Forum > Geluid

Beat Counter

(157 reacties. Pagina 10 van 16)
Moderator(s): Dré
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
12-6-2004 20:00

Snake schreef:

DjLeon_V schreef:

t was ook ff int simpel uitgelegd wat mash dj's zijn he... tip: kijk een keer MTV mash! happy :) daar worden 2 clips door elkaar heen gemixt
Alsof dat live gedaan word...
nee... maar dan krijg je wel een idee van wat MASH is happy :) dj's als Ben Liebrand passen vaak het MASH principe toe..
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
13-6-2004 08:01

fredje schreef:

hoe strakker de beat-hoe minder afwijkingen in welke vorm dan ook-hoe beter de beatcounter zal functioneren.
oftewel hoe meer afwijkingen hoe slechter de beatcounter functioneert.(of er zelfs niet meer uitkomt)
het is voor beginners een hulpinstrument en voor de gevorderden die het bijv op hun mengpaneel/cd speler hebben zitten is t alleen maar om snelle blik te werpen hoeveel bpm hij aangeeft,voor de pro's is t onderwerp beatcounter niet eens aan de orde.
voordat de pro drive-inn mensen weer reageren-ik bedoel de pro dj's die in t clubcircuit zitten.
groet
zo gek was dat stukje tekst dus niet-mash dj's die twee clips aan elkaar draaien of accepella in een beat gooien???is dat niet wat elke dj moet kunnen??
nogmaals-beatcounter kan makkelijk zijn om je bpm af te lezen maar je hebt er geen reet aan,koop liever een beter mengpaneel of een klasse tt dan je geld aan zo'n ding uit te geven.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
13-6-2004 12:42
Ik heb eiglijk een klein vraagje, is eigijk niet belangrijk maar toch: op de synq smx-1 zitten ook beatcounters, nou was mijn vraag of die dingen een beetje kloppen, en kun je ze ook uitzetten?
Op mijn vorige mixer (dx626) zaten ook beatcounters, ik werd helemaal pychis gestoord van die dingen, ik heb ze na een tijd gewoon afgeplakt en het mixen ging een stuk beter happy :) .

En even over het percies meten van beats:
Op de p.c. programma's zoals: bpm studio, tractor enz. die lezen heel noukeurig de beats af.
Heb dat ook wel eens getest, 2 nummers van 10 min percies gelijk gezet met de beatcounters van het programma en de synq optie aan gezet (dan trekt hij de beats automatisch samen als er iets fout gaat, klinkt echt niet als dat gebeurt maarja)1 e nummer laten lopen en de 2e percies op een frame in gestart, in die 10 min heeft hij 1x een hele klein correctie uitgevoerd (was niet hoorbaar).
Dus zo kun je de beats op platen cd's enz. schijven.
Ik zelf doe dit niet omdat (eerder genoemt) het mixen dan gewoon saai word wink ;)
*Quukske*
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
13-6-2004 15:44
Tja saai, je kunt het ook gebruiken om je kunnen wat te vergroten,
hou je meer tijd over om andere dingen te doen! wees creatief zou ik zeggen.
Neem b.v. laidback luke is een goed voorbeeld denk ik zo.
Ik gebruik ze zelf niet omdat ik maar 1 cd speler met bpm counter heb, en ik over het algemeen toch met platen draai.

Maar als iemand een beatcounter gebruikt heb ik daar helemaal geen moeite mee, hangt er een beetje af in welke hoedanigheid, als je een beatcounter nodig hebt omdat je anders niet kan beatmixen, moet je een andere hobby zoeken denk ik.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
13-6-2004 16:32

Tribal Chef schreef:

als je een beatcounter nodig hebt omdat je anders niet kan beatmixen, moet je een andere hobby zoeken denk ik.
Daar ben ik het deels mee eens, als je zonder beatcounter niet kunt mixen kun je dat alsnog leren.
Mijn beatmixes zijn ook nog niet helemaal ok, maar dit komt meer omdat ik bijna geen muziek heb om te beatmixen, dit gaat dadelijk wel veranderen gelukkig laugh :D
*Quukske*
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
13-6-2004 16:56
Ik doel er gewoon op, dat als je het echt niet lukt (ook niet na veel oefenen) je het beter kan laten
Daan86Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-1-2004
Laatste: 24-2-2008
Berichten: 74
13-6-2004 21:36
ik denk dat je een beatcounter moet vergelijken met een automaat (auto)
meestal neem je je lessen in een "normale" auto waarin je schakeld, als je dit onder de knie hebt (rijbewijs dus) ben je ook gerechtigd om de "luxe" van een automaat te gebruiken, hierdoor ben je er niet van afhankelijk maar kan het wel een goede hulp zijn. Bij beatcounters zou het eigenlijk ook zo moeten zijn. Als je (vooral bij beatmixen natuurlijk) het allemaal redelijk onder de knie hebt kan het een goede hulp zijn (i.v.m. de snelheid van het beatmatchen) en moet het totaal geen schande zijn om hier gebruik van te maken. Natuurlijk ben ik wel van mening dat rijden in een automaat (lees beatcounter) nooit het echte "schakel" gevoel kan evenaren.

zo lekker vaag verhaaltje... razz :p
Custom Sl-1200 Red - Synq SMX-2 - Custom Sl-1200 Red
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
13-6-2004 21:37
ik vind niet dat als je geen beats gelijk kan zetten dat je ermee moet stoppen. Je kan ook anders mixen namelijk in breaks of whatever. Kan je hartstikke gave dingen mee doen.
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
13-6-2004 22:58

roberto schreef:

ik vind niet dat als je geen beats gelijk kan zetten dat je ermee moet stoppen. Je kan ook anders mixen namelijk in breaks of whatever. Kan je hartstikke gave dingen mee doen.
Ja, ok maar mixen in een break b.v. is een paar keer leuk, maar dat gaat vervelen.
Als je er geen aanleg voor hebt dan kun je er beter mee stoppen, want beatmixen met counters of alleen in breaks is lang zo leuk niet...
*Quukske*
BoellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 174
14-6-2004 00:20
Tsja, ik vind nog steeds dat het wel of niet kunnen matchen zonder beatcounters iets zegt over je kwaliteit als dj..

Als ik op een feest ben heb ik liever een dj die flink loos gaat met trukjes en die er echt iets van probeert te maken dan een dj die met zweet druppeltjes op z'n voorhoofd na een paar minuten pas de zooi gelijk heeft en dan ook nog een verschrikkelijke plaat er in gooit..

Zoal als een wijsman op dit forum wink ;) al eens zei; een slechte mix duurt 8 sec. een slechte plaat 8 min. laugh :D
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3

Terug naar forum Reageer (zonder quote)