Forum > Off-Zone

Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin

(1451 reacties. Pagina 10 van 146)
Moderator(s): Dré
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
14-11-2006 00:27
Ha. Lekker zo'n vrije dag.

Net terug uit 4 dagen Denemarken. 2 Glads neerzetten, show, out, naar huis

9/11/06 om 22:27 kom ik aan op site(Parken, OEstr Alee 55), met de spots en mijn huis,
hotel Iveco Stralis.
10/11/06 om 9:39 op de site, moest er om 10:00 zijn.
Ik wordt keurig begroet door een promotor voor GM: Christian en de local promotor,
een of ander veel te gestresste dame die zich helemaal door die yanks in liet pakken.

Ze vragen of ik gelijk wil lossen,
of een ontbijt pak in de stad, want de catering deed nog geen ontbijt. angry
Toen ik aankwam waren er zeker 20 man aan het werk!

Ik gelost om 13:20 vraag ik waar ik de spotjes neer moet zetten?
"je moet nog even wachten want vanuit de tour moet het podium anders"
Volgspot prakken stonden pas om 18:23.
22:12 had ik de lampen er in zitten en heb ik me afgemeld,
op dat moment had ik nog steeds geen spanning.
9:12 Ik wordt wakker gebeld. "Waar ik bleef?"
15 min. later ben ik 'on site' en word ik vriendelijk gevraagd om de intercom te testen, met de LD, om tegelijkertijd te kijken of de beams van de Glads. naar zijn wens waren.
Ik had dus toen pas spanning om mijn spotjes te testen.

Spots/I-com getest, LD tevereden.

12:30 alles af/weggewerkt (waar laat je 1x FC 240x60x90 en 1xFC 120x60x85?)
Dennis de LD, zegt ga maar naar Popcorn.
Popcorn is dus de Tour catering, open 24/7.
En uitstekend.
15:36 ben ik terug naar huis* gegaan om om 17:13 wakker gebeld te worden.
"Waar ik bleef?" De show begon pas om 20:30.
M'n truck stond 2min. van de douches en 5 min. van site.

Toen ik op site aankwam werd ik beschuldigd dat ik 15 min. laat was.
Ik had al een dag staan wachten.!! angry
Volgspotters naar platform gebracht, gevraagd of alles naar wens was.
20:15 2 spotters en LD tevereden.

Halverwege de show een pauze, ik heb 8x borsato gedaan met 8 lampjes,
dat was minder werk dan 2 met yanks.

Als je een Glad insteld op breed of smal maakt al veel uit. Opnieuw instellen met een koele lamp duurt ongeveer 5 a 10 min.
Spot 1 op VN gedraaid, door 50000 man gewurmd, ( shocked 8O geen vlucht/service paden)
Spot 2 op VN afgesteld. Hoor ik "Spot 1 heeft problemen.
Toen ben ik buiten om gaan lopen dat was sneller.
Kom ik bij 1 was het probleem al gevonden, ik had de shutter voor de dimmer dicht gegooid.
"aan alle volgspotters: als dimmer=0 shutter=0"

Over de Load out had ik geen klagen. Maar dan weet je ook bij, welke yank je wat moet regelen.
2:23 wegereden uit Kopenhagen,,,,,,,,,,,,3:47 uitgang van Kopenhagen gevonden,
die gasten doen niet aan borden in de binnenstad. 25km/2m

Ergens Zondag avond was ik thuis, net 765kM vrachtwagen achter de kiezen,
2 Meeuwen, 1 Albatros, 4 Duiven en een Koolmeesje vermoordt sad :( sad :(

Zorg als je een productie met Amerikanen hebt,
doe het niet. sneaky :V
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
14-11-2006 22:23
Zo je hebt 2 drukke dagen achter de rug razz :p . Klinkt allemaal redelijk ernstig wink ;) , dat het bij een grote productie nog zo kan gaan. Daar verbaas ik me over shocked 8O .
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
20-11-2006 00:10

Maarten-square schreef:

Zo je hebt 2 drukke dagen achter de rug razz :p . Klinkt allemaal redelijk ernstig wink ;) , dat het bij een grote productie nog zo kan gaan. Daar verbaas ik me over shocked 8O .
Maarten
Het waren 4 dagen, ook 2 reisdagen met de Ivekie.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
30-11-2006 23:11
Tijdje terug, disco klusje in een hotel:

GAE stack mee, en in een redelijk ruime zaal opgezet. Komen we bij het punt sound checken aan. En dat mag ik graag doen met wat echte muziek (lees: metallica). Dus dat even lekker op 0db de versterkers ingestuurd, en even luisteren of het geheel een beetje klonk.

