Forum > Geluid

Pioneer CDJ-2000nexus

(199 reacties. Pagina 10 van 20)
Moderator(s): Dré
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
4-10-2012 14:06
Ik heb de CDJ2000 spelers zelf niet in de verhuur, wel hebben enkele van mijn klanten ze in hun vaste installatie staan. Ik constateer dat ik vaker CDJ2000's moet repareren dan CDJ1000's mk3 (in de periode toen men nog de CDJ1000 mk3 spelers had staan) op dezelfde locaties. Blijkbaar ligt de bouwkwaliteit van de CDJ2000's lager dan die van de CDJ1000mk3.
Opgemerkt moet worden dat de meeste problemen worden veroorzaakt door de totale onkunde van DJ's. Ik ken hier in Rotterdam tenten die een half jaar oud zijn, maar waar al 15 keer een CDJ2000 moest worden gerepareerd. Ik ken ook tenten die in 2,5 jaar tijd slechts twee keer een CDJ2000 moesten laten repareren.
De lokale verhuurder geeft aan dat op een van zijn vaste locaties elk weekend 12 CDJ2000's staan, en er minimaal 1 daarvan problemen geeft. Ik ben benieuwd naar de degelijkheid van de nieuwe CDJ2000 nexus.
Waar zit de cut op dit apparaat?
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 25-10-2024
4-10-2012 14:08

Dré schreef:

Merk die naar z'n klanten luistert... Tja... Technics was jaren lang heer en meester waar het ging om de DJ draaitafel. Is daar ooit ook maar één verbetering in geweest?
Volgens mij was er dan ook niet veel te verbeteren, buiten de doorgevoerde veranderingen dan misschien. Het ontwerp is al meer als 30 jaar nagenoeg onveranderd en nog steeds de standaard in het dj circuit. Enkele andere merken hebben dan een "betere" platenspeler op de markt gebracht die op papier inderdaad beter is, maar waar de meeste dj's echter niet zo graag mee werken heb ik de indruk. Persoonlijk ben ik ook meer voor een Technics als voor een Synq, hoewel ik op beide draai. En hoe je het ook wendt of keert, kwalitatief gezien is de Technics nog steeds de beste...

We hebben het hier dan echter ook over een platenspeler, en vinyl is dan ook al meer als 30 jaar bijna onveranderd, dus houden zowel speler als medium gelijke tred.
Free beats!
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-10-2024
4-10-2012 14:56

Hollender schreef:

Dré schreef:

Merk die naar z'n klanten luistert... Tja... Technics was jaren lang heer en meester waar het ging om de DJ draaitafel. Is daar ooit ook maar één verbetering in geweest?
Volgens mij was er dan ook niet veel te verbeteren, buiten de doorgevoerde veranderingen dan misschien.
Daarover zijn in het verleden al diverse boompjes opgezet (boompjes die nog prima terug te vinden zijn in het forum).

Als ik alleen al de term LINE UIT noem dan weet je dat er wel degelijk wat te verbeteren viel aan de SL. Maar goed... Armlift, anti-skating (gaat niet boven de 3), contragewicht (te zwaar voor DJ elementen die een naaldddruk van zo'n 4 gram willen), spindle lager (bevestiging aan chassis laat te wensen over), reverse optie (meest gebruikte mod op een SL)... En zo kan ik nog wel even doorgaan.
We hebben het hier dan echter ook over een platenspeler, en vinyl is dan ook al meer als 30 jaar bijna onveranderd, dus houden zowel speler als medium gelijke tred.
We hebben het hier over de zwakke plekken van een product. Of het daarbij gaat om een boorhamer of om een CD-Speler maakt niet uit.

De vraag is of de oplossingen (van bijvoorbeeld de Ethernet poort) van Pioneer zullen komen of door de verhuurders zelf zullen moeten worden gevonden. Ik ben bang dat laatste (want, zoals ik met diverse voorbeelden en zijpaden al aangaf, zo is het altijd al geweest).

In het geval van de ethernet poort is een simpele "fix" volgens mij het gebruik van een gluegun. Flinke kwak aan de binnenkant zodat het chassisdeel aan meer vast zit dat z'n printpennen kan wellicht al een slok op een borrel schelen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
4-10-2012 15:18

Dré schreef:

Noem mij één merk die niet aan dat laatste voldoet (behalve wellicht merken die reeds ter ziele zijn gegaan of op het randje staan dat te gaan doen).
Denon, Numark, Dap, Behringer... allemaal merken die een heel andere prijs/kwaliteit verhouding hebben dan Pioneer. Tuurlijk verkopen zij hun producten ook met een flinke winst maar dat blijft ten minste nog een beetje binnen de perken (en waarschijnlijk gunnen die merken jou als verkoper ook wat meer marge dan Pioneer).

