Forum > Muziek

nieuwe knaller van dj tiësto?

(539 reacties. Pagina 10 van 54)
Moderator(s): Dré
ArjennanningaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2003
Laatste: 19-4-2005
Berichten: 24
27-9-2003 20:47
Dat over dat hitjes draaien in sets ben ik het wel mee eens. Maar hij vertelde zelf dat hij natuurlijk in het achterhoofd moet houden dat al die mensen betaald hebben om hem te horen, en ja als die een hitje willen waarom dan niet?

Voor de link tussen klassieke muziek en Traffic moet je kijken naar de opbouw en de duisterheid van de plaat.

Die remix van adagio for string vind ik ook echt geweldig, beter dan die van Ferry. Hij wordt nu gereleased als Tiësto - Adagio For Strings, dus niet als een remix.

Trouwens iemand al de Radiohead - Street Spirit gehoord? Ik vind die bijna nog vetter dan Adagio For Strings shocked 8O
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
28-9-2003 01:09

arjennanninga schreef:

Dat over dat hitjes draaien in sets ben ik het wel mee eens. Maar hij vertelde zelf dat hij natuurlijk in het achterhoofd moet houden dat al die mensen betaald hebben om hem te horen, en ja als die een hitje willen waarom dan niet?
Ja, das zeker waar, als ik zo veel poen als Tiesto zou krijgen zou ik desnoods de hele avond Live-I'll Overcome draaien (en ik heb een ik kan het niet uitleggen grote hekel aan dit (@***^# nummer)als het publiek dat wilde.
Voor de link tussen klassieke muziek en Traffic moet je kijken naar de opbouw en de duisterheid van de plaat.
Ik luister altijd goed naar iedere plaat, en heb dit ook gedaan bij Traffic, aangezien ik ook wel klassieke muziek luister is er voor mij nog steeds geen link tussen. Mensen die dit beweren hebben waarschijnlijk een ontzettende t*ringhekel aan klassiek wink ;) maar proberen interessant te doen om de plaat op een kwalitatief voetstuk te plaatsen. laugh :D

Wat ik trouwens hieraan nog toe te voegen heb... mag je een Tiesto wel vergelijken met geniale mensen als Bach, Mozart, Beethoven, Stravinsky of Vivaldi?
Deze mensen dachten denk ik toch wel wat langer na voordat ze een muziek stuk geschreven!! hadden als Tiesto.
Ga dus aub geen componisten vergelijken met dj's die ook wel eens iets (toch niet al te moeilijks) produceren.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
7-2-2004 20:00
Er zal over een paar weken een nieuw album losgelaten worden.....(ik zit er al op te wachten)
Met traffic (natuurlijk) en nog een paar nummers...die noemt hij op in zijn cristmas interview op zijn site.
De eerste paar weken zal het wel heel goed gevonden worden, maar na een paar weken is het al weer te veel opgeblazen...zonde.
Maar 1 ding vergeten veel mensen heel vaak....er moet toch wel een rede zijn dat hij nummer 1 van de wereld is verkozen, de meeste mensen zeggen dat als je goede contacten hebt al gou verder naar voren word gehaald.
Het is voor een gedeelte natuurlijk waar...(zonder contacten kom je nergens) maar ze zullen tiesto heus niet als nummer 1 gekozen hebben omdat hij goede contacten heeft....hij heeft er hard voor moeten knokken, meschien niet evenhard als andere dj's maar toch.. en dat ze zeggen dat hij zo comercieel is vind ik niet waar..Traffic bv. dat nummer had hij gewoon voor de lol inmekaar gezet en aan een paar mensen laten horen....vervolgens is het door die platenbazen helemaal opgeblazen...maar daar kan hij toch niks aan doen?
(ik zeg dit als Tiesto fan laugh :D wink ;) razz :p )
*Quukske*
Just the CookStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2004
Laatste: 12-7-2004
Berichten: 25
8-2-2004 02:10
Ach, dat gelul hoor je altijd. In 90% van alle gevallen dat er negatief ergens over geluld wordt, heeft dat toch te maken met afgunst en jaloezie, het is de mens eigen. Zodra mensen succesvol worden, barst de kritiek al los. Dat zie je niet alleen in de muziekwereld, maar overal om je heen. Rijke mensen/arme mensen, dikke auto's/kleine auto's, werknemers/werkgevers en ga zo maar door. Moet je hiphoppers eens voor de gein horen over wat ze denken van Brainpower, je wil het niet weten... sommigen hebben het gewoon gemaakt en het zal echt wel met name te maken hebben met hun capaciteiten in welke vorm dat dan ook moge zijn. You wish u could be like them! :) Even voor de duidelijkheid, ik heb het niet gemaakt, zal het waarschijnlijk ook nooit doen, maar zou het wel graag willen, hehehe.
Compared to me even Steven Seagal's a puny Sissy...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-2-2004 03:35

