Forum > Algemeen Forum

Mijn eerste spulletjes

(233 reacties. Pagina 10 van 24)
Moderator(s): Dré
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
10-10-2004 20:48
Tuurlijk ben je daar blij mee.
Het woord Pro voor jouw set kan je zowat gebruiken.
Groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
14-10-2004 15:48

fredje schreef:

Tuurlijk ben je daar blij mee.
Het woord Pro voor jouw set kan je zowat gebruiken.
Groet
En toch denk ik achteraf dat het misschien leuker is om niet direct zo'n goede set te kopen.
Als je begint met ietwat simpelere/goedkopere gear dan ben je sneller geneigd om iets nieuws te kopen. Dus bv een nieuw mixertje of draaitafeltjes. altijd leuk om je op die manier af en toe te verwennen. (met kerst of verjaardag bv)

Met mijn set denk ik dat ik voorlopig niks nieuws hoef te kopen.
zucht, moet ik een paar jaar lang tegen de zelfde gear aankijken razz :p

Simpele gear in begin is wel een stuk minder financiele efficiëntie.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
CosmicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-8-2004
Laatste: 1-11-2004
Berichten: 1
15-10-2004 14:39
1 x bewerkt. Laatst door Cosmic op 15-10-2004 14:58
Net een paar maanden begonnen, twee keer SL1210 MKII, en een omnitronic mixertje met effectjes. Dat geheel staat aangesloten op de standaard Pioneer versterker met Jamo boxjes (afdoende BOEM om het hele blok gek te krijgen), en (ik ga het gewoon zeggen) er staat ook nog een sl1600 naast. razz :p
Wat jaren tegen dezelfde gear aankijken aangaat: Wacht maar tot je vijf jaar getrouwd bent, dan zul je pas weten hoe erg dat is. laugh :D laugh :D

Dom, dom, dom... en een stanton koptelefoondinges, een 2000 pro of weet ik hoe ie heet....
En het belangrijkste: een kleine 500 platen.
(met dank aan Didier..)
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
18-10-2004 23:41
Hoe begon ik.......... tsjah, uiteraard ook op een HiFi setje, met een cassetedeck en tuner, twee HiFi boxen kreeg ik erbij (en toendertijd vond ik die GROOT!) hehe, en een versterker, geen idee wat het allemaal was toen, maar was dik tevreden.

Na een of 2 jaar ermee te hebben gedraaid begonnen de woofers enorm te kraken en scheuren, 1 kanaal op de versterker hield ermee op, in de casettedeck was een bandje helemaal vastgelopen razz :p klaar voor de sloop dus.

Toen dit allen wegwas had ik voor 100 gulden een HiFi setje gekocht, van Phillips, leuke luidsprekers opzich, 3-weg, 8" woofertje, 6" mid geloof ik (met enorme magneer ;-) uhm, versterker was lang, met platenspeler, tuner en casettedeck in-one razz :p Toch ruim 3 jaar plezier van gehad, en zelfs meegespeelt naar feestjes. De eerste gebreken kwamen: een complete houtplaat van een speakerkast liet los, zoiets allemaal..

Zucht, toen naar de Makro, zag ik Marquant boxen staan (of was het nu Megapool..?) dus lekker gespaard en aangeschafd, och: voor op me kamer toen was het best leuk geluid vond ik (wist ik veel.. bovendien hegde ik niet zoveel waarde aan het geluidskwaliteit). Toen tweeters kapot, mid'jes deden het wel nog, inmiddels alles naar de sloop gebracht.

Toen werd het op 1 x in mijn ogen redelijk professioneel, een Skytec PA2100 ampje wink ;) met twee DAP MC15's 2dehands.. Was echt dik tevreden, maar niet lang erna de DAP RW15's aangeschafd, toen nog een Bose 1801 amp voor 'n prikje, uiteindelijk die DAP RW15's aan de zelfde eigenaar terugverkocht..

Na toch wel lang sparen en denken de JBL SF25 aangeschafd, waar ik nog steeds meer dan tevreden over ben, nu nog subs eronder. Ook nog een crossover, versterker en flightcase gekocht, meer heb ik ook niet eigenlijk... shut up :X

Mijn begin was dit wel..
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
19-10-2004 00:12
Nou, laat ik mijn geweldige beginnersperiode eens beschrijven
(voor zover ik al mag zeggen dat die achter me ligt dan wink ;) )

Het begon allemaal in een grote boerenschuur, verjaardagsfeest van een drietal klasgenoten. Daar stond ik met:

1 philips hifi cd-speler, die alleen op goed geluk cd's slikte. Pakte ie em eenmaal, dan speelde het wel zonder problemen door (dus dan zoveel mogelijk numemrs van 1 cd spelen laugh :D )

1 kenwood hifi cd-speler, prima ding, staat nu nog naast me braaf cd'tjes te spelen (en kan mee als back-up)

ETP! MM50 mixer, 4 kanaals. Redelijk apparaat, crossfader is ruk, EQ niet muzikaal maar ach.. gewone faders kraken niet, en geluidskwaliteit is best ok.

Sony miniset, met 2x80watt vermogen en een redelijk uitgebreide EQ.

2x Raveland Mega15x luidsprekers (schel, scheller, Mega15x)

Dit heeft het ook precies 1 feestje volgehouden. Aan het eind van de avond sloeg de versterker constant in de beveiliging (mag blij zijn dat die er tenminste op zat - naast een kleine fan).

De piëzo's hebben mijn geklooi met de mid en high van de mixer ook niet overleefd ashamed :$. Had wellicht ook wat te doen met de mooie rode ledjes van de vu-meter die constant brandden..