Daarnaast heb ik het idee dat Denon veel meer problemen oplost of features toevoegd door een software update dan Pioneer, die maakt er liever een MK2 versie van.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Eddy wallyStandaard Lid
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
4-10-2012 15:29
Heb gisteravond een set opgesteld met 3 x Nexus CD.Komt zonet één van de DJ's voor zaterdag even een kijkje nemen en een test doen.De man werkt met Tractor en wat dacht je?NOPPES.Hij is nu naar huis om te proberen of het met een update van zijn Tractor versie opgelost is.Begin al redelijk spijt te krijgen van mijn aankoop.
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-10-2024
4-10-2012 15:33

YourLiVe schreef:

Denon, Numark, Dap, Behringer... allemaal merken die een heel andere prijs/kwaliteit verhouding hebben dan Pioneer. Tuurlijk verkopen zij hun producten ook met een flinke winst maar dat blijft ten minste nog een beetje binnen de perken (en waarschijnlijk gunnen die merken jou als verkoper ook wat meer marge dan Pioneer).
Kom een weekje mee draaien (en je zult ontdekken dat bovenstaande vrijwel haaks staat op de dagelijkse werkelijkheid (als je rijtje één positie eerder was opgehouden dan was het wellicht een wat kleinere hoek geweest)).
Daarnaast heb ik het idee dat Denon veel meer problemen oplost of features toevoegd door een software update dan Pioneer, die maakt er liever een MK2 versie van.
Dat idee heb ik ook. Ik heb echter óók het idee dat Denon het helemaal aflegt tegen Pioneer waar het gaat om populariteit. De zoekvolumes (Google) verschillen per jaar meer (en momenteel zit er bijna een factor 10 verschil tussen Denon en Pioneer DJ gerelateerde producten).

Oftewel: De gebruiker heeft Pioneer hoog staan (en alleen de gebruiker kan daar wat aan doen als dat de gebruiker niet zint).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TimothyStandaard Lid
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
4-10-2012 16:15
Ik kies (terug) voor Denon!! (niet dat ik het budget had voor Pioneer hoor! laugh :D )
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
4-10-2012 17:07

Dré schreef:

YourLiVe schreef:

Kom een weekje mee draaien (en je zult ontdekken dat bovenstaande vrijwel haaks staat op de dagelijkse werkelijkheid (als je rijtje één positie eerder was opgehouden dan was het wellicht een wat kleinere hoek geweest)).
Tuurlijk gaat Dap en Behringer ook kapot, en waarschijnlijk veel sneller dan Pioneer, maar je betaalt er ook veel en veel minder voor en krijgt erg veel features voor je geld. Dat bedoel ik met prijs/kwaliteitverhouding: je betaalt erg weinig en kan dus ook niet al teveel kwaliteit verwachten. Bij Pioneer betaal je veel te veel en dan nog kun je blijkbaar niet al teveel kwaliteit verwachten... ik heb hier al jaren alles van Denon en het enige wat ik ooit heb moeten vervangen is een play button op mijn eigen HC 4500 controller die 2 a 3 keer per week mee op pad is.

Bovendien zal Pioneer eerder zeggen "valt niet onder de garantie, is een gebruikersfout" terwijl behringer het artikel in kwestie waarschijnlijk eerder in de container gooit en een nieuwe opstuurt.
Dat idee heb ik ook. Ik heb echter óók het idee dat Denon het helemaal aflegt tegen Pioneer waar het gaat om populariteit. De zoekvolumes (Google) verschillen per jaar meer (en momenteel zit er bijna een factor 10 verschil tussen Denon en Pioneer DJ gerelateerde producten).

Oftewel: De gebruiker heeft Pioneer hoog staan (en alleen de gebruiker kan daar wat aan doen als dat de gebruiker niet zint).
De gebruiker heeft geen keuze, maar dat is al vaker besproken. Pioneer geeft een aantal bekende dj's een nieuwe cdj die daardoor vanzelf op de riders beland. Daarmee dus ook in de clubs en de verhuurbedrijven. Alle "ik ben ook dj" jongetjes zien dus overal Pioneer staan en die willen dus ook met Pioneer draaien. En aangezien Pioneer steeds meer producten voor die doelgroep op de markt brengt kan dat nog ook...

Daarnaast is er op dit moment geen enkel professioneel merk dat de strijd met de Pioneer topmodellen aankan. De Denon topmodellen missen simpelweg een fatsoenlijk display zoals de CDJ 2000 dat heeft en merken als Numark maken leuk speelgoed maar meestal ook niet meer dan dat. De degelijkheid van Numark is gewoon niet te vergelijken met die van Denon en Pioneer. De laatste tijd heeft Numark ook wel apparaten die wel een stuk degelijker aanvoelen maar daar hangt dan ook een degelijk prijskaartje aan waardoor het prijsverschil met Denon of Pioneer te klein wordt.

PS lijkt me best leuk, een weekje meelopen, maar het is met toch echt wat te ver... Als je nog eens een vestiging in Eindhoven begint hoor ik het graag wink ;)
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Eddy wallyStandaard Lid
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
4-10-2012 17:53
Ik heb de indruk dat Pioneer het bewust moeilijk maakt voor de gebruikers van Tractor en Serato om op die manier hun eigen record box aan de man te brengen wat anders niet lukt.
CivicskeStandaard Lid
Sinds: 16-6-2012
Laatste: 9-4-2023
4-10-2012 18:55
ik zweer bij denon die hebben door de jaren heen hun betrouwbaarheid qua dj gear toch echt wel beweze... laat ons binnen 10jaar eens een pioneer bekijken en dan zeker uit de budget reeksen...dcj400 vs dn s1200...
Woede is een zwakte

Terug naar forum Reageer (zonder quote)