Forum > Algemeen Forum

Light - Geluid Nieuwjaar

(132 reacties. Pagina 10 van 14)
Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
12-12-2006 23:20

KVM schreef:

Watt-Xtra schreef:

nou er naar uitkijken? Bekijk mijn posts eens goed, ik vind het erg knap wanneer dit allemaal gaat plaatsvinden voor dergelijke bedragen, vandaar mijn benieuwdheid!!
Knap is het niet, het is algemeen bekend dat je soms op korte termijn voor zeer interessante prijzen leuke licht en geluids installaties kunt huren.
Vergeet ook niet dat sommige verhuurders hun brood ermee verdienen. (niet verhuren kost meer).

Martin.
Martin, wanneer we even reeel naar het lijstje met apparatuur kijken, hier een aantal personen bij op tellen die moeten bouwen en breken en nog iemand die gedurende 13 uur staat te werken op een feestdag als deze. Dan kan ik haast niet anders concluderen dan dat hier niet veel geld zou worden verdiend. Er wordt gehezen of via een ground support gewerkt. Er hangt veel licht boven het aanwezige publiek, dus ik mag aannemen dat er mensen aan het bouwen gaan die ook verstand van zaken hebben over het veilig en goed te werk gaan. Deze jongens zullen echt niet op oudejaarsdag voor 10euro per uur gaan staan werken.

prijzen van 75 euro per uur is niet zo heel verkeerd hoor, kijk even wat verhuurders rekenen per man/uur. citaat van een verhuurder: "bediening, op- en afbouw, chauffeur bediening per persoon per dagdeel: 200 euro.
dit is 50 euro per uur op een gewone dag.

Kijk ook even bij aed rent.. hierbij worden ook dergelijke prijzen gehanteerd, wordt gerekend vanaf vertrek bij aed tot en met terugkomst.
natuurlijk wordt niet iedereen hiertoe berekend maar ik kan mij heel goed voorstellen dat een tech daar zeker wel tot behoort.

maar we geraken offtopic.

we zien de foto's tegemoed.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-12-2006 23:37

Watt-Xtra schreef:

Martin, wanneer we even reeel naar het lijstje met apparatuur kijken, hier een aantal personen bij op tellen die moeten bouwen en breken en nog iemand die gedurende 13 uur staat te werken op een feestdag als deze. Dan kan ik haast niet anders concluderen dan dat hier niet veel geld zou worden verdiend.
Er word ook niet veel geld verdiend, maar zoals ik al eerder melde niet verhuren kost meer.
Kijk ook even bij aed rent.. hierbij worden ook dergelijke prijzen gehanteerd, wordt gerekend vanaf vertrek bij aed tot en met terugkomst.
Ik ken voorbeelden genoeg van "pro" bedrijven dus weet ook hun werkwijze. (noem echter geen namen) Voor dat geld kom ik de deur niet uit, maar ik hoef er dan ook niet mijn boterham mee te verdienen.

Organisatie buro's maken in ieder geval goed gebruik van deze verhuurders en verdienen veelal meer dan wat een werknemer op zo'n avond bij het verhuurbedrijf verdiend.

Ik ben het overigens wel met je eens, maar heb als eens eerder aangekaart dat sommige verhuurders voor belachelijk lage prijzen werken. Personeel krijgt gewoon uurloon, dus rijk worden ze er niet van. (cao is er overigens ook niet).

Maar goed, dergelijke zaken passen misschien beter in het "wat kost jij nou" topic.

Martin.
kvm entertainment
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
13-12-2006 00:17

Watt-Xtra schreef:

Deze jongens zullen echt niet op oudejaarsdag voor 10euro per uur gaan staan werken.
Genoeg jongens werken maar wat graag voor een normale 10 euro per uur of minder voor producties bij l&g-bedrijven, maak je daar maar geen zorgen om.
Light Image
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
13-12-2006 00:23

JeroenVDV schreef:

Watt-Xtra schreef:

Deze jongens zullen echt niet op oudejaarsdag voor 10euro per uur gaan staan werken.
Genoeg jongens werken maar wat graag voor een normale 10 euro per uur of minder voor producties bij l&g-bedrijven, maak je daar maar geen zorgen om.
Maar toch echt niet op oudejaars avond, lijkt me zo. Of ben ik daar nu zo raar in?
It's time to play the music, It's time to light the lights..
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
13-12-2006 00:24

big bang schreef:

Maar toch echt niet op oudejaars avond, lijkt me zo. Of ben ik daar nu zo raar in?
Bouwen is toch overdag en breek op 1 januari overdag? Heb zelf in het verleden ook tegen normaal uurtarief gewerkt.
Light Image
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1139
13-12-2006 01:31

JeroenVDV schreef:

big bang schreef:

Maar toch echt niet op oudejaars avond, lijkt me zo. Of ben ik daar nu zo raar in?
Bouwen is toch overdag en breek op 1 januari overdag? Heb zelf in het verleden ook tegen normaal uurtarief gewerkt.
Show/bouw/breek tussen rond oudjaar is minimaal 200%
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1139
13-12-2006 01:34

Douwe schreef:

JeroenVDV schreef:

big bang schreef:

Maar toch echt niet op oudejaars avond, lijkt me zo. Of ben ik daar nu zo raar in?
Bouwen is toch overdag en breek op 1 januari overdag? Heb zelf in het verleden ook tegen normaal uurtarief gewerkt.
Show/bouw/breek tussen rond
oudjaar is minimaal 200%
Hey je wilt toch oud-nieuw vieren.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
13-12-2006 08:36
Ik heb het nooit over operating tarief gehad, maar over jongens die bouw/breek willen doen. En Douwe, op bepaalde leeftijden met minder ervaring en veel zin om te klussen, komt t voor dat je niet voor 200% gaat. Ben daar, weet ik zeker, niet de enige in. Zegt niet dat ik dat nog steeds doe, maar als de keuze is tussen niets doen of geld verdienen met vooral, een leuke klus: Why not? Meeste jongens hier zijn nog bezig hun eerste stappen op grotere klussen te zetten en hebben maar wat graag een leuke dag met nieuwe ervaringen.

Heb vroeger vaker shows op 31-12 gebouwd met ploeg die allemaal mooi geen 200% kreeg. Nogmaals: Doe ik nu ook niet zonder meer, maar heb 't op jongere leeftijd best gedaan.

Ik hecht ook weinig waarde aan de dag zelf. 12-uur momentje moet wel leuk en gezellig zijn maar dat kan net zo goed op klus zijn.
Light Image
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
13-12-2006 20:25
zoals ik al schreef, ik heb het over de jongens met ervaring en verstand van zaken betreft het riggen, opbouwen van een dergelijke truss constructie zoals hier reeds geschreven is. Dat er ook jongens zijn die voor een paar tientjes komen opbouwen, kisten slepen en kabels trekken snap ik ook wel.

maarja we raden idd veels te offtopic.

laten we lekker wachten op de beloofde foto's
laugh :D
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
13-12-2006 20:34

Watt-Xtra schreef:

zoals ik al schreef, ik heb het over de jongens met ervaring en verstand van zaken betreft het riggen, opbouwen van een dergelijke truss constructie zoals hier reeds geschreven is.
Dat zal 1 ervaren persoon in loondienst zijn.
Die heeft de verantwoording over de hele handel.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)