Forum > Off-Zone

Onderteken petitie 'laat ons stappen'

(114 reacties. Pagina 10 van 12)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
14-2-2008 10:30

pietje schreef:

Ik denk dat kroegen dichtgooien om 1 uur niet helpt. De mensen die de overlast bezorgen willen toch wel dronken worden, want dat is nu eenmaal stoer.
Ooit, lang geleden toen velen hier nog in de zaadbuis van pa zaten, werd besloten de openingstijden te verruimen, met name om de overlast op straat te VERMINDEREN en het "binging" (snel drinken om maar dronken te worden in de periode dat de horeca open was) tegen te gaan. Die maatregel heeft echter niet echt geholpen blijkt nu in de praktijk. En een wijs man moet op z'n beslissing terug durven komen (en dus is het intrekken van die verruiming helemaal zo gek nog niet; zeker als de uitbaters er bij gebaat zijn).

Verruiming heeft NIET voor vermindering van de overlast gezorgd (was wel de bedoeling van de verruiming) en ook niet voor vermindering van dronken mensen (was wel de bedoeling van de verruiming). Dus: Mislukt, stekker eruit en iedereen weer lekker om 03:00 onder de wol in het weekend!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 9489
14-2-2008 10:50
en hoe oud is Rick nu laugh :D ?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
14-2-2008 12:46
3,5 jaar (ik heb dus nog even ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
14-2-2008 14:13

Dré schreef:

pietje schreef:

Ik denk dat kroegen dichtgooien om 1 uur niet helpt. De mensen die de overlast bezorgen willen toch wel dronken worden, want dat is nu eenmaal stoer.
Ooit, lang geleden toen velen hier nog in de zaadbuis van pa zaten, werd besloten de openingstijden te verruimen, met name om de overlast op straat te VERMINDEREN en het "binging" (snel drinken om maar dronken te worden in de periode dat de horeca open was) tegen te gaan. Die maatregel heeft echter niet echt geholpen blijkt nu in de praktijk. En een wijs man moet op z'n beslissing terug durven komen (en dus is het intrekken van die verruiming helemaal zo gek nog niet; zeker als de uitbaters er bij gebaat zijn).

Verruiming heeft NIET voor vermindering van de overlast gezorgd (was wel de bedoeling van de verruiming) en ook niet voor vermindering van dronken mensen (was wel de bedoeling van de verruiming). Dus: Mislukt, stekker eruit en iedereen weer lekker om 03:00 onder de wol in het weekend!
Hoelang is dit geleden?
Denk dat de verruiming van de openingstijden er niet veel aan bij heeft gedragen, maar meer het veranderen van de jongerencultuur.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
14-2-2008 15:35

pietje schreef:

Hoelang is dit geleden?
Ik schat een jaar of 20. Ik heb het in ieder geval van dichtbij meegemaakt (was toen erg actief aan het werk in de horeca).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
14-2-2008 18:18

Tom schreef:

wat je alleen wel moet weten is dat de meeste kroegen wel heel goed opletten aan wie ze schenken.
Hoe kan het dan dat er 14 jarige kinderen dronken de kroeg uit worden gedragen? Op veel plaatsen wordt gecontroleert, alleen niet overal, en daar gebeurt het. Oplossing is dat er gewoon echt niemand meer binnen komt onder de 16, en dat daar strenger gecontroleert op gaat worden. Zal als ik in de buurt van mijn wetboek voor hospitality ben is kijken wat die zegt over te drank onder de 16 ed.
Tim versteegStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2005
Laatste: 19-4-2021
Berichten: 161
16-2-2008 17:47
Ik weet haast wel zeker dat het verdomt moeilijk gaat zijn om overmatig alcoholgebruik onder de 16 uit te bannen. Jongeren zien het drinken op tv, bij oudere vrienden/familileden, op dingen als hyves/partyflock enz..
Het zit in de jeugdcultuur. Wanneer ouders zich ertegen zouden keren, doe je het als jongere wel ergens anders, en van de overheid gaan jongeren helemaal niks aannemen.
Pas wanneer de hele leefwereld van jongeren zou veranderen zou het misschien opgelost worden. Maar krijg dat maar eens voor elkaar.
Ik heb ook heel veel gezopen voor mijn 16e, en ben ook zwaar in de problemen geweest, maar ik ging ook echt niks aannemen van ouders/jeugdwerkers/leraren/overheden... shut up :X
Turbo zijn naam, grolsch zijn bier.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
16-2-2008 19:58
Vrijdagavond nog ff drankje doen in Haarlem. Ik denk, gezellig, uurtje of 11, moet wel volk zijn. Ik was 3 kwartier later weer thuis, was half leeg in de kroegen, en op m'n terugweg naar huis kwam ik massa's mensen op fietsen en lopend tegen die de stad IN gingen. Was dus rond half 12 (toen begon het dus pas). Ik moet er weer/nog een beetje aan wennen geloof ik..
Light Image
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
Berichten: 255
16-2-2008 20:50
Wat je gaat verbieden, wordt juist extra interessant...
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
16-2-2008 20:51

JeroenVDV schreef:

Vrijdagavond nog ff drankje doen in Haarlem.
Welke tenten dan? Praag is meestal wel druk begin van de avond.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)