Patrick van Vugt schreef:

Maar 1 ding vergeten veel mensen heel vaak....er moet toch wel een rede zijn dat hij nummer 1 van de wereld is verkozen, de meeste mensen zeggen dat als je goede contacten hebt al gou verder naar voren word gehaald.
Het is voor een gedeelte natuurlijk waar...(zonder contacten kom je nergens) maar ze zullen tiesto heus niet als nummer 1 gekozen hebben omdat hij goede contacten heeft....hij heeft er hard voor moeten knokken, meschien niet evenhard als andere dj's maar toch.. en dat ze zeggen dat hij zo comercieel is vind ik niet waar..Traffic bv. dat nummer had hij gewoon voor de lol inmekaar gezet en aan een paar mensen laten horen....vervolgens is het door die platenbazen helemaal opgeblazen...maar daar kan hij toch niks aan doen?
(ik zeg dit als Tiesto fan laugh :D wink ;) razz :p )
Tiesto is tot nummer 1 verkozen door zijn publiek. De beste dj is het niet en dat zal ie ook nooit worden. Wat hij wel is -> Gewoon een verdomd goede dj die de juiste mensen op de juiste plek heeft zitten en geen dingen doet waar ie zelf geen verstand van heeft.
Ik vind Tiesto vergeleken bij een Pete Tong - Carl Cox - Sascha - Eric morillo - Mouse T - Dave Clarck - Ritchie Hawtin en uit eigen land Erick E - Joost van Bellen - Benny Rodriguez - Michel de Heij - Ronald Molenberg e.d maar een klein menneke als je kijkt naar zijn techniek e.d.

Tiesto is een publieks lieveling en te vergelijken met een pop idool vanwege zijn top 40 hits. Dat heeft zo zijn voor en nadelen. Het grote voordeel is dat de gemiddelde 16 jarige puber maar al te graag warm loopt voor Thijs en zijn commercie setjes (al kan ie ook heel goed een setje progressiv neer zetten maar dat zijn maar een paar goede feestjes per jaar). Maar met die zelfde sets maakt ie mensen zoals mij echt niet blij hoor op Dance Valley. Ik hoef namelijk niet 7 plaatjes van meneer zelf in 1 uur te horen. Ik wil niet die takkeherrie horen die ik 25 keer per dag voorbij hoor komen op de radio. Ik wil geen traffic e.d............................

Ik heb meneer Verwest vroeger wel is horen draaien voordat ie bekend was -> Toen was ie echt heel goed en deed ie gewoon lekker zijn eigen ding maar dat kan ie tegenwoordig moeilijk doen want dan zal er een groot deel van zijn schare fans weg lopen. Tis maar net waar je dan voor kiest.

Dus Tiesto de beste dj -> Nee in mijn ogen absoluut niet want ik wil nog wel is zien of meneer net zo lang aan de top kan blijven als een Erick E (dik 18 jaar al) of een Joost van Bellen (ruim 23 jaar). Wat hij wel is -> Iemand die het verdomd slim heeft afgehandeld (althans zijn agency) en die straks lekker van zijn centjes moet gaan genieten. (iets wat Jean al 5 jaar terug had moeten doen wink ;) )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
8-2-2004 11:21
de beste??in ieder geval 1 van de beste die zo'n beetje t langste meedraait-wie o wie Reind??
wat dacht je van die vernederlandste Belg..
Eddy de clerq.
enne..vergeet niet dat dat kreng doof is aan 1 oor!!!!
veel van m geleerd in de toenmalige top discotheek-Roxy-
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
Tom314Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 127
8-2-2004 15:17

Coen schreef:

DJ Tiesto - Traffic

heej ivan, je moet ff kijken op

www.radio538.nl/538/muziek/maakkraak.jsp

daar staan alle nieuwe "tips".. ;)
wat me opvalt, dat er een hoop rotnummers worden gemaakt..
maar ga dan eens kijken bij de 'gekraakte', daar zitten meer goede nummers tussen haha.

