thuis zijn. na een kort overleg afgesproken dat om 18.00 weg zouden zijn. Naja de colourchangers er maar niet en 2 headjes naar de zijkant ipv achter. dan maar zo. even backdropje inknopen. Nu nog omhoog poten eronden en naar huis. Martin neemt de lichttafel mee naar huis hij gaat wel blind proggen. Martin eet even wat bij de Ikea, en rijd snel verder. Thuis legt hij de lichttafel op de eettafel zodat het nog een beetje gezellig is voor zijn mama, movingheadje erbij en proggen maar. Zo. hier kan hij wel een showtje mee draaien zet de lichttafel uit drinkt een chocolademelk. Ow wacht nog even iets in de tafel erbij zetten. zet de tafel aan en tafel zegt: "please enter main pasword en press ok." WHAT! nee onmogelijk. verhuurder niet te berijken, niemand die het weet. naja morgen nog maar proberen. nu uit en slapen bedoel het is alweer 02.00 en morgen moet hij om 7.00 in arnhem zijn om verder te gaan met opbouwen. | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen | |
Sochtends voor de wekker gaat zoekt hij snel de dealer van nederland op in jb-lightning. want er bestaat ook een main paswoord als je het master paswoord vergeten bent. naja nu maar naar arnhem rijden. en we zien straks wel. nog even 2 extra t4tjes mee waar de opdrachtgever om vroeg, en gaan. Als martin aankomt valt het gelukig allemaal wel mee. Hij belt een aantal dealers in duitsland op en uiteindelijk krijgt hij het main paswoord (ongeveer 10 minuten voordat de eerste show begint)En een bandje dat er te vroeg is, en zegt dat ze niet op podium 2 kunnen spelen omdat er geen geluid is (nee dat komt aan om 11.00 en ze moeten om 17.30 spelen. dat kan natuurlijk niet!) naja organisator vind het prima als ze op podium 1 spelen. en daar gaat het om 5 uur naar huis gaan, en martin had nog sinterklaas vanavond bij zijn vriendinnetje. naja die 2 uurtjes zullen wel niet erg zijn. Tijdens het laatste nummer trekt hij de krachtkabel eruit rent naar de bus en vertrekt uiteraard had hij dit eerst overlegt met de opdrachtgever/organisator. Sinterklaas avond was heel gezellig, zondag zou iemand anders de show draaien want ook hier kon martin niet zelf bij zijn. hij had 2 maanden daarvoor al beloofd tijd te hebben voor zijn vriendin en mee te gaan naar opa en oma, en naar oma om dit met de hele familie te vieren. hier kon hij niet meer onder uit. om 17.10 stapt hij weer in de bus om naar Arnhem te rijden hiere aangekomen is er al een deel opgeruimd. snel de statieven gepakt zodat we alles af konden breken en om half 9 zat alles in de bus. Even langs de mac want van eten was ook nog niet zoveel terecht gekomen. Op naar Silvolde, bus uitladen movingheadjes en statieven weer de trap op. trussen weer netjes opbergen en even goed opletten dat er nog dingen van andere bij zitten die terug moeten. Hij drinkt samen met zijn hulp voor die dag nog een koffie en vertrekt richting enschede onderweg even de adapters afleveren dan stukje door rijden om de bus bij de garage neer te zetten en de Golf weer mee te nemen spulletjes overladen van bus naar golf. En gelukkig vind Martin zijn kamer sleutel in de golf. bus netjes neer zetten sleutel door de brievenbus, instappen in de golf, en starten.. en eh? starten? mooi niet dus. daar sta je. tussen silvolde en enschede. zonder rijdende auto. hij belt vader lief op die aanbied je naar enschede te rijden als ze even naar het busstation zouden lopen. ja hoor geen probleem. Martin belt ook iemand in Enschede op zodat vaders niet zo ver hoeft te rijden. Maar ja van de garage naar busstation? Ze verdwalen lopen vekeerd en duurt alleen maar langer. tegen de tijd dat ze de weg hebben bereikt en de rijdende volkswagen van vader er ook is staat er aan de andere kant van de weg een volvo te wachten die hen op komt pikken. eh.. Martin stamelde iets uit van sorry.. en stapte vlug in de volvo. zodat vaders terug kon naar zijn bed. en de volov rijd naar enschede (een leuk detail de eigenaar van de volvo is ook eigenaar van de golf) en zo komt Martin toch nog thuis.. uiteindelijk. ik vergeet nu heel veel te vertellen, en het in 3e persoon maakt het iets verzachtend. wat een vreselijk weekend was dit. laten we het houden op "de wet van murphy" ps. de foto's volgen morgen. Nu ga ik echt slapen! | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 7-12-2009 07:53 |
Moraal van het verhaal: Die tijd die je tekort kwam had je makkelijk gewonnen als je geen kisten en trussen op 3 trappen hoog had opgeslagen. | |
Light Image | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 7-12-2009 09:42 |
JeroenVDV schreef: Moraal van het verhaal: Die tijd die je tekort kwam had je makkelijk gewonnen als je geen kisten en trussen op 3 trappen hoog had opgeslagen.Die truss adaptors moeten passen! Die heb ik ook altijd gebruikt. | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 7-12-2009 09:44 |
wel op de vmb's klopt ;) maar die andere 2 statieven van mij. vorige keer paste het wel ;) dus ik ging er *dom* vanuit dat het hetzelfde was mijn fout! over het bij verschillende bedrijven, ik wou graag de licon cx uit proberen omdat ik voor mezelf opzoek ben naar een tafel en dit mij wel en geschikte tafel leek/lijkt | |
JaspertjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-2-2006 Laatste: 26-11-2015 Berichten: 54 | 7-12-2009 11:45 |
uhm is dit het topic "de colum van"??? | |
DJ JBStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 24-10-2005 Laatste: 17-5-2010 Berichten: 191 | 7-12-2009 13:01 |
Wet van Murphy... Weet er alles van. "Wie gaat er morgen openen?" Ik: "Volgens mij ben ik dat, nog wat lichtwerkzaamheden doen en de productieleider helpen met boodschappen doen voor de productie." (Tsja, lowbudget...) "Goed, dan krijg jij de sleutel mee." Volgende dag moest ik nog even snel langs de Gamma voor wat materiaal. Normaal heb ik op dinsdagen de auto, maar nu staat 'ie er niet. 2 uur voor ik de deur uit moet... Ondertussen nog wat gereedschap overgegooid in een grote reiskoffer, daar ik flink wat spul moet vervoeren in het OV (ik zei toch: low-budget). Een uur voor vertrek nog geen auto, even bellen met ma en ja hoor: die had ineens haar programma omgegooid en lekker shoppen en zo. De vorige dag was ik 02:00 thuis, dus vond het niet de moeite nog iedereen wakker te maken voor auto-overleg. Zij komt veel te laat terug, moet nog wat anders ophalen, maar ik breng haar, sjees door naar de Gamma en laat de auto achter op het station. Ondertussen belletje naar de productieleider: "Ben een half uurtje vertraagd, kun je alvast met bewegwijzering beginnen? Ik ben onderweg!" Op dat moment kijk ik naast me: k*t.... Waar is mijn rugzak? Uiteraard thuis laten liggen, toen ik zo gefocust was om die andere tas in de auto te gooien. Normaal heb ik een zesde zintuig dat alarm slaat als ik geen rugtas bij me heb, maar door de stress is die dus te laat afgegaan. Weer belletje naar de productieleider: "Heb je nog een andere laptop op kantoor liggen, maakt niet uit hoe en wat, als ik maar Remote Desktop kan draaien om de lichtpc te benaderen." "Alleen een iBook." "Gaat niet werken, ik heb geen VNCviewer voor Mac klaarliggen." Op Leiden terug overstappen naar Den Haag, naar huis bellen, broertje springt op de fiets om de rugtas naar het station te brengen. Nog eens 30 minuten vertraging... Ik kom aan, terug naar het vertrekperron. De trein komt tot stilstand, mijn broertje komt aan en ziet mij gebaren naar boven te sprinten. Ik vraag met puppie-ogen aan de conducteur nog 10 seconden te wachten, zodat ik alleen mijn tas in ontvangst kan nemen en instappen. Terwijl ik terugloop naar de trap, gaan de overige deuren al dicht. Ik neem de tas aan, sprint naar de conducteur, maar die gooit vrolijk de deur voor m'n neus dicht en haalt zijn schouders op. Nog eens 15 minuten vertraging... Dan de overstap op Leiden: is OOK vertraagd. Nog eens 10 minuten. Dan op Amsterdam CS: nergens trams die ook maar enigszins in de buurt van onze locatie komen. Dan maar een taxi, aangezien het allemaal begon met mijn eigen stomme schuld. Blik in de portemonnai: nog maar 11 euro en een beetje. Flappentapper heeft een rij van 10 meter. Dan maar door naar de standplaats: "Accepteer je ook creditcard?" "Waar moet je heen?" "Van Ostadestraat." "Neuh, is te dichtbij, daar doe ik het niet voor." "Anders heb ik 11 of 12 euro." "Gaat het ook niet worden, want het zal 15 of 16 euro worden." Ondertussen begint één van die taximeesters te mompelen: "Je had toch haast, zei je!?" Blijkbaar stond het vuur in mijn ogen, want hij hield z'n mond alweer. 5 taxi's verderop wilde iemand me wel meenemen. "Als het verkeer meezit wordt het 13 euro, dus dan geef je maar wat je hebt en anders stoppen we wel bij een bankautomaat." Helemaal super! Hij stopte de teller op 11 euro en toen waren we al praktisch op bestemming. Iedereen wel dik gestrest uiteraard, maar dit is zo'n reden waarom we extra ruim plannen. Alles was ruim op tijd af en eind van de avond onder het bier konden we er wel weer om lachen. De volgende dag had onze productieleider overigens een zelfde soort avontuur, dus we stonden quite. Om onduidelijke reden was de vertraging van 1,5 uur toch nog teruggelopen naar 1 uur, maar leuk is anders. Volgende keer prop ik op voorhand wel mijn rugtas in de grotere tas. | |
Lichtje erbij? | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 7-12-2009 18:18 |
watje schreef: wel op de vmb's klopt ;) maar die andere 2 statieven van mij. vorige keer paste het wel ;) dus ik ging er *dom* vanuit dat het hetzelfde was mijn fout!over het bij verschillende bedrijven, ik wou graag de licon cx uit proberen omdat ik voor mezelf opzoek ben naar een tafel en dit mij wel en geschikte tafel leek/lijkt Wel respect dat je dit alleen bouwt, zou het zelf niet meer doen, is me de moeite niet meer voor de euro's. Het werk wat je jezelf op de hals haalt en de uit eindelijke verdiensten..... Foto's zien er best oke uit. Wat ik mij wel afvraag? Is dat zn Gladiator setje EV wat daar staat aan geluid? en dan op zn kant gestapeld? Krijg je volgens mij een rare spreiding.. | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... |