Forum > Geluid

Revisie Dateq GPM 8.2

(117 reacties. Pagina 10 van 12)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-7-2004 01:01

Tom schreef:

De grap is dat je zelden een geheel gereviseerde 82 tegenkomt voor een lage prijs.....
En een 83 al helmaal niet.
Ik zie zelfs apollo's van 20 jaar oud langskomen voor € 750,- op de marktplaats.
Dateq's voor een lage prijs die nog gereviseerd moeten worden kom je wel tegen.
Toevallig heb jij kwa reparatie geluk gehad en hebt dus nu een Dateq geheel gereviseerd voor een lage prijs mede omdat het grotendeels een kwestie van goed schoonmaken en doorsolderen was. (reparatie uren niet meegerekend)
Een oude Apollo kan langskomen voor 750euro maar krijg je er dat ook voor?
Nou, die had ik met een redleijke korting zo bij Dateq kunnen afhalen, en dan was het wat mij betreft nog de moeite geweest.
Waarschijnlijk had je ze vanwege jouw bedrijf voor de netto prijs gekregen
Prijstechnisch waren ze toen ook al richting de 5000 gulden, en u net zoveel in euros...
Elektronisch zijn ze wel veranderd, maar toch niet zoveel als je misschien zou denken.
Zolang ze € 750, - voor een pak em beet 20 jaar oude apollo kunnen vangen, maak ik me niet zoveel zorgen.
Maar ik heb hem niet gekocht om hem weer te verkopen, ik wil hem zlef gaan gebruiken laugh :D
Naar mijn idee (ik kan het fout hebben) waren de Dateq's toen 3795 gulden. De productie datum is meestal af te lezen op de draaipotmeters.

Het gaat er niet om of je hem nu zelf gaat gebruiken of wilt verkopen maar het gaat erom of het product nog de moeite waard is om te repareren. Al met al mag zo'n volledige reparatie met de aanschaf waarde van de Dateq mede vanwege de leeftijd niet meer kosten dan (plm)500 euro.

Martin.
kvm entertainment
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
12-7-2004 09:29

kvm schreef:

Naar mijn idee (ik kan het fout hebben) waren de Dateq's toen 3795 gulden. De productie datum is meestal af te lezen op de draaipotmeters.
Ik geloof je meteen happy :) Maar met de inflatie erbij...... wink ;)
Het gaat er niet om of je hem nu zelf gaat gebruiken of wilt verkopen maar het gaat erom of het product nog de moeite waard is om te repareren. Al met al mag zo'n volledige reparatie met de aanschaf waarde van de Dateq mede vanwege de leeftijd niet meer kosten dan (plm)500 euro.
Martin.
Zoiets had ik ook in gedachten voor de huidige waarde.
Misschien iets meer, want we hebben er 2 mods aan uitgevoerd,
een aparte XLR balanced output en een gescheiden light out,
die er nog op gemaakt gaat worden. (Met een opamp)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
14-7-2004 18:45
Op clubcharts is "Wodka" [ik meen dat ie hier ook komt op t forum] ook aan een revisie van de zelfde mixer begonnen:
forum.clubcharts.nl/topic/29460/1/20

Edit: Nu heb ik nog een paar vragen over de faders:
Schoonmaken:
- Gooi je die gewoon met stekker en draadje en al in het water?
Aftasters in de fader:
- Hoe/waarmee heb je die vervangen?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
14-7-2004 20:10

QuincMan schreef:

Gooi je die gewoon met stekker en draadje en al in het water?
Geen probleem, mits je alles maar goed naspoeld met gedist. water, om klakaanslag te voorkomen, en heel goed droog blazen tegen roestvorming.
Ik heb alle prints ook een zelfde 3-wegs-bad gegeven. Hier moet je echter wel alle potmetertjes van binnen ook goed droogblazen, en daarna weer smeren met kontakt 61.
NIET TE VEEL!
Aftasters in de fader:
- Hoe/waarmee heb je die vervangen?
Losse aftasters kun je niet vervangen, alleen de hele fader.
Je kan soms wel van twee slechte faders één goede maken.
En anders nieuwe fader bestellen bij Dateq, je kan ze er zo afhalen.
Kosten ogeveer € 40,- per stuk bruto. (Je krijgt meestal wel een beetje korting.... wink ;) )
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
14-7-2004 22:46
Wow, ik dacht dat je elektronica nooit in water mocht gooien :S... Bedankt voor de info!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
14-7-2004 22:50

QuincMan schreef:

Wow, ik dacht dat je elektronica nooit in water mocht gooien
Niet als er stroom op staat........
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
15-7-2004 15:27

Tom schreef:

Ik heb alle prints ook een zelfde 3-wegs-bad gegeven. Hier moet je echter wel alle potmetertjes van binnen ook goed droogblazen, en daarna weer smeren met kontakt 61.
NIET TE VEEL!
die potmeters... heb je die eerst losgesoldeert of gewoon op de printplaten gelaten tijdens het wassen?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
15-7-2004 19:38

H. schreef:

die potmeters... heb je die eerst losgesoldeert of gewoon op de printplaten gelaten tijdens het wassen?
Je dacht toch niet dat ik gek was hè?
Het zijn er meer dan 100,
nee joh, gewoon hup in de sop happy :)
met print en al.
Lekker soppen, en tijdens het soppen, de potmeters lekker ronddraaien, zodat al het vuil loslaat, en ze weer mooi soepel draaien.
daarna goed naspoelen in gewoon water en hup in de dis-water.
Heel goed droogbalzen, en ook voorzichtig in de potjes blazen, zodat al het vocht eruit gaat.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
15-7-2004 21:16

Tom schreef:

H. schreef:

die potmeters... heb je die eerst losgesoldeert of gewoon op de printplaten gelaten tijdens het wassen?
Je dacht toch niet dat ik gek was hè?
Het zijn er meer dan 100,
nee joh, gewoon hup in de sop happy :)
met print en al.
Bijkomend voordeel: de printplaat is ook gelijk helemaal schoon happy :)
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
15-7-2004 21:42
@ tom... jij zegt dat je de koolstof banen met contakt61 moet insmeren... is contakt61 gewoon contact spray? ja toch? want wij hebben hier contactspray, maar die heet niet contakt61, volgens mij is die gewoon ook goed.

en die contactpuntjes bij jou zien er erg slecht uit, bij mij blinken ze bijna nog, ze zijn hier en daar wat zwart, maar niet zoals die van jou... dat geeft mij dus al hoop happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)