Jaydee 08 januari 2004
Plastic dreams 2003 Gekraakt met 67.3%

Kelis 08 december 2003
Milkshake Gekraakt met 58.5%

Tim DeLuxe 18 november 2003
Less Talk, More Action Gekraakt met 70.6%

Chemical Brothers 11 november 2003
Get Yourself High Gekraakt met 77.1%

Dave Clarke 29 oktober 2003
Way of life Gekraakt met 75.9%
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder.
VisjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 11-7-2005
Berichten: 88
8-2-2004 15:47
ReinD
ben het toch niet mee ens met jouw post.
Tiesto is ook populair geworden doordat hij
A: Hele goede producties heeft gemaakt
B: Hij heel goed de juiste plaatjes kan kiezen

Ik weet niet of je laatst een set hebt gehoord van tiesto: Maar zijn dancevalley setje zat geen traffic bij. Kan je hem heel leuk commercieel doen maar hij moet ook een beetje centjes verdienen he? Ben ik een tiesto liefhebber? Ja. Ik geef toe dat hij niet de beste mix techniek heeft maar dat maakt niet uit. Hij kan het publiek heel goed aanvoelen. Voor al de nederlanders is dat niet erg omdat iedereen helemaal gek wordt als hij draait (denkt aan Asta eind december) Maar in het buitenland moet hij zn best doen omdat hij daar niet een justin timberlake imago heeft zoals hier in NL.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
8-2-2004 22:51
Het is zeker een publieksbespeler, maar ik denk persoonlijk dat als je een goeie dj bent het geen zak uitmaakt of je in het buitenland draait of gewoon op eigen bodem.

En dan zeker niet als je op die plekken komt waar hij mag komen in het buitenland.

En voor niet bekende Nederlandse dj's die goed zijn en die zulk soort kansen als hij zouden krijgen denk ik dat velen het na 1 echt groot feest ook kunnen maken als je verdomd goed presteert en de juiste mannetjes in pak achter je hebt staan.

Hiermee wil ik ook zeker niet zeggen dat Tiesto slecht is of niks kan, want dat is hij zeker niet, en hij heeft pas na Innercity grote bekendheid gekregen waar hij echt een bereset heeft neergezet, maar idd naar mijn smaak zeker niet de beste dj. En zijn producties al zeker niet. Bovendien, dat zou meteen moeten betekenen dat trance/progressive het beste genre zou moeten zijn omdat meneer dat draait, dus wanneer is iemand nou eigenlijk beste dj? Er zijn zoveel goede dj's in ook andere stijlen..

Btw 2 dingen offtopic;

1 er was al eerder een topic over Tiesto wat gesloten is omdat het nogal uit de hand liep door de bekvechterij dus laten we het deze keer leuk en gezellig houden, anders moet er weer een slotje op en dat zou zonde zijn.

2 Voor de mierenneukerij wink ;) het is Ronald Molendijk en niet Molenberg Reind. wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-2-2004 22:57

fredje schreef:

de beste??in ieder geval 1 van de beste die zo'n beetje t langste meedraait-wie o wie Reind??
wat dacht je van die vernederlandste Belg..
Eddy de clerq.
enne..vergeet niet dat dat kreng doof is aan 1 oor!!!!
veel van m geleerd in de toenmalige top discotheek-Roxy-
groet
Eddy de clerq draait niet meer.

Ik heb trouwens een hoop platen van hem overgenomen destijds. Hij kocht veel platen bij Dance Attack en toen ik net begon heeft hij me ooit is een keer gematst.
Kwam hem daar tegen en heb toen een krat vol met platen voor 100,- van hem over kunnen nemen. Er zijn zelfs nog platen die ik vaak draai uit dat krat.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)