Heb bij mivoc speakertrade vervolgens voor 2,5 euro per stuk nog nieuwe piëzo's besteld, die leven inmiddels ook niet meer. (om precies te zijn: het 'hout' ligt in de schuur weg te rotten, en de 15" speakertjes heb ik weg gegeven aan een jochie van 10)

Inmiddel's zijn we zo'n 6 jaar verder, en ben ik wat PA betreft 100% huurder
(op cd-spelers, mengpaneel en koptelefoon na)
Bovendien hou ik meer bezig met m'n band uitversterken dan solo draaien (alhoewel dus wel te raden is wie dj mag spelen in de pauze's van de band wink ;) )

Mark.
Foxy musicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 9-8-2010
Berichten: 135
20-10-2004 02:26
ik ben begonnen zo rond 1984,was toen een jaar of 14-15,met 2 lenco L133 pick ups,een alecto pro 55 mengpaneel,akai casettedeck,een stuk of 1000 singletjes,2 novanex power generator L125 actieve speakers,deze gaven trouwens een vreselijk geluid. licht:2 lichtbakken met elk 4 par 38 lampen,aangestuurd door een lichtorgel van ormalight.toen waren er namelijk nog geen lichteffecten(mushrooms,derby enz) van rond de 50 a 70 euro.
heb met deze rommel ong 2-3 jaar mee gedaan,toen heb ik eerst een ander mengpaneel(prefer)en 2 heuse(goed gebruikte) technics sl 1200's,en een pa van stage accompany(2 glijbanen en 2 mid/topkasten en een hele grote hoorn )aangeschaft,kostte een godsvermogen destijds.heb hiermee tot ong 1991 mee gedraaid,heb de hele zooi toen verkocht.en sinds een jaar of 2 weer een beetje begonnen met nieuwe spullen.
Wat gooi je van de hoogste trap...
MatglasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-10-2004
Laatste: 21-10-2004
Berichten: 6
20-10-2004 15:35
Ik ben begonnen met eigenlijk niets. Niets van mezelf tenminste.

Ik heb een hele tijd lopen klooien met het tascam paneeltje van mijn pa. Echt schitterend. Ik was helemaal door het dole toen ik uitvond dat ik liedjes kon mixen dr op. Ik probeerde dan het ene liedje op te nemen op link en dan over te schakelen naar rechts met het volgende liedje. Was toen 11 of zo.

Toen hadden we op school zo'n dag dat je kon laten zien wat je kon wat je hobby was etc. En toen had ik dat dus gemaakt. Ik had dus vet mijn best gedaan op dat bandje met mn mix. En toen ik hem daar in de cassette speler gooide bleek dat ze alleen maar de linkse box hadden aangesloten. Dus alles voor niets. En de hele klas me gewoon uitlachen.

Ondertussen heb ik mn best gedaan om ervaring op te doen door mee te lopen bij verschillende projecten. Nog steeds geen eigen spullen. Wil ik heel graag. Maar het kost toch wel wat als je een goeie geluidsset wil gaan kopen.

Misschien binnenkort maar dat weet ik nog niet zeker.
T-nuzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2003
Laatste: 29-6-2006
Berichten: 52
21-10-2004 14:47
Het begon allemaal toen ik een klasgenootje zag draaien op een brugklasfeestje. Een minitower, met op de aux-input zo'n klein vivancomixertje en 3 discman's. Toen dacht ik, dat wil ik ook!!

Na een zomer werken kwamen er 2 hifi-cdspelers en een conrad mixer. Het merk dat erop stond was "soundcraft". Hoe ze daar mee weg kwamen is mij echt een raadsel. Dat ding had 2 mic kanalen (een alleen links en de andere alleen rechts sad :( )en 3 x line/phonokanalen. Verder geen toonregeling per kanaal of gain-regelaars. De speakers kwamen van een voormalig entertainer bij bejaardenmiddagen laugh :D. 3-weg met een 12" speaker. De versterker was een oude analoge Sony. Echt een superding, heb m nog steeds op m'n kamer.

De mixer was na 2 jaar op en is toen vervangen door een Behringer Eurorack 2004A, want inmiddels was er ook interesse in geluidstechniek ontstaan. Nu ben ik zo'n 6 jaar bezig en bestaat mijn dixosetje uit een Dateq Apollo, 2 x Pioneer CDJ100S en nog wat materiaal, wat parren op statief en een leuk geluidssetje. Licht en speakers heb ik lang gehuurd. Was relatief goedkoop, daar kon ik niks voor kopen en zo kon ik langer doorsparen om meteen iets goeds te kopen. Wilde niet vervallen tot de DAP MC-serie wink ;)
Er is maar één constante factor in de techniek: de verandering
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
28-10-2004 18:07
mijn eerste spulletjes zijn
1 behringer DJX 700 mengpaneel (heb ik nou nog)
1 dubbele cd speler van skytec (vervang ik binnen kort waarschijnlijk 2 denon DN-S1000`s)
2 200 watt RMS boxen met versteker er in
sinds kort 1 reloop draaitafel 4000s
stanton dj pro 40 koptelefoon (word binnen kort vervangen door een dj pro 2000)
en voor lichten
1 wildflower
1 center light
1 gobo flower
allemaal van skytec

zeg even wat jullie hier van vinden
gr dj berjo
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
28-10-2004 18:33
Zou je wel gelijk nieuwe Denon's kopen?
Straks blijkt dat je het helemaal niet leukt vind.
Ik zou er goed over na denken, anders zijn er ook nog wel goedkopere instappers.
Thanx Dré !

Terug naar forum Reageer (zonder quote)