Was alleen 1 van de collega's vergeten om de deuren naar de entree-hal dicht te doen. Gevolg was dus dat Metallica door het halve hotel hoorbaar was...

Flink wat gezeik op gekregen maar uiteindelijk konden we er wel om lachen (zaal-chef ook wel toen de avond afgelopen was). laugh :D
Vergeet niet te lachen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
1-12-2006 10:40

Melo-G schreef:

GAE stack mee, en in een redelijk ruime zaal opgezet. Komen we bij het punt sound checken aan. En dat mag ik graag doen met wat echte muziek (lees: metallica).
Dat zegt dan wel wat over je GAE-stackje laugh :D Briljant "transparante" muziek van Metallica om mee te soundchecken.

razz :p
Light Image
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
1-12-2006 17:31
Ik heb een kant&klaar cd'tje gebrand laatst met verschillende muziekstijlen. Zo kan je je set horen met verschillende muziek, zodat je naar mijn idee een beter totaalbeeld v/h geluid neerzet.

Je set met R&B checken als je die avond een live-band aan het spelen hebt is naar mijn idee hetzelfde als een mais-veld leeghalen met een striptang, maar voor de meeste situaties heb je toch wel de juiste muziek bij je zodat je een goed geluid neer kan zetten voor de klus die je die avond ermee draait.

Ik zie regelmatig mensen die met een cd van guns 'n roses hun PA systeem inregelen, en ze er vervolgens achterkomen dat het geluid van de dj die die avond draait toch niet zo lekker klinkt als de cd. Dat is de reden dat ik meerdere stijlen gebrand heb op de cd. happy :)
Vergeet niet te lachen
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
1-12-2006 21:55
Grappigste wat ik ooit meemaakte was vorig jaar.
Technoparty met redelijke bekende namen. Eén deejay was al twintig minuten bezig toen ik met twee andere dj's aan de bar stond en het ons begon op te vallen dat zijn "setje" verdacht veel op een cd van Carl Cox leek. Wij dus beetje op het podium gaan staan om te "kijken" wat ie deed. Bleek dat ie met platen aan het draaien was maar de platen die op de turntable lagen en draaiden waren niet het nummer dat speelde... En toch was hij constant z'n faders aan het verwisselen en aan het "mixen".

Truuc: je propt twee identieke gemixte cd's in een dubbele cd speler, laat ze op identiek hetzelfde moment starten en dan wissel je af en toe van kanaal met de nodige show daarrond. razz :p

(op een feest een half jaar voor dit feest had ie trouwens net hetzelfde gedaan, alleen was ie toen door de mand gevallen doordat hij maar één mix cd afspeelde en zo dom was geweest om het hoesje naast mijn platenbak neer te leggen. (waar dus de tracks opstonden happy :) )

Voor de rest ben ik een tweetal jaar geleden ergens gaan draaien. Was best wel zenuwachtig want was mijn eerste feestje waar ik op een line-up geplaatst was. Bleek er geen monitor te zijn en geen mogelijkheid om mijn cd spelers aan te sluiten wegens ingebouwd mengpaneel. Ik dus uit noodzaak met de weinige platen die ik toen had gedraaid. Ik had verdomd nog nooit met een turntable gedraaid laugh :D
Kwam daar nog bij dat er een limiter was op een luttele 70dB en dat er een paar meter volk zat tussen de luidsprekers en de dj booth. Man wat was ik blij toen dat achter de rug was. Heb nog nachten wakker gelegen van deze zwakke performance ashamed :$
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
1-12-2006 22:08
Ook wel eens een dj-contest gezien waarbij de dj gewoon een grandmix van Liebrand afspeelde en ook interessant stond te doen met z'n faders.

Duurde 6 minuten voor een jurylid zich bedacht dat die mixen hem wel heel bekend voorkwamen.. laugh :D
Vergeet niet te lachen
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
2-12-2006 01:16
Liebrand lijkt wel de nieuwe God op new-line-forum?
Ga toch dringend eens een setje of filmpje moeten checken van die man shut up :X
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
2-12-2006 13:54
Ik heb zijn Vj Dvd, en daar zit ook een muziek cd bij met een mix. Klinkt erg goed vind ik zelf.
De laatste doet het licht uit

Terug naar forum Reageer (zonder quote)