Forum > Newbie Forum

Beatmixen

(571 reacties. Pagina 10 van 58)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-2-2004 15:41
Wat een onzin. We hebben het toch allemaal moeten leren?

Als je Tiësto niet kan mixen, dan blijf je oefenen tot je het wel kan of je neemt een andere plaat.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
14-2-2004 17:34

sylvia schreef:

Wat een onzin. We hebben het toch allemaal moeten leren?

Als je Tiësto niet kan mixen, dan blijf je oefenen tot je het wel kan of je neemt een andere plaat.
keurig geformuleerd.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
14-2-2004 17:47

sylvia schreef:

Wat een onzin. We hebben het toch allemaal moeten leren?
Als je Tiësto niet kan mixen, dan blijf je oefenen tot je het wel kan of je neemt een andere plaat.
Volledig akkoord sylvia!
Er zijn zelfs nu nog platen waarvan ik zeg: "Nah, toch maar een andere nemen". Nog beter: onlangs vroeg er een enorm bekende DJ aan zijn vriendin "Waar zit em?? Ik vind em nie!! shocked 8O" en toen begon zijn vriendin te tellen voor hem. Hoe vreemd het ook klinkt, maar iedereen maakt het mee! Het is dus zeker normaal dat je dat in het begin meemaakt!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-2-2004 17:47
@Fredje: niet alleen keurig, maar ook nog waar wink ;) .

Toevallig draaide ik gisterenavond samen met een dame die ik een maand of anderhalf terug samen met zeven anderen geprobeerd heb te leren beatmixen. Tijdens die sessie kreeg ze het nog niet eens voor elkaar om een fatsoenlijk cuepunt in te stellen (beginbeat? beginbeat? ik hoor niks). Maar ze heeft die CDJ-100 spelers een tijdje thuis gehad om mee te prutsen en gisterenavond was ze onwijs lekker aan het beat- en startstopmixen, echt weinig op aan te merken voor iemand die hier geen enkele ervaring mee had.
Dieje.tkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2004
Laatste: 20-5-2004
Berichten: 66
3-4-2004 11:45
mijn eerste keer (nog niet erg lang geleden) was pas erg.
versterker stond te clippen omdat de DAP speakers niet genoeg hoog hadden
draaide m.b.v. een laptop (5 jaar oud 500Mhz) op mp3
stonden ook van de leuke mp3tjes met soort van pink noise die onverwacht waren
af en toe hield de laptop er mee op
stond naast een cv ketel dus alles werd een beetje te warm
ga maar door!!! sad :(
Je hebt mensen en je hebt DJ's
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
24-4-2004 17:42
Even zeggen hoe ik ben begonnen met beatmixen, mischien kunnen mensen die er moeite mee hebben het zo proberen:

stap 1. je zoekt eerst 2 nummers die bij elkaar passen in jou eigen style.(ik neem als voorbeeld 2 makkelijke namelijk 1. conjure one feat (nog wat) - tears from the moon 2. tiesto traffic (omdat je het zo graag wilt)

stap 2. je luistert eerst alletwee de nummers.

stap 3. zet aan het begin van een beatline een que point (van het 2e nummer)

stap 4. Zet het 1e nummer aan en probeer via je koptelefoon (door middel van 2 cups, das handiger) de beat van traffic op een beat van tears from the moon intestarten.

stap 5. Dan ga je heel goed luisteren welke beat er sneller gaat lopen (als je het niet gelijk hoort start het nummer dan gewoon opnieuw) en probeer via je pitch van de cd speler waar traffic in ligt de beats gelijk te krijgen. (gebruik GEEN beatcounters, of je moet hele goede hebben wat die stomme dingen brengen je alleen maar in de war)

stap 6 Als je de beat gelijk hebt lopen dan start je nummer 1 opnieuw, en begin te tellen zoals sylvia en DJ-Ipkiss het uit hebben gelecht, met die blokken.

stap 7 als je de blokken weet, Zet nummer 1 dan aan (tears from the moon) en start hem op de eerste maat in (maar hou dat 2e kanaal dan nog wel dicht, want als je het fout instart moet je hem eerst corrigeren met je jogweel/bend of opnieuw instarten (die laatste raad ik aan)

stap 8 als ze helemaal gelijk lopen kwa beats en jij vind het in de koptelefoon goed klinken, geef je X fader dan een zet (voorzichtig) en als het goed is hoor je ze nu allebij door je master volume.

stap 9 Er zijn verschillende manieren om het 1e nummer er dan weer uit te krijgen b.v.: langzaam crossfader naar de kant van traffic (cdspeler 2 dus) of ineenkeer bij een beatdrop of zo, door middel van een backspin. en zo kun je er zelf nog veel meer verzinnen.

Word zeker niet boos als het niet lukt want dan ga je stressig doen en dan kun je het helemaal vergeten......

Dit is de makkelijkste beginners metode denk ik.
pfffff...wat een verhaal.
*Quukske*
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
24-4-2004 18:16
erg lange uitleg idd, maar wel helder!

zo moet het mij zelfs nog lukken laugh :D
(begint al wat te worden trouwens..
oefen dan ook ene stuk meer nu ik een xone heb wink ;) )

wil het start-stop mixniveau nu toch echt wel eens ontgroeien...
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
24-4-2004 19:46

massive schreef:

erg lange uitleg idd, maar wel helder!

zo moet het mij zelfs nog lukken laugh :D
(begint al wat te worden trouwens..
oefen dan ook ene stuk meer nu ik een xone heb wink ;) )

wil het start-stop mixniveau nu toch echt wel eens ontgroeien...
als je maar genoeg oefent ken je het op den duur, maar je moet er ook wel een beetje gevoel in hebben.
Wat ik altijd raar vind aan mezelf is dat ik 40% van de dag allerlij nummers in mn hoofd aan het mixen ben..klinkt best vaag, maar soms kom ik op de geweldigste ideen daar door.
*Quukske*
DJ ChrisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 21-12-2007
Berichten: 290
24-4-2004 23:08
Ik had een keer op dit forum gezien dat er op een filmpje het beatmixen stap voor stap werd uitgelegd.
Weet iemand waar dat filmpje is,en als je dat filmpje hebt kan je hem dan even posten, het is nl. misschien wel handig voor de beginners.

mvg Chris
alsof iemand erop let
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
24-4-2004 23:24
Dat zou best wel is mijn filmpje geweest kunnen zijn laugh :D Ik heb hem niet meer in ieder geval. Zo goed was ie niet, maargoed als iemand hem nog heeft kan ie m online zetten.
Waar zit de cut op dit apparaat?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)